Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

SpunkenJo skriver:

Ja I er her nu, og skal have lægehjælp. Men fertilitetsbehandling mener jeg ikke er en menneskeret og livsnødvendigt, hvorfor det må være en behandling man selv betaler for.

JEg er ked af det, og det er selvfølgelig meget nemt for mig at sige når jeg nu allerede har mig et barn, men min holdning er nu engang at behandling som fertilitetsbehandling bør man selv betale for.

Fred være med det. Jeg orker ikke at tale for døve ører, så jeg stopper min indblanding i den debat her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Miamaja

Jeanne skriver:

Puha det er godt nok tidligt til sådan et indlæg. Men jeg kan sagtens se hvad du mener.

Barnløshed er en sygdom. Det kan komme af mange forskellige grunde. PCO, ubehandlet klemydia og andre sygdomme. Derfor skal det betales af det offentlige.

Du skriver at naturen er i mod. Jamen der er da mange psykiske sygdomme, der betales af det offentlige, som er fra naturens side. Og når du nævner psykolog, tandlæge og fys, så er det bare ikke noget medicinsk og derfor skal man betale selv!!! Og huller i tænderne er bare ikke en sygdom!!! Det er hold i ryggen helller ikke, men det får du jo betalt, da det er en blokade i ryggen.

Du kan ikke opdele i hvad der er sygdom/medfødt. Det er opdelt i om det kræver behandling indenfor medicinal-verdenen. Og der får man det hele betalt.

Jeg vil nu mene at huller i tanderne er en sygdom! - derfor bliver det bl.a behandlet af en laege indenfor omraadet

Jeg mener at man da selv skal betale hvis man vil have barn. Man skal jo ogsaa selv punge ud hvis man vil adoptere. Jeg kan ikke lige se hvorfor barnlose skal have det betalt af staten, for at faa et biologisk barn naar adoptivforaeldre selv maa betale. Der burde det efter min mening vaere ENS for alle.

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

SpunkenJo skriver:

Hørt hørt!

Det kan ikke være en menneskeret at få børn, men en menneskeret at vi tager os bedst muligt af de individer vi allerede har i vores samfund!!

Ligesom man heller ikke bær anskaffe sig flere børn end man har råd til! (jeg tænket på børnepengene her, som efter min mening ikke skal være grunden til man bare anskaffer sig en masse børn og lader samfundet betale i form af div. Tilskud, fripladser mm.)

Interessant debat, som helt sikkert skal dele vandende....

Men vi må erkende at DK ikke har overflod af penge..... Det er tid til omlægning af budgettet!!

Jo

jeg tror da ikke der er nogle der bare får børn for at få børnepenge og div

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Jbk skriver:

Så længe man ikke hjælper de stakkels børn der allerede er født til et godt liv, så kan jeg ikek forstå man skal betale for at der kommer flere børn...er sikker på man nok skal finde pengene...det koster over 30.000kr at få passet et lille barn i et år, det skal man kunne finde når barnet er der, så kan man sikkert også finde dem til at lave et barn,,....

vil bare lige sige at det er altså ikke alle der betaler 30.000 om året for pasning og div.

enlige forældre, betaler f.eks ikke noget hvis der indkomst er lav. så det får vi jo betalt af staten, så kan dem der ikke kan få børn vel også få det betalt.

bare mit synspunkt

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

SolsikkeBlomst skriver:

SÅ enig - Når vi går ned psykisk må vi godt få hjælp, men ikke til at få hjælp til nogle dejlige børn, som vi ikke kan få pga en SYGDOM.. men der er åbenbart en mening med, at vi så ikke skal have børn overhovedet ifølge denne debat, for "sådan er livet".. Jamen så må det jo også være "livet", at man får en psykisk lidelse..  I siger at vi skal bruge penge på at "redde" de mennesker som allerede lever, men fordi os med PCO i forvejen er SUNDE OG RASKE, ja så skal vi ikke have hjælp? Men vi er jo ikke RASKE - Hvad så hvis jeg som SUND OG RASK går psykisk ned - så må jeg godt få hjælp? Fatter ik helt pointerne.. en sygdom er sgu en sygdom og jeg synes ikke der burde være forskel på hjælp om man så fejler det ene eller det andet.

er fuldstændig enig!!

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

SolsikkeBlomst skriver:

Undskyld mig, men hvad er da det for en kommentar at komme med???? Ja undskyld mig...

Udfra hvad jeg læser, så er du jo selv sund og rask. Og jeg må spørge, har du aldrig overvejet, at finde en ny mand at få børn med? Tænker man aldrig den tanke når man er "den raske" i forholdet?

Det er også en kommentar jeg undre mig over. Alt man overhovedet kan finde på at skrive det:/

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

CamillaValby skriver:

Puha

Jeg må godt nok indrømme efter at have læst alle indlæg, at jeg kunne mærke at jeg kørte i en rusjebane.

Jeg vil lige sige at jeg er også en af dem som er i behandling. Jeg fejler intet og det gør min mands kvalitet tværtimod heller ikke.

Vi kan sagtens betale ingen problemer der. Men jeg syntes godt nok at når jeg eller min mand for den sagsskyld knokler røven ud af bukserne og i perioder betaler over 50% i skat, så vil jeg sku også gerne have noget ud af det.

Jeg går meget op i at man hjælper alle svage i samfundet, selvfølgelig herunder også dem som er barnløse.

Alle de penge vi betaler i SKAT hvor ender en masse af de penge, mange steder som jeg er fuldstændig ligeglad med.

Jeg vil sku ikke støtte skrige, jeg vil da heller ikke støtte en eller anden latterlig kunstner der skal have støtte. Et kongehus som ikke siger mig en dyt, nedlæg det vi har mange flere penge. Man kunne jo blive ved.

Alle har selvfølgelig ret til deres meninger og holdninger og det skal man respekter

Men jeg syntes godt nok at der bliver skrevet nogle stødende ting i denne debat. Syntes at man liiiiige skal tænke sig en smule om før man skriver. For det rammer andre der sidder bag skærmen.

God weekend til jer alle

er så enig

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Fred være med det. Jeg orker ikke at tale for døve ører, så jeg stopper min indblanding i den debat her.

er så enig. De fatter alligevel ikke hvad vi gennemgår og hvor vi vil hen med det her
Men mon at jeg kan holde mig fra den, hvis der fortsættes om at tale om retten til at få børn. bare fordi man er syg og derfor ikke selv kan, har man ikke ret til sit eget barn:s

så har en kræft syg heller ikke ret til behandling? er det så også naturens gang Sådan kan jeg desværre ikke forstå at det kan sættes op. For det er ikke retfærdigt for nogen

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

puh ha nu har jeg vist læs alle sider sådan nogen lunde og vil også komme med min holdning.

har læst qp indlæg og er enig i nogle af tingene. er enig i at vi da skal hjælpe dem som er her i samfundet, hvis de vil hjælpes.

vil så sige til det med gratis psykolog hjælp, at jeg synes simpelhen der er så mange mennesker idag, der lider af det ene og det andet psykisk. depression er sku da snart ved at være en folke sygdom. jeg synes selv man er nød til at finde ud af hvad årsagen til man går og er ked af det er, med mindre det er noget meget alvorligt. men altså jeg tror mange med depression måske ville kunne løse mange ting selv med at sige at "man skal tage sig lidt sammen" så nej jeg synes ikke alt psykolog hjælp skal være gratis, men være muligt at få tilskud, alt afhængigt at hvorfor man skal til psykolog.

men hensyn til barnløse, nej så er det ikke en menneske ret at få børn, men et behov mange mennesker har. og om man selv kan få børn eller skal have hjælp, ja så er det af lige egoistiske årsager. jeg synes ikke man kan sige at de selv skal betale, hvorfor skal de selv betale???

som en skrev, så skal man jo også selv betale når barnet kommer til verden, med pasning osv, så kan man vel også betale for at få det. vil bare sige til det, at mange mennesker betaler f.eks ikke selv pasning da de får en masse tildskud. så skal de måske også selv betale det??? så tror jeg da nok der er mange mennesker der ikke har råd til at få børn, og hvordan vil samfundet så lige se ud.

hvis man skal skærer nogen steder så synes jeg da helt klart men skal tage børnepengene fra " de rige". ja undskyld mig med hvad skal en person der får 40000 eller mere udbetalt med sølle 4000 i kvartalet??? så kunne vi f.eks bruge dem til de barnløse eller give flere børnepenge til dem der har mindre.

måske det også var en løsning at de at de "rige" skal betale for at få barn. altså at det skærer ved en vis grænse som ved så meget andet. jeg kan godt se at det er svært at spare 25000 op eller mere for folk som har en helt "normal" løn.

ja det var mit synspunkt.

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Kruse90 skriver:

er så enig. De fatter alligevel ikke hvad vi gennemgår og hvor vi vil hen med det her
Men mon at jeg kan holde mig fra den, hvis der fortsættes om at tale om retten til at få børn. bare fordi man er syg og derfor ikke selv kan, har man ikke ret til sit eget barn:s

så har en kræft syg heller ikke ret til behandling? er det så også naturens gang Sådan kan jeg desværre ikke forstå at det kan sættes op. For det er ikke retfærdigt for nogen

jeg kan ikke sige jeg forstår hvad i går igennem for det gør jeg bestemt ikke.

men synes i har lige så meget ret som alle andre til at få børn og kan godt forstå i også gerne vil have børn.

og til dig carina, så kan jeg godt forstå du gerne vil have dem med manden du elsker. og man går der ikke bare fra en mand fordi han ikke kan lave børn. som er var en der spurgte om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.