det her blir mere og mere omvendt inde i mit hoved! nu har jeg siddet og læst hele tråden og der er bare intet af det der gir mening for mig, sorry.
I sir at I døber jeres børn for selv at give dem valget i forhold til religion når konfirmationen nærmer sig - men I gir dem jo netop IKKE selv valget i forhold til religion, når I døber dem fra spæde!!
Din mand er satanist - og det er han fordi han ikke vil giftes i en kirke, ikke vil holde jul, ikke vil gå med kors og fordi han hører black metal. jamen herregud! vi fravalgte meget bevidst et kirkebryllup, da vi absolut ikke er glade for religion (uanset hvilken det så er), ingen af os ville nogensinde bære et kors eller have kristne eller andre religiøse symboler på os eller i vores hjem osv osv, men det betyder da ikke vi er satanister - det betyder at vi er ikke-religiøse. at han hører black metal kvalificerer ham næppe til at kalde sig selv satanist - det er der nok en hel del satanister der ville være enige med mig i! Ifølge Alastiar Crowley, som netop har skrevet en bibel for satanister, så går satanisme ud på egoisme, i bund og grund - det handler om en selv og ens velbefindende og ikke om bevidst at gøre andre ondt eller modarbejde kristendommen som sådan eller skære fårehoveder i stykker eller hvad dælen det var du var inde på på et tidspunkt.
jeg synes selv det er forrykt at I kan bruge folkekirken når I begge er udmeldt og jeg synes det er superærgeligt at I ikke byder jeres børn velkommen til verden på en måde der stemmer overens med jeres eget livssyn istedet for at byde dem velkommen med skikke og traditioner som ingen af jer tror på - og som vel egentlig burde være din mand dybt imod...
og må jeg så liiiiige huske alle på, at julen er en stor hedensk fest og ikke en kristen helligdag i sin oprindelige form!!
Anmeld