FrkT skriver:
Som jeg også selv skrev, så synes jeg bestemt heller ikke det er noget jeg reelt BØR hidse mig op over. Og prøver da også på ikke at gøre det.
Og som qp skrev (og jeg har det på samme måde); det er ikke personerne der laver fejlene, som man bliver irriteret på, det er de fejl, som dem af os der har en god grammatisk sans, tydeligt kan se er helt forkerte rent grammatisk/stavemæssigt. Jeg ser bare fejlen og tænker: "århhhhh
". Tænker ikke "århhhh Anna (fx), du kan da slet heller ikke finde ud af en skid". Så min frustration er ikke møntet på nogen person, den er bare møntet på en fejl, som irriterer min perfektionisme inden for stavning og grammatik.
Så du må ikke tage det personligt, slet ikke. Og vil også tilføje at jeg har fuld forståelse for fx ordblinde, og de udfordringer de har, hver eneste gang de skal skrive noget. Jeg har en kollega som er ordblind. Hun skriver af og til på de mest mystiske måder. Men ligeså snart hun skal skrive noget mere "officielt" end bare små beskeder, så beder hun mig (eller en anden hvis jeg ikke er på arbejde) om at læse det igennem og rette for stavefejl, formuleringsfejl og grammatikfejl. Og det gør jeg da gladeligt. Tænker lidt at bare det at hun har formået at få skrevet det ned hun mener, det må jo være en sejr for hende.
Nu tager jeg det heller ikke personligt, da jeg ikke er ordblind. Men tænker bare, at vi sidder i et forum hvor der sikker er mange ordblinde, og en debat som denne, tror jeg faktisk kan gøre dem lidt nervøse for at deltage, for tænk hvis de irritere nogle ved at lave nogle stavefejl.. Kender flere der er ordblinde og deres frygt er vel at folk gøre "grine" med dem.. Herinde har man jo ikke lige mulighed for en personlig retstavingsmakker, desværre kunne ellers være praktisk.. 
Ved godt denne debat bare er for sjov, og det skal der også være plads til, syntes bare der bliver brugt store ord og mange sure smileys.
(Har lagt mærke til, at der var flere sjuskefejl i mit andet indlæg og er der sikkert også i dette, men retter dem ikke i ren protest hehe
)
Anmeld