Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Snefnug1984

Ja, det kunne jeg læse mig til. Jeg føler virkelig med jer, men kan desværre ikke rigtig sætte mig ind i hvad I gennemgår - blev selv uplanlagt gravid...

Ja det er også derfor VI måske virker "fremme i skoene", fordi det er så ømt et emne.. Jer som ikke selv er barnløse, kan jo ik sætte jer ind i vores situation - hvordan det er gang på gang at få et nederlag efter mislykkedes behandling, manglende ægløsninger, manglende mens, at skulle stikke sig med hormoner uden resultat, tage div. medicin osv., samtidig med at man brændende ønsker at stifte en lille familie, som alle andre i samfundet - det er hårdt! Tænk på, hvis det var jer selv der stod i samme situation..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Faith

wamse skriver:

oh my god, jeg træder nok ind i en landmine nu Men jeg forsøger at belyse min holdning så. Jeg oplever at vi nu lever i et land som skærer ind til benet på områder, hvor vi absolut ikke burde gøre det. Jeg ser at de rammer vi byder de svagere grupper i samfundet(børn, ældre, psykisk syge, m.m.), er under alt kritik. Jeg kan derfor godt se pointen i at vi skal koncentrere os om at forbedre forholdene for de mennesker, der allerede er her. Der findes helt sikkert andre områder, hvor man også burde ændre reglerne for(fx. hører man om selskaber, som åbenbart kan slippe med at betale meget lidt i skat her), men forstår altså godt idéen i det her indlæg, håber jeg forstår det rigtigt

Men fordi jeg ser logikken i det, er det ikke ensbetydende at jeg ikke forstår og hører jeres begrundelser, for at selvfølgelig burde få hjælp til at få jeres højeste ønske opfyldt. Jeg ville bare ønske at vi levede i et samfunde, hvor vi alle kunne få det vi hver især ønsker og her brug for.

Godt skrevet!

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

SolsikkeBlomst skriver:

Ja det er også derfor VI måske virker "fremme i skoene", fordi det er så ømt et emne.. Jer som ikke selv er barnløse, kan jo ik sætte jer ind i vores situation - hvordan det er gang på gang at få et nederlag efter mislykkedes behandling, manglende ægløsninger, manglende mens, at skulle stikke sig med hormoner uden resultat, tage div. medicin osv., samtidig med at man brændende ønsker at stifte en lille familie, som alle andre i samfundet - det er hårdt!

Forståeligt og det var også derfor jeg ikke ville skrive, at jeg sagtens kan forstå jer for det kommen man ikke til medmindre man har været der. Det lyder måske hårdt, men det er jo sandt. Ikke desto mindre føler jeg stadig med jer...

Held og lykke med babyprojektet!

Anmeld

22. oktober 2010

Snefnug1984

Baagøe skriver:

Forståeligt og det var også derfor jeg ikke ville skrive, at jeg sagtens kan forstå jer for det kommen man ikke til medmindre man har været der. Det lyder måske hårdt, men det er jo sandt. Ikke desto mindre føler jeg stadig med jer...

Held og lykke med babyprojektet!

Tak for det

Anmeld

22. oktober 2010

Heidimed lea

Nu er det sådan at de procent af befolkningen har svært ved eller ikke kan få børn..     uden hjælp fra det offentlige bliver danmark med tiden meget lille ...  det er en fremtidsinvistering så selvfølgelig skal alle kunne få hjælp.

vi har fået hjælp til den 1 offentlig og har betalt 60 000 for nummer 2 fair nok..   nummer 3 kom så mod alle ods af sig selv smil...

jeg må indrømme at jeg bliver stødt af tråden,, tænk på alle de ulykkelige piger som kæmper herinde, og alle de som bliver så lykkelige når det endelig lykkes..      uden at få børn  ender disse kvinder måske ulykkelige og som svage i samfundet..

der er nok en grundtil at det er sværere at få børn idag med tilsætningsstoffer i maden osv.. er det måske ikke et samfundsproblem

bare min mening           knus Heidi

Anmeld

22. oktober 2010

Faith

Heidimed lea skriver:

Nu er det sådan at de procent af befolkningen har svært ved eller ikke kan få børn..     uden hjælp fra det offentlige bliver danmark med tiden meget lille ...  det er en fremtidsinvistering så selvfølgelig skal alle kunne få hjælp.

vi har fået hjælp til den 1 offentlig og har betalt 60 000 for nummer 2 fair nok..   nummer 3 kom så mod alle ods af sig selv smil...

jeg må indrømme at jeg bliver stødt af tråden,, tænk på alle de ulykkelige piger som kæmper herinde, og alle de som bliver så lykkelige når det endelig lykkes..     uden at få børn  ender disse kvinder måske ulykkelige og som svage i samfundet..

der er nok en grundtil at det er sværere at få børn idag med tilsætningsstoffer i maden osv.. er det måske ikke et samfundsproblem

bare min mening           knus Heidi

Er meget enig med dig.

Anmeld

22. oktober 2010

anna-jonas

Baagøe skriver:

Men denne debat handler jo netop om dem der IKKE er kommet til verden og hvorvidt man skal have hjælp til at sætte børn i verden eller ej.

Med din kommentar og sammenligning med Darwins evolutionsteori mener du så også, at der slet ikke burde være lægehjælp, når man bliver syg?

Jeg tror ikke helt at du forstår budskabet. Som var at gøre en anden debattør opmærksom på, at det hun skrev var som taget ud af Darwins teorier. Det var ikke et udtryk for mine egne holdninger. Jeg har selv fået et for tidligt født barn, som ikke ville være i blandt os i dag, hvis ikke det var for lægekundskaben.

Men nu lader jeg den ligge..............for sådan en debat er kun med til at skabe strid og fjendskab...............og det er ikke det jeg har lyst til at bruge min tid på. Der er lige så mange holdninger som der er mennesker, og fred være med det.

God weekend........

Anmeld

22. oktober 2010

Sunflower

qp skriver:

Debatten handler om brugerbetaling men der er så mange faktorer der spiller ind når man taler om barnløshed og derved kan man ikke undgå at komme ind på "retten til at få børn".

At folk kan føle sig trampet ned på over en anden persons holdning kan jeg ikke forstå. Jeg taler tit og ofte med mennesker der har helt andre holdninger til livet end jeg selv har men derfor taler vi da sammen, kan smile og grine af de samme ting, rumme hinandens forskelligheder osv. Hvis jeg var din mor eller en anden tæt familiemedlem kunne jeg forstå du følte dig trampet ned, men jeg er jo en person som du slet ikke kender og derfor må jeg da sige ... hvis du føler dig trampet på må det stå for din regning for mine holdninger er ikke skabt for, at nedgøre andre mennesker.

Man har et standpunkt til man får et nyt - jeg kan alligevel ikke holde mig helt væk fra denne debat Jeg beklager mit tidligere valg af en arrig smiley, for jeg tror at det er den der har sat prikken over Iét. I hvert fald kan jeg ikke selv se at jeg har lavet et personligt angreb mod dig, men lad nu det ligge

Jo, jeg kan godt føle mig trådt på, selvom det bare er fremmed kvinde fra nettet. Der er jo også mange andre der har følt sig stødt af dette emne. Mon ikke alle har oplevet at føle sig trådt på af fremmede? Samfundet? eller andre man ikke lige kender personligt. Med det sagt, vil jeg da ikke håbe at nogle i din nære omgangskreds får brug for din støtte til netop barnløshed, hverken for dig eller dine nære (eller andre der deler holdningen for den sags skyld). Det kunne gå hen og blive ret ubehageligt.

Lad os antage at vi ikke har ret til at få hjælp. Du foreslår i stedet at vi tager os af de syge og uønskede børn som der er massere af. Det er jo en fin tanke. Så er vi altså ude i en adoption. Jeg har ikke undersøgt det, da vi heldigvis ikke er nået dertil endnu. Men så vidt jeg har forstået, er ventetiden på adoption meget lang. Vores naboer har adopteret 2 lækre chokoladebørn (som vi heldigvis har en hel del glæde af), men fra de henvendte sig til de rent faktisk kunne hente deres børn gik der 3 år Selvom der er mange syge og uønskede børn, er det jo ikke lige sikkert at forældrene ønsker sig af med dem?

Du spørger om man, som den raske, har overvejet at skifte partneren ud for at opnå sit ønske. Vi er desværre begge syge: Jeg har PCO og mandens soldater er helt i bund. Selvom jeg har PCO vil der mulighed for at opnå naturlig graviditet hvis mandens soldater er i topform, omvendt vil min mand også kunne opnå en naturlig graviditet ved at udskifte mig med en rask model. NEJ NEJ og NEJ. Jeg har på intet tidspunkt bare overvejet tanken. Det er jo for pokker min mand jeg elsker og absolut kun ham jeg ønsker at få børn sammen med. HVIS man overvejede det, så kan man da i hvert fald snakke om at børn er et yderst egoistisk behov.

Sunflower - som inderligt håber at lykken smiler til mig en af de nærmeste dage

Anmeld

22. oktober 2010

Fiona78

Jbk skriver:

Kan jeg sørme godt forstå...og kender jo følelsen..som jeg skrev er den sortering som naturen gjorde førhen heller ikke aktuel mere...men tror stadig på der har været som i dyreverdenen en naturligt frasortering....det kunne jeg se med min x og hans brødre...de to af dem fik handicappede børn og min x kunne slet ikke få...

Det vil jeg give dig 100 pct ret i...

Anmeld

22. oktober 2010

SpunkenJo

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Os som er barnløse og lider af infertilitet er her da også NU. Ergo skal vi da også have hjælp til behandling af vores sygdom.

Ja I er her nu, og skal have lægehjælp. Men fertilitetsbehandling mener jeg ikke er en menneskeret og livsnødvendigt, hvorfor det må være en behandling man selv betaler for.

JEg er ked af det, og det er selvfølgelig meget nemt for mig at sige når jeg nu allerede har mig et barn, men min holdning er nu engang at behandling som fertilitetsbehandling bør man selv betale for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.