Sig ja for dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.567 visninger
98 svar
0 synes godt om
15. september 2010

B&J

Hvordan har i det med af skulle sige ja i kirken for jeres barn???

Min kæreste måtte ikke da han er satanist og jeg havde ikke lyst da jeg ikke tror på gud også fik min søster lov fordi hun skulle være gudmor og det ville være en ære for hende...

men sagde i ja og hvordan havde i med det?? var det fordi i tror på gud eller bare for at sige ja til jeres barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

tumle81

B&J skriver:

Min kæreste måtte ikke da han er satanist og jeg havde ikke lyst da jeg ikke tror på gud også fik min søster lov fordi hun skulle være gudmor og det ville være en ære for hende...

men sagde i ja og hvordan havde i med det?? var det fordi i tror på gud eller bare for at sige ja til jeres barn

Hvorfor vil I overhovedet døbe jeres barn hvis I ikke tror på Gud???

Anmeld

15. september 2010

serinasmor

B&J skriver:

hmmm ... undrer mig lidt over at dit barn er døbt når faderen er satanist og du ikke er troende... så kunne i jo bare have holdt en navngivningsfest der er mindst ligeså alm. og hyggeligt

min datter er døbt .. jeg havde det fint med at sige ja for hende i kirken (selvom det nu var min kærestes bror der reelt gjorde det ) jeg er ikke selv mega troende men tror da på der er noget/ noget der passer på os ... og jeg regner da også med at skulle læse børnebiblen højt som godnathistorier når hun bliver ældre

Anmeld

15. september 2010

B&J

tumle81 skriver:

Hvorfor vil I overhovedet døbe jeres barn hvis I ikke tror på Gud???

en tradition der for ikke andet tror ikke der er særlig mange der døber sine børn fordi de tror på gud jeg blev da også konfirmeres men tror da ikke på gud undskyld stave fejlne

Anmeld

15. september 2010

SoffiLine

jeg tror ikke å gud, men det gør danny.

jeg vil helst holde en navngivningsfest, for har det ikke godt med at sige ja på mit barns vegne når jeg ikke selv er troende.

ved ikke endnu hvad det ender med

Anmeld

15. september 2010

AnneP

Kan kun stille samme spørgsmål som  Tumle81?

Hvorfor vælge at der siges ja til den kristne tro for jeres barn, når I ikke selv er troende?

Anmeld

15. september 2010

B&J

serinasmor skriver:

hmmm ... undrer mig lidt over at dit barn er døbt når faderen er satanist og du ikke er troende... så kunne i jo bare have holdt en navngivningsfest der er mindst ligeså alm. og hyggeligt

min datter er døbt .. jeg havde det fint med at sige ja for hende i kirken (selvom det nu var min kærestes bror der reelt gjorde det ) jeg er ikke selv mega troende men tror da på der er noget/ noget der passer på os ... og jeg regner da også med at skulle læse børnebiblen højt som godnathistorier når hun bliver ældre

Jamen jeg vil også sagtens kunne læse børnebiblen for det er da en super hyggelig historie men jeg tror bare ikke der er en der passer på os så ville der jo ikke ske så meget ondt...

Anmeld

15. september 2010

B&J

AnneP skriver:

Kan kun stille samme spørgsmål som  Tumle81?

Hvorfor vælge at der siges ja til den kristne tro for jeres barn, når I ikke selv er troende?

så mit barn kan blive konfirmeret lige som så mange andre børn...

Anmeld

15. september 2010

dorthemus

Jeg blir også lidt forvirret nu???...men jeg har ikke selv problemer med at sige ja for Runa om en måned til dåben for jeg tror på Gud

Anmeld

15. september 2010

oo

jeg fatter simpelthen ikke at I indlemmer jeres barn i en religion som ingen af jer tror på!!

vi er absolut heller ikke troende - men kunne da heller ALDRIG drømme om at døbe vores børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.