Ordet blond/ blondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

Mira0911

Man har vel hver sin skrive måde om alle ord? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

qp

AnneBJ skriver:

Læste indlægget igennem i hvert fald 4 gange, før jeg trykkede "citer" nu her.. Skulle lige fatte hvad du mente

Ordet blond (som JEG altså foretrækker at stave det ) er i sig selv intetkøn.. også hvis det lægger sig op af mand/kvinde/whatever.. Så kan ikke forklare det på anden måde, end at det må være for at undgå folk skriver det forkert.. ligesom med mayonaise/majonæse..? Nej, jeg aner det ikke...

Vi må have nogle DANSKLÆRERE på banen her!!!

Anmeld

4. oktober 2010

AnneBJ

qp skriver:

Vi må have nogle DANSKLÆRERE på banen her!!!

Haha.. ja det kunne være det var en ide.. Og dog.. Min sproglærer på UNI var altså ikke altid heldig.. Jeg fik ret hver gang vi diskuterede grammatik, første gang ville hun vædde med mig om, at hun havde ret. Jeg var frisk, hvilket resulterede i, at hun måtte give flødeboller til 70 studerende

Sidenhen ville hun ikke vædde "men godt lige slå det op, så kan vi tale om det næste gang"..

Anmeld

4. oktober 2010

qp

AnneBJ skriver:

Haha.. ja det kunne være det var en ide.. Og dog.. Min sproglærer på UNI var altså ikke altid heldig.. Jeg fik ret hver gang vi diskuterede grammatik, første gang ville hun vædde med mig om, at hun havde ret. Jeg var frisk, hvilket resulterede i, at hun måtte give flødeboller til 70 studerende

Sidenhen ville hun ikke vædde "men godt lige slå det op, så kan vi tale om det næste gang"..

Hahaha ja så er det pludselig meget sjovt, at være eleven

Anmeld

4. oktober 2010

AnneBJ

Præcis! Har netop sendt min læreRstuderende veninde en mail og forklaret den altoverskyggende problematik vi står i

Anmeld

4. oktober 2010

qp

AnneBJ skriver:

Præcis! Har netop sendt min læreRstuderende veninde en mail og forklaret den altoverskyggende problematik vi står i

seeejt!!!

Anmeld

5. oktober 2010

Pena

bagger26 skriver:

Nu kunne jeg ikke selv finde på at skrive blondt eller syndt, lige i de situationer ved jeg godt hvordan det staves..

Men ord som for/får, ligger/lægger kan jeg nogen gange godt rode lidt rundt i tror jeg, forsøger altid at gøre mit bedste, men det er desværre bare ikke alle der kan score et 12-tal i retstavning...

Så at folk er totalt fanatiske med stavning, det må sgu være deres eget problem...

Ha ha ja jeg er så en af dem der går meget op i stavning. Får helt trækninger ved øjnene af stavefejl. Men ja det er noget JEG går op i, og ikke noget jeg kunne finde på at rette folk i. Det er en af de få ting jeg er go til, og ja sådan lidt neurotisk med. Det ved jeg.

men altså jeg er fx dårlig til at sætte komma, så ja jeg er jo ikke HELT perfekt. Hihi

Og mon ikke Freud kunne få en masse spændende ud af at man går sådan op i det.....

Anmeld

5. oktober 2010

Steph_Laurits

Ikke alle er perfekte, så mon ikke folk bare skal have lov til at stave som de nu bedst kan?

Anmeld

5. oktober 2010

Kamelia

Jeg kommer altid til at trække på smilebåndet over "gravillitet". Hvor kommer det fra??

Har på mange baby/gravid sider set at det bliver brugt om "graviditet".

Anmeld

5. oktober 2010

AnneBJ

Kamelia skriver:

Jeg kommer altid til at trække på smilebåndet over "gravillitet". Hvor kommer det fra??

Har på mange baby/gravid sider set at det bliver brugt om "graviditet".

Samme sted fra som gymLastik?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.