Sig ja for dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

dorthemus

B&J skriver:

jeg vil da også kunne sige ja men når min søster gerne vil og hun skulle være gudmor men er der slet ingen her inde der lader sit barn døbe uden de tror på gud?????

Det kan jeg ikke svare på...men hvis jeg havde det som du og din kæreste så ville jeg hellere holde en Navngivningsfest og så holde en Nonfirmationsfest når hun blev teenager

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

serinasmor

B&J skriver:

ja det er rigtigt men det er jo også det der er det store i det af være sammen med sine klasse den dag men vi er nok den eneste klasse der tænkte sådan ihhihhihih

tror egentlig heller ikke der var nogen fra min klasse der blev nonfirmeret dengang .. men det er jo også længe siden og nu er det blevet moderne at blive nonfirmeret og underligt blandt ungerne at blive konfirmeret hvis man ikke er det mindste troende ... det er i hvert fald hvad jeg kan høre på mine fætre og kusiner

Anmeld

15. september 2010

B&J

Sofia skriver:

Det lyder vildt at der slet ikke var en der troede på Gud. Der er jo mange forskellige former for "tro", og mon ikke nogle fra klassen var kristne? Man behøver jo ikke tage alle dele af religionen til sig. Men jeg ville heller ikke døbe mit barn af den årsag at en konfirmation senere i livet så var mulig. Hvis man kun bliver konfirmeret for at få gaverne og en fest, synes jeg helt sikkert man skal vælge "nonfirmations" løsningen. Og man kan jo sagtens være med til Blå mandag osv alligevel.  Synes bare religion spiller så stor en rolle i samfundet, at det må være mærkeligt at vælge at barnet skal døbes ind i en tro, man ikke selv er en del af. Hvis det senere i livet viser sig at barnet er kristent, er der jo intet der forhindrer at man bliver døbt der!

måske er det også bare mig men kender da nu mange unge mennesker også ældre mennesker der ikke tror på noget men ja det var lige en valg vi to og er super glad for det og ja man kan være med til alt det andet men det er da helt specielt af blive konfirmeret med sin klasse og vores præst spurgte direkte om der var nogle der troede på gud og ingen sagde ja...

Anmeld

15. september 2010

FruHolm <3

B&J skriver:

så mit barn kan blive konfirmeret lige som så mange andre børn...

du behøver ikke døbe dit barn fra spæd af. er selv døbt en måned før min konfirmation så kan barnet også selv vælge om han/hun vil være kristen eller ej 

man kan blive døbt når man vil.

den eneste grund til at jeg ikke blev døbt da jeg var lille var at min mor blev gravid igen lige efter hun fik mig, så der var ikke lige overskud og økonomi til det,

men har det fint med at blive døbt som 14 årig.

min søn skal så døbes fra spæd, er ikke over kristen, men går op i traditioner

Anmeld

15. september 2010

B&J

serinasmor skriver:

tror egentlig heller ikke der var nogen fra min klasse der blev nonfirmeret dengang .. men det er jo også længe siden og nu er det blevet moderne at blive nonfirmeret og underligt blandt ungerne at blive konfirmeret hvis man ikke er det mindste troende ... det er i hvert fald hvad jeg kan høre på mine fætre og kusiner

nemlig folk bliver konfirmeret og døbt fordi det er hyggeligt og fordi det blev ens forælder også

Anmeld

15. september 2010

smokin

tumle81 skriver:

Hvorfor vil I overhovedet døbe jeres barn hvis I ikke tror på Gud???

Lige min tanke! Malou skal ikke døbes da ingen af os tror på gud!

Anmeld

15. september 2010

serinasmor

B&J skriver:

nemlig folk bliver konfirmeret og døbt fordi det er hyggeligt og fordi det blev ens forælder også

det tror jeg altså bare ikke holder længere ...

Anmeld

15. september 2010

B&J

sarah Foged skriver:

du behøver ikke døbe dit barn fra spæd af. er selv døbt en måned før min konfirmation så kan barnet også selv vælge om han/hun vil være kristen eller ej 

man kan blive døbt når man vil.

den eneste grund til at jeg ikke blev døbt da jeg var lille var at min mor blev gravid igen lige efter hun fik mig, så der var ikke lige overskud og økonomi til det,

men har det fint med at blive døbt som 14 årig.

min søn skal så døbes fra spæd, er ikke over kristen, men går op i traditioner

det er helt rigtigt men hvorfor blev du døbt???

Anmeld

15. september 2010

B&J

serinasmor skriver:

det tror jeg altså bare ikke holder længere ...

jamen det gør det jo... kender mange der døber deres børn og de tror altså ikke på gud de siger det bare ikke

Anmeld

15. september 2010

FruHolm <3

B&J skriver:

det er helt rigtigt men hvorfor blev du døbt???

fordi at jeg følte at den del manglede, da jeg er i kirke mindst 1 gang om året.

er altid i kirken op til jul, det var bare som om det var forkert at gå ind i kirken når jeg ikke var døbt.

og den dag idag er jeg virkelig glad for at jeg gjorde det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.