B&J skriver:
Hvordan har i det med af skulle sige ja i kirken for jeres barn???
Min kæreste måtte ikke da han er satanist og jeg havde ikke lyst da jeg ikke tror på gud også fik min søster lov fordi hun skulle være gudmor og det ville være en ære for hende...
men sagde i ja og hvordan havde i med det?? var det fordi i tror på gud eller bare for at sige ja til jeres barn
Altså grundlæggende er jeg jo SUPER meget imod barnedåb af små børn. Jeg mener IKKE man skal vælge religion for børn, før de selv kan tage stilling til hvad og om de vil tro på noget.
Når du så skriver at du ikke tror på gud og din kæreste er satanist, kan jeg slet slet ikke forstå det. For mig som asatro, vil det være så forkert at sige ja til noget som helst i kirken og jeg ville aldrig gøre det.
Hvorfor har I valgt at jeres barn skal døbes, med den religiøse baggrund I selv har??!... Om man må spørge?`
I Asatroen er der mange der vælger at knæsætte deres børn, som egentligt ikke er en religiøs handling, men der hvor faren vedkendte sig faderskabet overfor guder og mennesker og blev juridisk far for barnet. Men jeg har heller ikke lyst til at knæsætte mine børn, fordi jeg stadig mener at det er en religiøs handling, på den måde de fleste gør det idag. Når jeg har mine børn med til et blót er det altid deres eget valg om de vil være med i cirklen og de har ingen forpligtelse overfor at snakke med guderne.
Jeg vil vælge at fortælle mine børn om flere slags religioner og guder osv... Men jeg ville ikke vælge på deres vegne. Jeg syntes faktisk også at konfirmationen er nogen år for tidligt, for at man rigtig kan tage stilling til noget...
- det blev vidst noget af en smøre, men det ligger mig vidst meget på sinde 
Anmeld