Homoseksuelle og børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

BubbieBear

Jeg synes det er okay at bøsser kan adoptere og lesbiske kan få kunstig befrugtning. De kan vel ønske et barn ligeså meget som et hetro par kan - og blive fantastiske forældre.

Har fulgt lidt med på sidelinien og det ord der springer mig i øjnene er "RET".

Børn synes jeg ikke er en menneskeret - det er en bonus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Bare mig..

Nu læste jeg ikke lige de sidste sider af debatten, men kunne på side 4 fornemme, at debatten er hæftig..

Men jeg melder mig lige på banen alligevel..

Jeg synes i og for sig, at det er fint at bøsser og lebiske vil være forældre, det vil vi andre jo også.. En helt naturlig følelse.. Men jeg dog sige, at jeg sgu er glad for jeg både har en mor OG en far.. Jeg tænker bare så meget på det lille barn der kommer ud, altså der mangler sgu lidt en af det modsatte køn, ville jeg mene overfor barnet.. Jeg er faktisk på grænsen til at mene det er synd, hvis barnet ikke har en af hver.. - men sådan er det jo også med de kvinder der får en donor fordi de fx ikke har en mand til barnet.. Men der er der da mulighed for at finde en far til barnet, det er der jo ikke hvis de fx er to kvinder, for de er de jo skrevene forældre på papirene..

Ja, min mening er, at det er synd for børnene, dog forstår jeg udemærket godt, at de vil have børn.. Jeg synes tilmed, at det er en skide svær en og argumenterer for og imod, min mening er bare, at jeg er glad for det ikke er mig.. - Men igen, sådan bliver det jo nok mere og mere i fremtiden...

Anmeld

8. oktober 2010

Miamaja

JA - helt sikkert. Det er ikke hvad man laver privat i himmelsengen der afgor om man er en god foraeldre!

Anmeld

8. oktober 2010

maria_wlt

Jbk skriver:

Det der med hvad der er naturligt eller ej, er vi ikke rykket videre for lang tid siden..enlige kan adoptere og insimineres, par får børn ved kunstig befrugtning osv osv,...ingen af disse mennesker ville få børn hvis det skulle være naturligt...hurra for det unaturlige og alle de skønne forældre, heldigvis ligger forældreegnetheden ikke i ens seksualitet eller køn, men det ville da være nemt hvis alle der bare fik barn med en mand var egnede og alle andre ikke.

Ja HURRA for dem  og det unaturlige

Anmeld

8. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

LouiseNielsen skriver:

Hejsa

Nu kom jeg lige til at tænke på det med homoseksuelle og børn fordi bøsser blev nævnt i en anden tråd....

Hvad syntes du, skal homoseksuelle have lov til at få børn, fx med hjælp fra en rugmor???

Jeg syntes helt sikkert alle har sin ret til at få børn, uanset om man er til samme køn eller ej... Hvorfor skal den vildeste oplevelse man overhovedet kan få, tages fra folk bare fordi de tænker på en af samme køn? Og de kan være ligeså fantastisk forældre som os andre......

Jeg synes og alle skla have ret til at få børn.....
Men tror der bliver kigget skævt til dem... og måske værre

Så mener måske lidt at samfundet skal ændre holdning først!!.... de kan ikke engang få lov til at blive viet i en kirke......

Anmeld

8. oktober 2010

Gustavsmor

MariaE skriver:

Jo, men samfundet bærer heldigvis mod den retning at vores børn vokser op med at det SKAL være naturig og ok at man er homo, også selv om størstedelen ikke er det.

Mine børn skal da i hvert flad præges af at det bare er helt fedt hvis 2 mennesker elsker hinanden selv om det er 2 kvinder f.eks.

At et barn sagtens kan få et dejligt godt liv med 2 ens forældre der elsker det lige så højt som alle andre gør.

Og at folk der dømmer homoer burde skamme sig.

Det skal mine børn have af vide, for der skal være plads til kærlighed mellem 2 voksne mennesker uanset om jeg selv synes det er lækkert eller ej, det er deres liv, ikke mit.

Har selv kendt 2 bøsser, mest den ene, og herligere menneske finder man ikke, det er sgu kvalitet, loyalitet og hygge.

Mine børn skal også lære at det er helt ok at være homoseksuel, og som jeg understregede tidligere så har ingen af os, hverken min mand eller jeg, noget som helst imod deres seksualitet. Det er fint med mig at vi alle er forskellige. Kender også selv nogle stykker som er til deres eget køn, og de er de rareste mennesker man kan forestille sig. Ingen tvivl om det.....MEN to af ens køn kan ikke få børn. Sådan er og blir det! Så kan det godt være du stiller spørgsmålstegn ved hvor jeg har trukket min uddannelse henne pga det jeg skriver, men det er min holdning!

Jeg gør endda meget ud af at børnene skal lære forskellen på mennesker, men syns stadig det er modstridende med naturen at et barn bor sammen med to mødre eller to fædre...

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Gustavsmor skriver:

Mine børn skal også lære at det er helt ok at være homoseksuel, og som jeg understregede tidligere så har ingen af os, hverken min mand eller jeg, noget som helst imod deres seksualitet. Det er fint med mig at vi alle er forskellige. Kender også selv nogle stykker som er til deres eget køn, og de er de rareste mennesker man kan forestille sig. Ingen tvivl om det.....MEN to af ens køn kan ikke få børn. Sådan er og blir det! Så kan det godt være du stiller spørgsmålstegn ved hvor jeg har trukket min uddannelse henne pga det jeg skriver, men det er min holdning!

Jeg gør endda meget ud af at børnene skal lære forskellen på mennesker, men syns stadig det er modstridende med naturen at et barn bor sammen med to mødre eller to fædre...

Men det behøver jo ikke at være dårligere bare fordi det ikke nødvendigvis er dem der er lavet til at få børn sammen...ser man helt naturligt på det, og hvad vi som mennesker er skabt til, så er mænd jo skabt til at befrugte en masse kvinder og kvinder til at føde børnene og bo sammen. Lidt som i dyreverdenen. Mændene var på jagt og samlede føde imens kvinderne stod for yngelpleje og de kvinder der var sunde og kunne få børn fik med de mænd der havde bedst sædkvalitet og så uddøde de svage helt naturligt, se det er meget naturligt....

Anmeld

8. oktober 2010

Diana...

~~M.Nielsen~~ skriver:

Nu læste jeg ikke lige de sidste sider af debatten, men kunne på side 4 fornemme, at debatten er hæftig..

Men jeg melder mig lige på banen alligevel..

Jeg synes i og for sig, at det er fint at bøsser og lebiske vil være forældre, det vil vi andre jo også.. En helt naturlig følelse.. Men jeg dog sige, at jeg sgu er glad for jeg både har en mor OG en far.. Jeg tænker bare så meget på det lille barn der kommer ud, altså der mangler sgu lidt en af det modsatte køn, ville jeg mene overfor barnet.. Jeg er faktisk på grænsen til at mene det er synd, hvis barnet ikke har en af hver.. - men sådan er det jo også med de kvinder der får en donor fordi de fx ikke har en mand til barnet.. Men der er der da mulighed for at finde en far til barnet, det er der jo ikke hvis de fx er to kvinder, for de er de jo skrevene forældre på papirene..

Ja, min mening er, at det er synd for børnene, dog forstår jeg udemærket godt, at de vil have børn.. Jeg synes tilmed, at det er en skide svær en og argumenterer for og imod, min mening er bare, at jeg er glad for det ikke er mig.. - Men igen, sådan bliver det jo nok mere og mere i fremtiden...

Lige frem synd for barnet det synes jeg absolut ikke! De får da lige så meget kærlighed som alle andre børn! Og jeg kan så hilse og sige at største delen af lesbiske der får børn har også en mandlig figur med i billed der er legeonkel som er meget involvere. Og sådan ville det også være hvis det var bøsser der kunne få børn. Hvad med enlige forælder nogen er enlige størstedelen af barnets opvækst nogen VIL slet ikke havde en mand i deres liv. er det så også synes for dem? 

Jeg bliver virkelig ked af at der stadig er nogen i nutidens danmark der kan have den holdning! Vi er sgu da alle mennesker om vi har pik eller tissekone vi giver sgu da alle det bedste til vores børn om vi er enlige, par, bøsser eller lesbiske. 

Anmeld

8. oktober 2010

maria_wlt

Diana... skriver:

Lige frem synd for barnet det synes jeg absolut ikke! De får da lige så meget kærlighed som alle andre børn! Og jeg kan så hilse og sige at største delen af lesbiske der får børn har også en mandlig figur med i billed der er legeonkel som er meget involvere. Og sådan ville det også være hvis det var bøsser der kunne få børn. Hvad med enlige forælder nogen er enlige størstedelen af barnets opvækst nogen VIL slet ikke havde en mand i deres liv. er det så også synes for dem? 

Jeg bliver virkelig ked af at der stadig er nogen i nutidens danmark der kan have den holdning! Vi er sgu da alle mennesker om vi har pik eller tissekone vi giver sgu da alle det bedste til vores børn om vi er enlige, par, bøsser eller lesbiske. 

Ja Diana det er sku sørgeligt at vi i 2010 kan stemple mennesker og "bestemme" hvem der er gode til hvad ude at kende personen.. 

Men heldigvis er det ikke alle der har det sådan, for så ville der godt nok være MANGE som ikke ville være RIGTIG egnet til at få børn..

Anmeld

8. oktober 2010

Gustavsmor

Jbk skriver:

Men det behøver jo ikke at være dårligere bare fordi det ikke nødvendigvis er dem der er lavet til at få børn sammen...ser man helt naturligt på det, og hvad vi som mennesker er skabt til, så er mænd jo skabt til at befrugte en masse kvinder og kvinder til at føde børnene og bo sammen. Lidt som i dyreverdenen. Mændene var på jagt og samlede føde imens kvinderne stod for yngelpleje og de kvinder der var sunde og kunne få børn fik med de mænd der havde bedst sædkvalitet og så uddøde de svage helt naturligt, se det er meget naturligt....

Enig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.