Sig ja for dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

B&J

Fisenberg skriver:

Hej

fedt at du er ærlig

jeg havde det mærkeligt over at døbe min datter

men i min familie ja der bliver man døbt, mest fordi alle er kristne men også fordi at hvis man ikke er døbt kommer man ikke ind i himmerige hvis uheldet er ude ja jeg ved det godt

jeg er ikke kristen, faktisk så har jeg været satanist hele mit liv indtil for 4 år siden, så nu er jeg bare Mig...

men det er så underligt at stå der i kirken med sit et og alt og gi hende væk til gud.. men ja man gør meget for familien

men jeg valgte at det skulle være min søde fætter der skulle holde hende og svare på hendes vejne, han havde selv sagt ja til gud for lidt over 2 år siden så det passede jo godt sammen og så er han bare verdens sødeste dreng

knus Mille og Lille Tinke

åhh mange tak hvor er du bare sød... ja jeg kan virkelig godt se for din side at det ikke har været helt nemt hvor min familie godt ved jeg ikke tror på noget og de er lige glade... mega krammer til dig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

millesofie

Zafir skriver:

Altså grundlæggende er jeg jo SUPER meget imod barnedåb af små børn. Jeg mener IKKE man skal vælge religion for børn, før de selv kan tage stilling til hvad og om de vil tro på noget.

Når du så skriver at du ikke tror på gud og din kæreste er satanist, kan jeg slet slet ikke forstå det. For mig som asatro, vil det være så forkert at sige ja til noget som helst i kirken og jeg ville aldrig gøre det.

Hvorfor har I valgt at jeres barn skal døbes, med den religiøse baggrund I selv har??!... Om man må spørge?`

I Asatroen er der mange der vælger at knæsætte deres børn, som egentligt ikke er en religiøs handling, men der hvor faren vedkendte sig faderskabet overfor guder og mennesker og blev juridisk far for barnet. Men jeg har heller ikke lyst til at knæsætte mine børn, fordi jeg stadig mener at det er en religiøs handling, på den måde de fleste gør det idag. Når jeg har mine børn med til et blót er det altid deres eget valg om de vil være med i cirklen og de har ingen forpligtelse overfor at snakke med guderne.

Jeg vil vælge at fortælle mine børn om flere slags religioner og guder osv... Men jeg ville ikke vælge på deres vegne. Jeg syntes faktisk også at konfirmationen er nogen år for tidligt, for at man rigtig kan tage stilling til noget...

- det blev vidst noget af en smøre, men det ligger mig vidst meget på sinde

min datter er døbt fordi det betyder MEGET for min familie

jeg ville faktisk bare have hende velsignet af moder natur men der stod hele familien af jeg skulle have taget et billed

men jeg kan kun sige at jeg ville aldrig vælge for min datter men som du skriver vil jeg lære hende om de muligheder der er

Anmeld

15. september 2010

B&J

Fisenberg skriver:

jeg ville faktisk bare have hende velsignet af moder natur men der stod hele familien af jeg skulle have taget et billed

men jeg kan kun sige at jeg ville aldrig vælge for min datter men som du skriver vil jeg lære hende om de muligheder der er

det er også det bedste så kan de selv vælge selv om jeg tror nu ikke han vælger gud

Anmeld

15. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
dorthemus skriver:

For mig er det vigtigt at Runa blir døbt...hvad hun så vil eller vælger at tro på senere er helt op til hende. Men dåben, ja den vælger jeg til på hendes vegne

Men så har du jo også overvejet det Og det er et valg. Jeg syntes der er rigtig mange danskere (også måske i andre lande) der ikke tænker over tingene (dåb bryllup osv), men blot gør det, fordi det er tradioner eller at man skal gøre det.

Hvis det er et aktivt valg, så har det altid min fulde respekt, selvom jeg selv er uenig i dåb fx

Anmeld

15. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fisenberg skriver:

Lyder vildt med din familie der. Gad godt at have set det billede, hvis det så så vildt ud hehe...

Anmeld

15. september 2010

BellaT

B&J skriver:

Hvordan har i det med af skulle sige ja i kirken for jeres barn???

Min kæreste måtte ikke da han er satanist og jeg havde ikke lyst da jeg ikke tror på gud også fik min søster lov fordi hun skulle være gudmor og det ville være en ære for hende...

men sagde i ja og hvordan havde i med det?? var det fordi i tror på gud eller bare for at sige ja til jeres barn

Ja, jeg er kristen og får mine børn døbt i den kristne tro.

Har respekt for satanister. Altså de rigtige. Dem med Aleister Crowley og "do what you want"-tingen osv. Men deres værdier er så langt fra den kristne, så jeg kan ikke se hvordan de skal kunne forenes.. Derfor vil jeg mene at din kæreste ikke er ret meget satanist.. For ellers satte han hælene i, ved tanken om at hans barn skal døbes i den kristne tro. Altså selve trosbekendelsen kan en satanist da ikke se gennem fingre med..

Og du tror på noget, men ved ikke helt hvad.. Jeg kan ikke se at jeres barn ikke skulle kunne blive døbt på den baggrund. Mange tror på et eller andet, men ved ikke helt hvad. Og deres børn bliver døbt.

Jeg kan godt lide at folk har taget stilling til deres tro eller ikke-tro, men det er der rigtig mange der ikke har.

Sådan er det bare.

Helle...

Anmeld

15. september 2010

B&J

BellaT skriver:

Ja, jeg er kristen og får mine børn døbt i den kristne tro.

Har respekt for satanister. Altså de rigtige. Dem med Aleister Crowley og "do what you want"-tingen osv. Men deres værdier er så langt fra den kristne, så jeg kan ikke se hvordan de skal kunne forenes.. Derfor vil jeg mene at din kæreste ikke er ret meget satanist.. For ellers satte han hælene i, ved tanken om at hans barn skal døbes i den kristne tro. Altså selve trosbekendelsen kan en satanist da ikke se gennem fingre med..

Og du tror på noget, men ved ikke helt hvad.. Jeg kan ikke se at jeres barn ikke skulle kunne blive døbt på den baggrund. Mange tror på et eller andet, men ved ikke helt hvad. Og deres børn bliver døbt.

Jeg kan godt lide at folk har taget stilling til deres tro eller ikke-tro, men det er der rigtig mange der ikke har.

Sådan er det bare.

Helle...

Jamen hvorfor skulle min kæreste sætte hælen i???? han fik afvide da vi snakkede om børn, at mine børn skal døbes slut prut men så sagde han hvis vi skal giftes bliver det ikke i en kirke jamen det er jo så en aftale ikke og jeg tror ikke på noget kan ikke se hvorfor jeg skal tro på noget for der er jo ikke noget jeg kan tro på men du tror på det fuldt respekt for din holdning

Anmeld

15. september 2010

BellaT

B&J skriver:

Jamen hvorfor skulle min kæreste sætte hælen i???? han fik afvide da vi snakkede om børn, at mine børn skal døbes slut prut men så sagde han hvis vi skal giftes bliver det ikke i en kirke jamen det er jo så en aftale ikke og jeg tror ikke på noget kan ikke se hvorfor jeg skal tro på noget for der er jo ikke noget jeg kan tro på men du tror på det fuldt respekt for din holdning

Nåeh, jeg havde bare forstået det sådan, at du troede på et eller andet.. Men det gør du så ikke.

Hvorfor han ville sætte hælene i? Jo, altså jeg kalder mig selv for kristen, selvom jeg ikke går i kirke hver søndag og lign. Men jeg ville da ALDRIG få mine børn døbt i Satans navn og i hans tro og ære. Og sådan ville din kæreste jo også have det med dåb i Guds navn, hvis han virkelig var satanist, ikk'. Den er ikke længere jo. Hans tro er ikke ret stærk, når han tillader sit barn at blive døbt.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene, når du så ikke tror på noget som helst. Forstår nok ikke rigtig hvorfor I så ønsker dåben fremfor navngivning.. Altså en dåb foregår jo i en kirke med kristne ritualer og det er ret højtideligt..

Anmeld

15. september 2010

B&J

BellaT skriver:

Nåeh, jeg havde bare forstået det sådan, at du troede på et eller andet.. Men det gør du så ikke.

Hvorfor han ville sætte hælene i? Jo, altså jeg kalder mig selv for kristen, selvom jeg ikke går i kirke hver søndag og lign. Men jeg ville da ALDRIG få mine børn døbt i Satans navn og i hans tro og ære. Og sådan ville din kæreste jo også have det med dåb i Guds navn, hvis han virkelig var satanist, ikk'. Den er ikke længere jo. Hans tro er ikke ret stærk, når han tillader sit barn at blive døbt.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene, når du så ikke tror på noget som helst. Forstår nok ikke rigtig hvorfor I så ønsker dåben fremfor navngivning.. Altså en dåb foregår jo i en kirke med kristne ritualer og det er ret højtideligt..

jeg tænker ikke over det præsten siger eller gør desværre men sådan er jeg jo han sætter ikke hælen i da jeg sagde fra start af hvis det er med børn så vil jeg havde dem døbt.... og det skal lige siges og få ham med ind i kirken ja det var altså en kamp men igen gjorde han det for min skyld og vores søn men han sad jo også bare og hyggede med daniel imens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.