Sig ja for dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

B&J

Mia Maia skriver:

Hmm...

Okay, men hvordan praktisere han det udover at høre dødsmetal??

Lever han efter det i hverdagen, er der nogen "højtider" m.m.?

der er forskeld på dødsmetal og black metal hihihihi

nej det gør de ikke han vil helst ikke hold jul og har ikke gjordt det i over 10år men jeg fik ham da til det for min skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

B&J

duddi. skriver:

Ville nu aldrig ha valgt at døbe min datter, hvis jeg ikke var det mindste troende og ville heller ikke ha valgt at bliver konfirmaret. Men tror du har ret i at rigtig mange gør det for traditionen og ikke så meget andet.

nemlig

Anmeld

15. september 2010

Corn

Jeg tror ikke på gud, men faren "tror" nok lidt på noget. Så derfor er vores unger døbt. Jeg har intet med ritualet at gøre, og far siger ja, på barnets vegne.

Havde det stået til mig, havde vi holdt navngivning istedet, men da kirken har betydning for min mand, so be it

Anmeld

15. september 2010

serinasmor

hmmm ... tror egentlig grunden til jeg svarede på tråden her til at starte med er at jeg synes det er lidt sært at en satanist vil have sit barn døbt i en kirke ....tænker at i vel så heller ikke går i kirke til jul... det ville jeg i hvert fald synes var underligt...

men det kan jo være det bare er mig ....

stod jeg i jeres situation ville min datter blive navngivet MED fest OG kjole for traditionens skyld ... og så måtte hun selv vælge om hun senere ville døbes og konfirmeres ( dog kun med én fest) eller hellere nonfirmeres ... hun kommer alligevel selvom hun er døbt til selv at vælge om hun vil konfirmeres eller nonfirmeres ... men her i huset skal det altså være fordi hun er troende om så det er en lille smule...

Anmeld

15. september 2010

MM1987

B&J skriver:

der er forskeld på dødsmetal og black metal hihihihi

nej det gør de ikke han vil helst ikke hold jul og har ikke gjordt det i over 10år men jeg fik ham da til det for min skyld

Okay... det beviser endnu engang min uvidenhed...

Så han hører blackmetal og fejre ikke de kristnehøjtider - (det her kommer til at lyde meget provokerende, det er ikke ment sådan) Jeg synes det lyder som om det er noget han kalder sig, frem for noget han er.

Men igen, jeg forstår det ikke.

Tak for dit svar, jeg fik stillet mig nysgerrighed

Anmeld

15. september 2010

wamse

Jeg er belejligheds-troende tror jeg at jeg vil kalde det Når jeg i mit liv har haft aller mest brug for hjælp har jeg sendt tanker/nødråb/kald det hvad i vil, til "noget" der er større end mig selv. Jeg tror på ingen måde på skabelsen og den slags, men vælger at tro at der er noget, som også tager sig af alle dem vi har mistet her på jorden.

På den måde siger jeg ja på mine børns vejne, og det er op til dem selv når de når konfirmationsalderen om de ønsker at sige ja der.

Anmeld

15. september 2010

B&J

Mia Maia skriver:

Okay... det beviser endnu engang min uvidenhed...

Så han hører blackmetal og fejre ikke de kristnehøjtider - (det her kommer til at lyde meget provokerende, det er ikke ment sådan) Jeg synes det lyder som om det er noget han kalder sig, frem for noget han er.

Men igen, jeg forstår det ikke.

Tak for dit svar, jeg fik stillet mig nysgerrighed

jamen han holder jo de ting man gør altså ikke giftes i en kirke er meldt ud af folke kirken vil ikke holde jul han tror på selv satans tegn og dyrker musikken... men ja som sagt der er jo flere måder lige som med kristendommen.. han dyrker den nok på den blide måde for vores søn blev da døbt men nok mest mig der ville han holder jul for min skyld ellers ville han heller ikke det.. og giftes i en kirke får man ham overhovede ikke til

Anmeld

15. september 2010

dorthemus

wamse skriver:

Jeg er belejligheds-troende tror jeg at jeg vil kalde det Når jeg i mit liv har haft aller mest brug for hjælp har jeg sendt tanker/nødråb/kald det hvad i vil, til "noget" der er større end mig selv. Jeg tror på ingen måde på skabelsen og den slags, men vælger at tro at der er noget, som også tager sig af alle dem vi har mistet her på jorden.

På den måde siger jeg ja på mine børns vejne, og det er op til dem selv når de når konfirmationsalderen om de ønsker at sige ja der.

Anmeld

15. september 2010

B&J

wamse skriver:

så er jeg vel også lidt troende for håber da også min kære som er døde har det godt og de er et godt sted og håber det er nogle jeg møder igen men tror ikke på gud skabte jorden og alt det

Anmeld

15. september 2010

MM1987

wamse skriver:

Det samme gælder her..

Har dog haft mange overvejelser omkring når jeg engang skal navngive mit barn og det bliver ved døb eller navngivningsfest - og ender med døbt, jeg synes det er en hyggelig tradition, sammen med andre ting som jul m.m., men det betyder ikke at jeg tror på at der har levet en mand ved navn Jesus, guds søn, som kunne trylle vand om til vin...

Og jeg beder også til noget derude når jeg føler jeg har brug for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.