Ordet blond/ blondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

Stumpen

Hold da op, hvor må mange krumme tæer over mine indlæg, for netop nogle af dem i skriver som f.eks. gravilitet gymlastik kan være mine fejl, det er ganske enkelt tastefejl/slåfejl hos mig, fordi jeg bare pløjer fingrene løs på tasteturet og ikke gennemlæser hvad jeg skriver... Senere kan jeg så godt opdage tastefejl/slåfejl, men generer mig en høstblomst, så krum I bare løs på mine vejne, men for meget krummen tæer kan godt give krampe i tæerne, så pas på 

-Anja -der ikke selv går det fjerneste op i, hvordan andre skriver -fanger som regel pointen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Kamelia

Stumpen skriver:

Hold da op, hvor må mange krumme tæer over mine indlæg, for netop nogle af dem i skriver som f.eks. gravilitet gymlastik kan være mine fejl, det er ganske enkelt tastefejl/slåfejl hos mig, fordi jeg bare pløjer fingrene løs på tasteturet og ikke gennemlæser hvad jeg skriver... Senere kan jeg så godt opdage tastefejl/slåfejl, men generer mig en høstblomst, så krum I bare løs på mine vejne, men for meget krummen tæer kan godt give krampe i tæerne, så pas på 

-Anja -der ikke selv går det fjerneste op i, hvordan andre skriver -fanger som regel pointen...

Ork jeg er sikkert selv fuld af stavefejl og går bestemt ikke op i det. Der er bare nogle ord der får mig til at smile når jeg ser det gentagende gange. 

Så jeg krummer ikke tæer, men smiler og det er da positivt!

Kamelia

Anmeld

5. oktober 2010

BabyAnno2012

Synes det er sørgeligt at der ikk skal mere til at hidse folk op end hvordan folk staver  Det er i mine øjne sku at gå i for små sko

Hilsen Ditte - Hvis tastatur er ORDBLIND

Anmeld

5. oktober 2010

qp

BabyAnno2011 skriver:

Synes det er sørgeligt at der ikk skal mere til at hidse folk op end hvordan folk staver  Det er i mine øjne sku at gå i for små sko

Læs dog tråden igennem inde du kommer med sådan en udtalelse

Anmeld

6. oktober 2010

BabyAnno2012

qp skriver:

Læs dog tråden igennem inde du kommer med sådan en udtalelse

Jeg nøjes bare med start indlægget og ud fra det er det da at gå i for små sko.

Anmeld

6. oktober 2010

FrkT

BabyAnno2011 skriver:

Unødvendig kommentar, hvis du spørger mig.

Anmeld

6. oktober 2010

Meliora

qp skriver:

Nu har jeg set utallige gange, at SÅ mange skriver "blondt" om sig selv eller en anden person. Og i min verden er det gramatisk forkert... Endvidere kan man også finde diveste datingsites mm hvor der f.eks står; "Hårfarve: Blondt"???? 

I min verden hedder det altså; Hårfarve: BLOND???? Og ordet blondT er ikke-eksisterende, det er bare en mega misforståelse blandt rigtig mange mennesker.

Hvad er rigtig og hvad er forkert?

Hmm, tror du ikke det er fordi det skal forstås sådan her:
Farven hedder blond, håret er blondt

Ligesom hvis man tog en anden farve:
Farven hedder rød, håret er rødt

Er det helt sort eller?

Anmeld

6. oktober 2010

Meliora

BabyAnno2011 skriver:

Nej det er da ej. Der er intet som stavefejl der kan få ting/personer til at virke uprofesionelle/mindre kloge.

Det er et fact. På mit arbejde har vi en chef, der konsekvent sender mails, der er LOADED med fejl, og det kan man da ikke tage seriøst. Kald det små¨sko eller hvad du vil, men det er da komisk når folk ikke formår at bruge en simpel stavekontrol.

Det er ligesom når man læser en artikel hvor journalisten ikke har opsnappet den del med r eller ikke r på. AT køre, JEG kører

Anmeld

6. oktober 2010

qp

BabyAnno2011 skriver:

Jeg nøjes bare med start indlægget og ud fra det er det da at gå i for små sko.

Dårlig stemning, det er hvad du skaber ved din kommentar samt ved ikke, at læse alle trådene... Vi havde det ellers lige så hyggeligt

Anmeld

6. oktober 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Jeg havde faktisk valgt at jeg ikke ville kommentere i den her debat fordi det faktisk noget som er tæt på livet af mig....

På min fars side af familien er vi rigtig mange som er ordblinde, fx mig selv...

Jeg gik til special undervisning i dansk da jeg gik i skole, og har også taget timer i dansk på vuc da jeg blev ældre for at lære at stave, og er også blevet MEGET beder, men er stadig ikke helt godt. Mest med endelser eller det at kende forskel på lagde, lå og ligger osv.....

Jeg gør sku mit bedste når jeg skal skrive, både her og alle andre steder, så er sørme da godt nok ked af at der kommer sådan en tråd her hvor der mere eller mindre står i forskellige indlæg at jeg er uintiligent og at jeg kan pisse folk af med min måde at stave på.

Tro mig, det er bestemt ikke noget jeg er stolt af, og det der faktisk går mig allermest på er at jeg når engang mine børn skal til at gå i skole, kan have svært ved at hjælpe dem med lektie når de kommer og beder om hjælp til fx gramatik....

Kh Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.