Sig ja for dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

B&J

dorthemus skriver:

Jeg blir også lidt forvirret nu???...men jeg har ikke selv problemer med at sige ja for Runa om en måned til dåben for jeg tror på Gud

jeg vil da også kunne sige ja men når min søster gerne vil og hun skulle være gudmor men er der slet ingen her inde der lader sit barn døbe uden de tror på gud?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

serinasmor

B&J skriver:

så mit barn kan blive konfirmeret lige som så mange andre børn...

du kan sagtens vælge at navngive nu og så hvis barnet selv ønsker det døbe og konfirmere senere ... ellers kan barnet jo nonfirmeres i stedet...

Anmeld

15. september 2010

Sofia

B&J skriver:

en tradition der for ikke andet tror ikke der er særlig mange der døber sine børn fordi de tror på gud jeg blev da også konfirmeres men tror da ikke på gud undskyld stave fejlne

Jeg vil gerne have mit barn døbt, og det er da helt klart fordi jeg er kristen. Ellers ville jeg helt sikkert holde en navngivningsfest i stedet. Man siger jo netop ja, fordi man tror på de værdier det indebærer. Jeg ville ikke døbe mit barn "bare" pga. der var tradition for det, så ville jeg skabe min egen tradition med en navngivningsfest i stedet. 

Anmeld

15. september 2010

B&J

serinasmor skriver:

du kan sagtens vælge at navngive nu og så hvis barnet selv ønsker det døbe og konfirmere senere ... ellers kan barnet jo nonfirmeres i stedet...

jamen børn bliver da tit konfirmeres fordi de vil have gaverne og festen og være sammen med sine venner den dag... ikke en i min klasse blev konfirmeres fordi de troede på gud...

Anmeld

15. september 2010

Diana...

serinasmor skriver:

hmmm ... undrer mig lidt over at dit barn er døbt når faderen er satanist og du ikke er troende... så kunne i jo bare have holdt en navngivningsfest der er mindst ligeså alm. og hyggeligt

min datter er døbt .. jeg havde det fint med at sige ja for hende i kirken (selvom det nu var min kærestes bror der reelt gjorde det ) jeg er ikke selv mega troende men tror da på der er noget/ noget der passer på os ... og jeg regner da også med at skulle læse børnebiblen højt som godnathistorier når hun bliver ældre

Præcis det samme her. Bare min lillesøster. Og her bliver børnebiblen og læst når han er lidt større det er nogen gode historie og billeder der er i den. 

Anmeld

15. september 2010

AnneP

B&J skriver:

så mit barn kan blive konfirmeret lige som så mange andre børn...

Ok! Men det er jo også en mulighed at blive døbt, senere hvis han nu vil konfirmeres!  -det er jo slet ikke sikkert at han ønsker at blive konfirmeret, når I som hans forældre ikke er troende!

Anmeld

15. september 2010

B&J

AnneP skriver:

Ok! Men det er jo også en mulighed at blive døbt, senere hvis han nu vil konfirmeres!  -det er jo slet ikke sikkert at han ønsker at blive konfirmeret, når I som hans forældre ikke er troende!

nej det er jo hans valg om han vil konfirmeres eller ej

Anmeld

15. september 2010

serinasmor

B&J skriver:

jamen børn bliver da tit konfirmeres fordi de vil have gaverne og festen og være sammen med sine venner den dag... ikke en i min klasse blev konfirmeres fordi de troede på gud...

gaverne og festen får de jo alligevel ved en nonfirmation + blå mandag og hvad der ellers hører til ... undgår bare lige turen i kirken

Anmeld

15. september 2010

B&J

serinasmor skriver:

gaverne og festen får de jo alligevel ved en nonfirmation + blå mandag og hvad der ellers hører til ... undgår bare lige turen i kirken

ja det er rigtigt men det er jo også det der er det store i det af være sammen med sine klasse den dag men vi er nok den eneste klasse der tænkte sådan ihhihhihih

Anmeld

15. september 2010

Sofia

B&J skriver:

Det lyder vildt at der slet ikke var en der troede på Gud. Der er jo mange forskellige former for "tro", og mon ikke nogle fra klassen var kristne? Man behøver jo ikke tage alle dele af religionen til sig. Men jeg ville heller ikke døbe mit barn af den årsag at en konfirmation senere i livet så var mulig. Hvis man kun bliver konfirmeret for at få gaverne og en fest, synes jeg helt sikkert man skal vælge "nonfirmations" løsningen. Og man kan jo sagtens være med til Blå mandag osv alligevel.  Synes bare religion spiller så stor en rolle i samfundet, at det må være mærkeligt at vælge at barnet skal døbes ind i en tro, man ikke selv er en del af. Hvis det senere i livet viser sig at barnet er kristent, er der jo intet der forhindrer at man bliver døbt der!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.