Sig ja for dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

B&J

Tjuhl skriver:

det her blir mere og mere omvendt inde i mit hoved! nu har jeg siddet og læst hele tråden og der er bare intet af det der gir mening for mig, sorry.

I sir at I døber jeres børn for selv at give dem valget i forhold til religion når konfirmationen nærmer sig - men I gir dem jo netop IKKE selv valget i forhold til religion, når I døber dem fra spæde!!

Din mand er satanist - og det er han fordi han ikke vil giftes i en kirke, ikke vil holde jul, ikke vil gå med kors og fordi han hører black metal. jamen herregud! vi fravalgte meget bevidst et kirkebryllup, da vi absolut ikke er glade for religion (uanset hvilken det så er), ingen af os ville nogensinde bære et kors eller have kristne eller andre religiøse symboler på os eller i vores hjem osv osv, men det betyder da ikke vi er satanister - det betyder at vi er ikke-religiøse. at han hører black metal kvalificerer ham næppe til at kalde sig selv satanist - det er der nok en hel del satanister der ville være enige med mig i! Ifølge Alastiar Crowley, som netop har skrevet en bibel for satanister, så går satanisme ud på egoisme, i bund og grund - det handler om en selv og ens velbefindende og ikke om bevidst at gøre andre ondt eller modarbejde kristendommen som sådan eller skære fårehoveder i stykker eller hvad dælen det var du var inde på på et tidspunkt.

jeg synes selv det er forrykt at I kan bruge folkekirken når I begge er udmeldt og jeg synes det er superærgeligt at I ikke byder jeres børn velkommen til verden på en måde der stemmer overens med jeres eget livssyn istedet for at byde dem velkommen med skikke og traditioner som ingen af jer tror på - og som vel egentlig burde være din mand dybt imod...

og må jeg så liiiiige huske alle på, at julen er en stor hedensk fest og ikke en kristen helligdag i sin oprindelige form!!

hov hov hov vi er ikke begge udmeldt jeg er stadig meldt ind bare fordi jeg ikke tror på noget og som MIN mening ja der bliver min dreng døbt og konfimeret fordi det er en tration om andre syntes om det eller ej

og det er jo en form for satanisme det min fyr gør det er jo lige som med andre der bare tror der er noget der oppe det er jo også en tro hver sin mening og hver sin tro ikke.... og hvordan man dyrker satan eller gud er jo også hver sin tro og hver sin mening eller om det er det helt 3 man tror på.... der er også andre ting men helt ærligt jeg går ikke op i det min kæreste tror på der for ved jeg knap nok noget om det så¨der er sikkert en masse mere som jeg ikke ved noget om det er jo noget han vil også er det fint..

og jeg vælger af min dreng skal døbes om han så tror på det nu eller senere eller aldrig er jeg lige glad for det er bare en helt alm tration i mine øjne om min kæreste er satanist eller ej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

B&J

roenlund skriver:

Min mand er ikke medlem af folkekirken og vil ikke deltage i dåb af vores barn, dette meldte han ud længe før vi begyndte PB. Han mener ikke at han med "rent hjerte" kan sidde oppe i kirken og lade nogen sige at vi vil opdrage vores barn i den kristne tro. Han har altid sagt at hvis jeg ønskede det kunne jeg jo lade dem døbe. Da jeg blev gravid tænkte jeg meget over dette... Mine børn skal ikke døbes vi holder en navngivningfest og så er det op til dem selv om de vil døbes senere evt i forbindelse med konfirmation...

jamen det er jo også godt i er enige så og det er mig og min kæreste jo også så er alt jo godt...  det er jo kun dejlig i dette land af så mange har deres mening ellers ville livet være død kedeligt

Anmeld

15. september 2010

Englepigen

Ville aldrig sige ja til noget jeg ikke tror på!!

Jeg tror på gud, og det gør min mand også, sådan da. Vi går ikke i kirke, men vi tro. Jeg var gudmor for vores søn og er stolt af at få lov til det.

Om han vil knofirmeres er hans valg, 100%. Hvis han vælger det fra, er det okay. Vælger han det, skla det være fordi han tror på det, ikke fordi han vil ha en fest og mange gaver.

Min mand er ikke konfirmeret, og det har han ikke fortrudt. Jeg er tilgengæld og det har jeg ikke fortrudt.

Anmeld

15. september 2010

mor-til-vanessa

B&J skriver:

Hvordan har i det med af skulle sige ja i kirken for jeres barn???

Min kæreste måtte ikke da han er satanist og jeg havde ikke lyst da jeg ikke tror på gud også fik min søster lov fordi hun skulle være gudmor og det ville være en ære for hende...

men sagde i ja og hvordan havde i med det?? var det fordi i tror på gud eller bare for at sige ja til jeres barn

jeg forstår heller ikke hvorfor i får jeres barn døbt, når hverken dig eller faren er troende.... det synes jeg lyder meget underligt. kan ikke forstå hvordan i kan stå og sige at i forsager djævlen og alle hans gerninger og alt hans væsen, når din kæreste netop ikke gør det og at i tror på gud fader  den almægtige himmelens og jordens skaber. det gør i jo heller ikke. så for mig forstår jeg det slet ikke.

min datter er døbt ( min lille søster var gudmor og sagde ja ) og det er hun fordi både jeg og hendes far tror på gud. er vokset op med at vi har bedt fader vor hver aften inden sengetid og bedt bordbøn. hele min datters far familie er meget troende, de går i kirken hver søndag, beder borbøn hver gang inden de putter noget i munden osv. gør det ikke selv så meget efter jeg er blevet voksen. vi har allerede læst børnebiblen og min datter er kun 9mdr og vi beder også fader vor til tider. så ja jeg tror på gud, man behøver ikke gå i kirke hele tiden for at tro. kan godt finde på at bede en aften bøn hvis der er noget der virkelig berører mig. har også biblen herhjemme og går stort set altid med mit dagmarkors som jeg selv har fået i dåbsgave.

så jeg forstår bare ikke hvorfor i siger ja når ingen at jer tror på gud eller kirken. så er det da lige meget din søster har sagt ja for din søn. det er jo forældrene der skal tro ikke alle andre.

hilsen liv

Anmeld

15. september 2010

Muffinmus

Mine børn skal skisme ikke døbes når ingen af os tror på gud...færdig slut.

Så nej, ville ikke få andre til at sige ja for os i en kirke., ville forekomme mig fuldstædigt tåbeligt at døbe mit barn, få en GUDMOR?????????? til at sige at HUN vil lade jeres barn opvoske i guds tro, når du ikke tror på gud og din mand er endnu værre???

Det fatter jeg simpelthen hat af.

Men jeres valg. Prøv bare at forklare jeres barn det når det spørger senere.

Nå, men som sagt NEJ, mens stort NEJ, vi har ikke fået døbt vores unger og kunne på ingen måde få os selv til at få dem døbt fordi andre synes det skal det eller fordi det er tradition. Synes det er en meget underlig handling og den er vi glad for vi ikke valgte, ville sørme føle os hykleriske hvis vi gjorde sådan noget. Så hellere lade barnet døbe hvis det SELV vil når det er teenager.

Anmeld

15. september 2010

B&J

mor-til-vanessa skriver:

jeg forstår heller ikke hvorfor i får jeres barn døbt, når hverken dig eller faren er troende.... det synes jeg lyder meget underligt. kan ikke forstå hvordan i kan stå og sige at i forsager djævlen og alle hans gerninger og alt hans væsen, når din kæreste netop ikke gør det og at i tror på gud fader  den almægtige himmelens og jordens skaber. det gør i jo heller ikke. så for mig forstår jeg det slet ikke.

min datter er døbt ( min lille søster var gudmor og sagde ja ) og det er hun fordi både jeg og hendes far tror på gud. er vokset op med at vi har bedt fader vor hver aften inden sengetid og bedt bordbøn. hele min datters far familie er meget troende, de går i kirken hver søndag, beder borbøn hver gang inden de putter noget i munden osv. gør det ikke selv så meget efter jeg er blevet voksen. vi har allerede læst børnebiblen og min datter er kun 9mdr og vi beder også fader vor til tider. så ja jeg tror på gud, man behøver ikke gå i kirke hele tiden for at tro. kan godt finde på at bede en aften bøn hvis der er noget der virkelig berører mig. har også biblen herhjemme og går stort set altid med mit dagmarkors som jeg selv har fået i dåbsgave.

så jeg forstår bare ikke hvorfor i siger ja når ingen at jer tror på gud eller kirken. så er det da lige meget din søster har sagt ja for din søn. det er jo forældrene der skal tro ikke alle andre.

hilsen liv

som jeg ha skrevet det mange gange nu så er det fordi vi har gjordt det til en tration mere er der ikke i det.... sådan er vi bare mærkelig måske men vi er jo ikke alle ens og vi er nok ikke de eneste der gør det på den måde...

Anmeld

15. september 2010

B&J

MariaE skriver:

Mine børn skal skisme ikke døbes når ingen af os tror på gud...færdig slut.

Så nej, ville ikke få andre til at sige ja for os i en kirke., ville forekomme mig fuldstædigt tåbeligt at døbe mit barn, få en GUDMOR?????????? til at sige at HUN vil lade jeres barn opvoske i guds tro, når du ikke tror på gud og din mand er endnu værre???

Det fatter jeg simpelthen hat af.

Men jeres valg. Prøv bare at forklare jeres barn det når det spørger senere.

Nå, men som sagt NEJ, mens stort NEJ, vi har ikke fået døbt vores unger og kunne på ingen måde få os selv til at få dem døbt fordi andre synes det skal det eller fordi det er tradition. Synes det er en meget underlig handling og den er vi glad for vi ikke valgte, ville sørme føle os hykleriske hvis vi gjorde sådan noget. Så hellere lade barnet døbe hvis det SELV vil når det er teenager.

hvad er det lige du vil have vi skal forklare... jeg er da også døbt og det sætter jeg ikke nogle ??? ved overhovede  og min mor tror heller ikke på noget  jeg har det fint med det

Anmeld

15. september 2010

mor-til-vanessa

B&J skriver:

som jeg ha skrevet det mange gange nu så er det fordi vi har gjordt det til en tration mere er der ikke i det.... sådan er vi bare mærkelig måske men vi er jo ikke alle ens og vi er nok ikke de eneste der gør det på den måde...

jeg forstår det bare ikke,

synes ikke det er nok at gøre det fordi det er en tradition men det må i jo selv om.

men du har starten et tråd med et spørgsmål som berører en del folk og så vil du jo også få en masse forskellige svar og holdninger

Anmeld

15. september 2010

B&J

mor-til-vanessa skriver:

jeg forstår det bare ikke,

synes ikke det er nok at gøre det fordi det er en tradition men det må i jo selv om.

men du har starten et tråd med et spørgsmål som berører en del folk og så vil du jo også få en masse forskellige svar og holdninger

jamen det gør mig heller ikke spor havde håbet på en masse meninger det er jo det der er meningen ved en debat og ja det er vores mening og den er jeg glad for lige som i er for jeres

Anmeld

15. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
B&J skriver:

Hvordan har i det med af skulle sige ja i kirken for jeres barn???

Min kæreste måtte ikke da han er satanist og jeg havde ikke lyst da jeg ikke tror på gud også fik min søster lov fordi hun skulle være gudmor og det ville være en ære for hende...

men sagde i ja og hvordan havde i med det?? var det fordi i tror på gud eller bare for at sige ja til jeres barn

Altså grundlæggende er jeg jo SUPER meget imod barnedåb af små børn. Jeg mener IKKE man skal vælge religion for børn, før de selv kan tage stilling til hvad og om de vil tro på noget.

Når du så skriver at du ikke tror på gud og din kæreste er satanist, kan jeg slet slet ikke forstå det. For mig som asatro, vil det være så forkert at sige ja til noget som helst i kirken og jeg ville aldrig gøre det.

Hvorfor har I valgt at jeres barn skal døbes, med den religiøse baggrund I selv har??!... Om man må spørge?`

I Asatroen er der mange der vælger at knæsætte deres børn, som egentligt ikke er en religiøs handling, men der hvor faren vedkendte sig faderskabet overfor guder og mennesker og blev juridisk far for barnet. Men jeg har heller ikke lyst til at knæsætte mine børn, fordi jeg stadig mener at det er en religiøs handling, på den måde de fleste gør det idag. Når jeg har mine børn med til et blót er det altid deres eget valg om de vil være med i cirklen og de har ingen forpligtelse overfor at snakke med guderne.

Jeg vil vælge at fortælle mine børn om flere slags religioner og guder osv... Men jeg ville ikke vælge på deres vegne. Jeg syntes faktisk også at konfirmationen er nogen år for tidligt, for at man rigtig kan tage stilling til noget...

- det blev vidst noget af en smøre, men det ligger mig vidst meget på sinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.