Homoseksuelle og børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Gustavsmor

~~M.Nielsen~~ skriver:

Nu læste jeg ikke lige de sidste sider af debatten, men kunne på side 4 fornemme, at debatten er hæftig..

Men jeg melder mig lige på banen alligevel..

Jeg synes i og for sig, at det er fint at bøsser og lebiske vil være forældre, det vil vi andre jo også.. En helt naturlig følelse.. Men jeg dog sige, at jeg sgu er glad for jeg både har en mor OG en far.. Jeg tænker bare så meget på det lille barn der kommer ud, altså der mangler sgu lidt en af det modsatte køn, ville jeg mene overfor barnet.. Jeg er faktisk på grænsen til at mene det er synd, hvis barnet ikke har en af hver.. - men sådan er det jo også med de kvinder der får en donor fordi de fx ikke har en mand til barnet.. Men der er der da mulighed for at finde en far til barnet, det er der jo ikke hvis de fx er to kvinder, for de er de jo skrevene forældre på papirene..

Ja, min mening er, at det er synd for børnene, dog forstår jeg udemærket godt, at de vil have børn.. Jeg synes tilmed, at det er en skide svær en og argumenterer for og imod, min mening er bare, at jeg er glad for det ikke er mig.. - Men igen, sådan bliver det jo nok mere og mere i fremtiden...

lige mine ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Bare mig..

Diana... skriver:

Lige frem synd for barnet det synes jeg absolut ikke! De får da lige så meget kærlighed som alle andre børn! Og jeg kan så hilse og sige at største delen af lesbiske der får børn har også en mandlig figur med i billed der er legeonkel som er meget involvere. Og sådan ville det også være hvis det var bøsser der kunne få børn. Hvad med enlige forælder nogen er enlige størstedelen af barnets opvækst nogen VIL slet ikke havde en mand i deres liv. er det så også synes for dem? 

Jeg bliver virkelig ked af at der stadig er nogen i nutidens danmark der kan have den holdning! Vi er sgu da alle mennesker om vi har pik eller tissekone vi giver sgu da alle det bedste til vores børn om vi er enlige, par, bøsser eller lesbiske. 

Ja, men det er min mening.. Jeg mener heller ikke det er det bedste for et barn, hvis man som kvinde vil have et  barn uden at have i tankerne at det skal have en far når det er muligt.. Men det er blot min mening.. Og jeg siger også bare, at jeg  ikke ville byde mine børn enten at have to mødre eller to fædre og at jeg er overlykkelig for, at jeg har en af hver, for det mener jeg er det rigtige for et barn.. OG at min datter har en af hver..

At nogen så vælger at få et barn som skal vokse op i en familie hvor forældrene er homoseksuelle, jamen det lader jeg være op til dem selv..

Anmeld

8. oktober 2010

Diana...

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja, men det er min mening.. Jeg mener heller ikke det er det bedste for et barn, hvis man som kvinde vil have et  barn uden at have i tankerne at det skal have en far når det er muligt.. Men det er blot min mening.. Og jeg siger også bare, at jeg  ikke ville byde mine børn enten at have to mødre eller to fædre og at jeg er overlykkelig for, at jeg har en af hver, for det mener jeg er det rigtige for et barn.. OG at min datter har en af hver..

At nogen så vælger at få et barn som skal vokse op i en familie hvor forældrene er homoseksuelle, jamen det lader jeg være op til dem selv..

Det er fint det din mening jeg synes bare det er træls at nogen kan havde sådan en holdning stadig det undre mig meget. 

Men selv om det er din mening håber jeg nu stadig at du opdrager dit barn til at det ok uanset hvad man er til eller hvordan man får børn osv! 

KH Diana

Anmeld

8. oktober 2010

Stumpen

Jeg synes det er fint, der skal være plads til os alle.. Men hvor er normalitetsbegrebet i dagens danmark dog skræmmende og for nogen (mange) ikke muligt at leve op til...

Min fætter, der er bøsse, har to gange leveret sæd til et lesbisk par og er derved far til to velskabte og velfungerende drenge...

Anmeld

8. oktober 2010

kitra

Jeg har selv en bror der er homoseksuel som bor med sin dejlige kæreste. jeg mener de ville være de skønneste forældrer og synes det er trist de ikke kan få børn. Stod det til mig ville jeg med glæde være rugemor for deres børn kan man give større gave. Jeg vil mene at om man har en mor og far eller to af begge køn det giver det samme. Det børn har brug for er kærlighed, tryghed og tid og hvis man lever i et kærligt forhold med overskud til andre end sig selv vil jeg mene at man kan være gode forældre. Det er da ikke noget med køn at gøre om man bliver gode forældre.

Anmeld

8. oktober 2010

kitra

Hov glemte lige at tilføje at jeg er så glad for at mine børn vil vokse op med en onkel der er homoseksuel og dermed forhåbenlig vil få et fordomsfri sind da det er det der mangler i denne verden. Skid hul i hudfarve, religion og seksuallitet.

Anmeld

8. oktober 2010

FrkT

SELVFØLGELIG skal homoseksuelle have lov at få børn. Uanset om det er med en rugemor, donorsæd, adoptivbørn eller hvad det er.

Ligesom med os der er heteroseksuelle er det da også med homoseksuelle; nogle bliver fantastiske forældre, andre mindre fantastiske. Men det er IKKE din seksualitet der afgør om du bliver en god mor/far eller ej.

Så JA, selvfølgelig skal de det 

Anmeld

8. oktober 2010

dorthemus

Jbk skriver:

Det der med hvad der er naturligt eller ej, er vi ikke rykket videre for lang tid siden..enlige kan adoptere og insimineres, par får børn ved kunstig befrugtning osv osv,...ingen af disse mennesker ville få børn hvis det skulle være naturligt...hurra for det unaturlige og alle de skønne forældre, heldigvis ligger forældreegnetheden ikke i ens seksualitet eller køn, men det ville da være nemt hvis alle der bare fik barn med en mand var egnede og alle andre ikke.

Undskyld jeg flueknepper..men jeg var ikke nødt til at blive insemineret for at få Runa, jeg ønskede bare ikke at blive gravid med en eller anden nede fra den lokale beverding...hihi  

Anmeld

8. oktober 2010

Brams

LouiseNielsen skriver:

Hejsa

Nu kom jeg lige til at tænke på det med homoseksuelle og børn fordi bøsser blev nævnt i en anden tråd....

Hvad syntes du, skal homoseksuelle have lov til at få børn, fx med hjælp fra en rugmor???

Jeg syntes helt sikkert alle har sin ret til at få børn, uanset om man er til samme køn eller ej... Hvorfor skal den vildeste oplevelse man overhovedet kan få, tages fra folk bare fordi de tænker på en af samme køn? Og de kan være ligeså fantastisk forældre som os andre......

Vi er alle lige - uanset alder, hudfarve, religion, seksuel overbevisning osv. så selvfølgelig skal alle også have lov til at blive forældre.

Neej hvor jeg håber, at jeg kan give den filosofi videre til min datter.

Anmeld

8. oktober 2010

Bare mig..

Diana... skriver:

Det er fint det din mening jeg synes bare det er træls at nogen kan havde sådan en holdning stadig det undre mig meget. 

Men selv om det er din mening håber jeg nu stadig at du opdrager dit barn til at det ok uanset hvad man er til eller hvordan man får børn osv! 

KH Diana

Jeg opdrager mit barn til at have de holdninger hun vil have.. Men jeg vil ikke lægge skjul på min egen holdning..

Jeg vil lige understrege, at jeg IKKE har noget imod homoseksuelle, og på ingen måde hader dem, og ser dem på lige fod med os andre. - Lige undtaget med børn.. Om de vil have børn, må de selv om, men de får ikke tommelfinger op af mig for det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.