puh ha nu har jeg vist læs alle sider sådan nogen lunde og vil også komme med min holdning.
har læst qp indlæg og er enig i nogle af tingene. er enig i at vi da skal hjælpe dem som er her i samfundet, hvis de vil hjælpes.
vil så sige til det med gratis psykolog hjælp, at jeg synes simpelhen der er så mange mennesker idag, der lider af det ene og det andet psykisk. depression er sku da snart ved at være en folke sygdom. jeg synes selv man er nød til at finde ud af hvad årsagen til man går og er ked af det er, med mindre det er noget meget alvorligt. men altså jeg tror mange med depression måske ville kunne løse mange ting selv med at sige at "man skal tage sig lidt sammen" så nej jeg synes ikke alt psykolog hjælp skal være gratis, men være muligt at få tilskud, alt afhængigt at hvorfor man skal til psykolog.
men hensyn til barnløse, nej så er det ikke en menneske ret at få børn, men et behov mange mennesker har. og om man selv kan få børn eller skal have hjælp, ja så er det af lige egoistiske årsager. jeg synes ikke man kan sige at de selv skal betale, hvorfor skal de selv betale???
som en skrev, så skal man jo også selv betale når barnet kommer til verden, med pasning osv, så kan man vel også betale for at få det. vil bare sige til det, at mange mennesker betaler f.eks ikke selv pasning da de får en masse tildskud. så skal de måske også selv betale det??? så tror jeg da nok der er mange mennesker der ikke har råd til at få børn, og hvordan vil samfundet så lige se ud.
hvis man skal skærer nogen steder så synes jeg da helt klart men skal tage børnepengene fra " de rige". ja undskyld mig med hvad skal en person der får 40000 eller mere udbetalt med sølle 4000 i kvartalet??? så kunne vi f.eks bruge dem til de barnløse eller give flere børnepenge til dem der har mindre.
måske det også var en løsning at de at de "rige" skal betale for at få barn. altså at det skærer ved en vis grænse som ved så meget andet. jeg kan godt se at det er svært at spare 25000 op eller mere for folk som har en helt "normal" løn.
ja det var mit synspunkt.
Anmeld