Ordet blond/ blondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

Dictes mor

JVIHJSH skriver:

Hvis det er de eneste grammatiske fejl du kan finde så er du heldig.

Fnis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Kats

Dictes mor skriver:

Fnis

mere fnis

Anmeld

4. oktober 2010

qp

Åhh sejt det var dejligt at læse denne tråd

Ja det er lidt som den "Jeg FOR en ny sofa i morgen"  - det hedder altså FÅR selv om sådan et også kan være ret så uldent

Den med "jeg LIGGER mig ned" den kan jeg slet ikke kapere, det hedder altså LÆGGER!!! Argh... ..... Hehe

Anmeld

4. oktober 2010

qp

Søddepødde skriver:

Mon jeg har fundet en der går lige så meget op i at stave korrekt som jeg gør?

Arj det troede jeg du havde men jeg fandt lige en lille tastefejl i mit startindlæg...

Anmeld

4. oktober 2010

Laulund87

Hvis folk skriver køre når der skal r til sidst, eller omvendt, kan jeg hidse mig helt op og det er da ligemeget, for alle er jo ikke lige gode til at stave

Anmeld

4. oktober 2010

Maja88

qp skriver:

Åhh sejt det var dejligt at læse denne tråd

Ja det er lidt som den "Jeg FOR en ny sofa i morgen"  - det hedder altså FÅR selv om sådan et også kan være ret så uldent

Den med "jeg LIGGER mig ned" den kan jeg slet ikke kapere, det hedder altså LÆGGER!!! Argh... ..... Hehe

hehe jeg er så en af dem med lagt og det. hehe siger også såtten(staves) i stedet for siddet. hehe

bliver rettet utroligt mange gange for det, men nu har jeg hele mit liv snakket sønderjydsk og lige de ord er vist de eneste du kan høre på jeg  ikke er midtjyde.. hehe alle siger.. ej er du fra padborg. det kan jeg slet ikke høre...

Men undskylder mange gange for mine forkerte udtryk

Anmeld

4. oktober 2010

bagger26

Nu kunne jeg ikke selv finde på at skrive blondt eller syndt, lige i de situationer ved jeg godt hvordan det staves..

Men ord som for/får, ligger/lægger kan jeg nogen gange godt rode lidt rundt i tror jeg, forsøger altid at gøre mit bedste, men det er desværre bare ikke alle der kan score et 12-tal i retstavning...

Så at folk er totalt fanatiske med stavning, det må sgu være deres eget problem...

Anmeld

4. oktober 2010

Pige2009

qp skriver:

Nu har jeg set utallige gange, at SÅ mange skriver "blondt" om sig selv eller en anden person. Og i min verden er det gramatisk forkert... Endvidere kan man også finde diveste datingsites mm hvor der f.eks står; "Hårfarve: Blondt"???? 

I min verden hedder det altså; Hårfarve: BLOND???? Og ordet blondT er ikke-eksisterende, det er bare en mega misforståelse blandt rigtig mange mennesker.

Hvad er rigtig og hvad er forkert?

Der er mange ting der undrer mig mht. stavemåde af ord. Hvorfor er mange herinde f.eks. begyndt at dele ordene i to!? Det er jo ikke engelsk vi taler eller skriver

Et par eksempler er fødsels forberedelse og graviditets test.

Anmeld

4. oktober 2010

FrkT

Laulund87 skriver:

Hvis folk skriver køre når der skal r til sidst, eller omvendt, kan jeg hidse mig helt op og det er da ligemeget, for alle er jo ikke lige gode til at stave

Ihhh det er præcis det samme for mig, HADER når folk ikke kan finde ud af nutids r'et.... altså hvor svært kan det lige være?  Men i virkeligheden er det jo absolut ikke noget jeg bør hidse mig op over, for vi er alle gode til forskellige ting. En af mine ting er stavning og grammatik (ligegyldigt om det er dansk, engelsk, tysk eller fransk). Kan jo blive helt sur på mig selv over at jeg bliver irriteret over så lille en ting.

Anmeld

4. oktober 2010

Amso

jeg har aldrig vidst bedre end at jeg altid har troet det staves blondt..

Syntes ikke det nogen man skal lade sig irriterer over, eller over andre stavelser som staves forkert. Den eneste grund til at folk ikke får stavet det korrekt, må vel være fordi de ikke har lært hvordan det ellers staves. Ellers hvad det hedder. Eller hvordan man deler ordene. Vi kan ikke alle være ligegode til det hele jo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.