Sig ja for dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

B&J

Mumto3 skriver:

Jamen altså, hvis far tror på Satan og tilbeder alt det onde, hvorfor så ikke gøre noget 'ondt' der passer til Satan og hans trosfæller, istedet for at ville 'hygge' i den danske folkekikrke, som Santan og satanisterne dybest set foragter og modarbejder alt hvad de kan.

Lige nu sidder jeg og ville ønske at præsten havde nægtet at indlemme jeres barn i Guds rige, selvom jeres barn selvfølgelig er uden skyld i jeres (fars) tro og tilbedelse. Men omvendt, så ER alle velkomne i folkekirken, også dem som hader den og modarbejder den. SUK!!!

jamen som jeg har skrevet hele vejen igennem jamen så er der jo flere måder af tro på satan lige som der er flere forskellige måder af tro på gud der for svinder min kæreste ikke andre til fordi de tror på gud hver deres mening og hver deres tro

syntes nu ikke det var pænt skrevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Mumto3

B&J skriver:

jamen som jeg har skrevet hele vejen igennem jamen så er der jo flere måder af tro på satan lige som der er flere forskellige måder af tro på gud der for svinder min kæreste ikke andre til fordi de tror på gud hver deres mening og hver deres tro

syntes nu ikke det var pænt skrevet

Nej, det var nok ikke så pænt skrevet, og det skylder jeg dig en undskyldning for. Du forsvare jo på ingen måde din mands tro, du oplyser blot at han er satanist. Jeg har det bare meget meget svært ved folk som synes ligefrem tilbeder det alt det onde.

-og ja der er selvfølglig er der forskellig grader af Satanisme og hvor ekstrem man er, og din mand øjesynlig ikke særlig ekstrem, da det mest af alt handler om musiksmag (sådan som jeg har forstået det) men ALLIGEVEL så tager han jo stilling og vælger det onde og at tilbede og styrke det. -så ja, det tændte mig lige af! undskyld for det! Det berettiger jo ikke andre til at handle dårligt!!!!

Anmeld

15. september 2010

Nemesis

JEg har ikke sagt ja på mine børns vegne. Jeg har ikke ladet dem døbe, det kan de selv bestemme når den tid kommer. Jeg påtvinger jo ikke en tro på mine børn som jeg ikke selv har.

Min den ældste er heller ikke konfirmeret.

Sisse med 3 børn der er navngivet.

Anmeld

15. september 2010

MyBaby

serinasmor skriver:

hmmm ... undrer mig lidt over at dit barn er døbt når faderen er satanist og du ikke er troende... så kunne i jo bare have holdt en navngivningsfest der er mindst ligeså alm. og hyggeligt

min datter er døbt .. jeg havde det fint med at sige ja for hende i kirken (selvom det nu var min kærestes bror der reelt gjorde det ) jeg er ikke selv mega troende men tror da på der er noget/ noget der passer på os ... og jeg regner da også med at skulle læse børnebiblen højt som godnathistorier når hun bliver ældre

Sådan har jeg det netop også - jeg tror på noget, men kan måske ikke helt sætte ord på hvad. Jeg har det rigtig fint med, at vi har sagt ja på vores datters vegne og at hun er blevet velsignet og jeg vil helt sikkert også læse børnebiblen højt for hende, når den tid kommer!

Anmeld

15. september 2010

B&J

Mumto3 skriver:

Nej, det var nok ikke så pænt skrevet, og det skylder jeg dig en undskyldning for. Du forsvare jo på ingen måde din mands tro, du oplyser blot at han er satanist. Jeg har det bare meget meget svært ved folk som synes ligefrem tilbeder det alt det onde.

-og ja der er selvfølglig er der forskellig grader af Satanisme og hvor ekstrem man er, og din mand øjesynlig ikke særlig ekstrem, da det mest af alt handler om musiksmag (sådan som jeg har forstået det) men ALLIGEVEL så tager han jo stilling og vælger det onde og at tilbede og styrke det. -så ja, det tændte mig lige af! undskyld for det! Det berettiger jo ikke andre til at handle dårligt!!!!

Mange tak det var rigtigt sødt af dig ja det er mest musikken og lidt det andet men som mange andre mænd er han sød og dejlig og bare tror på det og det er hans sag

Anmeld

15. september 2010

Miamaja

Mystisk

Anmeld

15. september 2010

B&J

Miamaja skriver:

Mystisk

???

Anmeld

15. september 2010

oo

det her blir mere og mere omvendt inde i mit hoved! nu har jeg siddet og læst hele tråden og der er bare intet af det der gir mening for mig, sorry.

I sir at I døber jeres børn for selv at give dem valget i forhold til religion når konfirmationen nærmer sig - men I gir dem jo netop IKKE selv valget i forhold til religion, når I døber dem fra spæde!!

Din mand er satanist - og det er han fordi han ikke vil giftes i en kirke, ikke vil holde jul, ikke vil gå med kors og fordi han hører black metal. jamen herregud! vi fravalgte meget bevidst et kirkebryllup, da vi absolut ikke er glade for religion (uanset hvilken det så er), ingen af os ville nogensinde bære et kors eller have kristne eller andre religiøse symboler på os eller i vores hjem osv osv, men det betyder da ikke vi er satanister - det betyder at vi er ikke-religiøse. at han hører black metal kvalificerer ham næppe til at kalde sig selv satanist - det er der nok en hel del satanister der ville være enige med mig i! Ifølge Alastiar Crowley, som netop har skrevet en bibel for satanister, så går satanisme ud på egoisme, i bund og grund - det handler om en selv og ens velbefindende og ikke om bevidst at gøre andre ondt eller modarbejde kristendommen som sådan eller skære fårehoveder i stykker eller hvad dælen det var du var inde på på et tidspunkt.

jeg synes selv det er forrykt at I kan bruge folkekirken når I begge er udmeldt og jeg synes det er superærgeligt at I ikke byder jeres børn velkommen til verden på en måde der stemmer overens med jeres eget livssyn istedet for at byde dem velkommen med skikke og traditioner som ingen af jer tror på - og som vel egentlig burde være din mand dybt imod...

og må jeg så liiiiige huske alle på, at julen er en stor hedensk fest og ikke en kristen helligdag i sin oprindelige form!!

Anmeld

15. september 2010

roenlund

Min mand er ikke medlem af folkekirken og vil ikke deltage i dåb af vores barn, dette meldte han ud længe før vi begyndte PB. Han mener ikke at han med "rent hjerte" kan sidde oppe i kirken og lade nogen sige at vi vil opdrage vores barn i den kristne tro. Han har altid sagt at hvis jeg ønskede det kunne jeg jo lade dem døbe. Da jeg blev gravid tænkte jeg meget over dette... Mine børn skal ikke døbes vi holder en navngivningfest og så er det op til dem selv om de vil døbes senere evt i forbindelse med konfirmation...

Anmeld

15. september 2010

roenlund

Tjuhl skriver:

det her blir mere og mere omvendt inde i mit hoved! nu har jeg siddet og læst hele tråden og der er bare intet af det der gir mening for mig, sorry.

I sir at I døber jeres børn for selv at give dem valget i forhold til religion når konfirmationen nærmer sig - men I gir dem jo netop IKKE selv valget i forhold til religion, når I døber dem fra spæde!!

Din mand er satanist - og det er han fordi han ikke vil giftes i en kirke, ikke vil holde jul, ikke vil gå med kors og fordi han hører black metal. jamen herregud! vi fravalgte meget bevidst et kirkebryllup, da vi absolut ikke er glade for religion (uanset hvilken det så er), ingen af os ville nogensinde bære et kors eller have kristne eller andre religiøse symboler på os eller i vores hjem osv osv, men det betyder da ikke vi er satanister - det betyder at vi er ikke-religiøse. at han hører black metal kvalificerer ham næppe til at kalde sig selv satanist - det er der nok en hel del satanister der ville være enige med mig i! Ifølge Alastiar Crowley, som netop har skrevet en bibel for satanister, så går satanisme ud på egoisme, i bund og grund - det handler om en selv og ens velbefindende og ikke om bevidst at gøre andre ondt eller modarbejde kristendommen som sådan eller skære fårehoveder i stykker eller hvad dælen det var du var inde på på et tidspunkt.

jeg synes selv det er forrykt at I kan bruge folkekirken når I begge er udmeldt og jeg synes det er superærgeligt at I ikke byder jeres børn velkommen til verden på en måde der stemmer overens med jeres eget livssyn istedet for at byde dem velkommen med skikke og traditioner som ingen af jer tror på - og som vel egentlig burde være din mand dybt imod...

og må jeg så liiiiige huske alle på, at julen er en stor hedensk fest og ikke en kristen helligdag i sin oprindelige form!!

Se du skriver det bare så godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.