blev lige lidt ked...(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2010

Svei

Øv altså!

Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det

I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!

Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...

Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen

Nå.. det skulle altså lige ud

Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?

Åh søde Caroline...kan godt forstå dine tanker, men du havde jo intet valg...det var hendes liv eller din fødsel...så selvom du ikke har født hende selv, men fået hjælp af et ks, så har du givet hende livet og helt uden at tænke på dig selv, valgt det bedste for hende.

Jeg har heller ikke presset to af mine ud gennem skeden, men jeg kan så heller ikke se noget fantastisk ved, at få udspilet mit underliv for at presse en blodig slimet unge ud.. kan ikke se at man skal ophøjes eller ophøje sig selv ved at føde et barn...det er kvinder lavet til, hvorfor gør det til noget specielt...det er lige så naturligt som at trække vejret...og i de situationer hvor det så er nødvendigt med ks, så synes jeg faktisk os ks-mødre er endnu mere seje...tænk at få et barn og være der for det trods et stort operationssår...det er da sejt...

Op i numsen med de selv højtidelige kællinger, de findes alle steder...der er dem der ikke kan forstå man ikke hoppede i før gravid bukserne på dagen for fødslen, dem der ammede uden problemer, dem der fik børn der aldrig græd, dem der har de hurtigste, klogeste og  dygtigste børn...og måske er det mest dem der prøver at virke som overskudsmødre og husker rigtig dårligt eller bare er gode til at fortrænge...

Om børn fødes gennem en skede, skæres ud eller kommer med en flyver, så er man kun mor den dag man er det af gavn...og det er man ikke ved at presse en unge ud, det kan enhver da gøre...også dig Caroline, men det ville lillepigen bare ikke...

Ved ikke om alt mit snak her giver mening...har selv mødt disse kvinder, men har jo så bare smidt jeppes fødsel i hovedet på dem og så var der lukket, for så kunne man jo føde...bræk bræk bræk...jeg ville hellere have været foruden...men giv dem igen...bare sig noget...du er sej, for du fødte på den hårdeste måde...

Kæme stort trøste kram fra en kejsermor til en anden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Enayia

Eva. skriver:

Åh søde Caroline...kan godt forstå dine tanker, men du havde jo intet valg...det var hendes liv eller din fødsel...så selvom du ikke har født hende selv, men fået hjælp af et ks, så har du givet hende livet og helt uden at tænke på dig selv valgt det bedste for hende.

Jeg har heller ikke presset to af mine ud gennem skeden, men jeg kan så heller ikke se noget fantastisk ved at få udspilet mit underliv for at presse en blodig slimet unge ud.. kan ikke se at man skal ophøjes eller ophøje sig selv ved at føde et barn...det er kvinder lavet til, hvorfor gør det til noget fantastisk...det er lige så naturligt som at trække vejret...og i de situationer hvor det så er nødvendigt med ks, så synes jeg faktisk os ks-mødre er endnu mere seje...tænk at få et barn og være der for det trods et stort operations sår...det er da sejt...

Op i numsen med de selv højtidelige kællinger, de findes alle steder...der er dem der ikke kan forstå man ikke hoppede i før gravid bukserne på dagen for fødslen, dem der ammede uden problemer, dem der fik børn der aldrig græd, dem der har de hurtigste, klogeste og  dygtigste børn...og måske er det mest dem der prøver at virke som overskudsmødre og husker rigtig dårligt eller bare er gode til at fortrænge...

Om børn fødes gennem en skede, skæres ud eller kommer med en flyver, så er man kun mor den dag man er det af gavn...og det er man ikke ved at presse en unge ud, det kan enhver da gøre...også dig Caroline, men det ville lillepigen bare ikke...

Ved ikke om alt mit snak her giver mening...har selv mødt disse kvinder, men har jo så bare smidt jeppes fødsel i hovedet på dem og så var der lukket, for så kunne man jo føde...bræk bræk bræk...jeg ville hellere have været foruden...men giv dem igen...bare sig noget...du er sej, for du fødte på den hårdeste måde...

skide godt formuleret!

Anmeld

26. juli 2010

Barbamama

TbCp skriver:

Øv hvor kan jeg godt genkende det

Nu er Liva snart 3 år, men jeg kan stadig blive rigtig ked af når nogle skal forsøge at overbevise mig om at deres RIGTIGE fødsel var meget hårdere end det kejsersnit jeg var igennem...

jeg plejer at sige at jeg da heldigvis ikke blev slap i fis*** efter kejsersnittet, så plejer de at holde mund

Anmeld

26. juli 2010

Willa's mor

Caroline86 skriver:

hi hi hi.. Dén vil jeg bruge for fremtiden hvis folk stikker snuden for langt frem

Hvor er det bare dejligt at der er andre der forstår hvad det er jeg mener.... Vil ikke virke sart eller selvmelidende, men jeg synes bare det er noget rigtig møg at man skal blande sig i hvordan andre har født!

Jeg siger jo netop ikke til hende "jamen du fødte jo også bare et lille skravl", for det kommer da ikke mig ved!? Hun har haft SIN fødsel og jeg har haft MIN... og jeg tror da ikke nødvendigvis at hendes fødsel har været lettere fordi hendes dreng vejede mindre end gennemsnittet!

Men hun skal nok få ren besked næste gang jeg ser hende...

På en måde er du større og mere rummelig, hvis du anerkender hendes fødsel, (selv om hun er meget uviden og fremstår som en dum egoistisk tøs)

På den måde er du ikke nede på hendes niveu...!

Istedet for at kommenter den slappe fis.., Kan du kommenter hendes uvidenhed. Fx har du prøvet af få et KJ. Nej, Nå men jeg kender MANGE (her fra) der har prøver begge dele og de fleste syns det var meget hårdere at få KJ og iøvrigt er det meget farligere og mere risikofyldt.. Pga komplikationer, både under og efter...

Ja nå men jeg skal os altid bare være SÅ diplomatisk...;-) Tror bare det virker bedre...

Men håber bare du får sagt fra, så du ik selv skal gå den følelse..

Anmeld

26. juli 2010

UngMor83

Daisy skriver:

Ej hvor kender jeg det godt, har endda lige skrevet et indlæg ang det. Men der endte det bare med at de fleste skulle sige hvad var og ikke var en fødsel.....så jeg orkede ikke engang at se mere på den tråd, den gjorde mig bare mere ked af det . Jeg skal have PKS og dette bliver mit 3 barn. Men jeg har besluttet ikke at sige hvornår det bliver, fordi at jeg fik at vide at det ikke var en fødsel og derfor ikke noget at reklamere med

Selv om jeg er afklaret omkring mit PKS, så er jeg ikke afklaret med de ignorante personer som ikke kan forholde sig til det....

Knus fra mig

Her ved min sidste fødsel var det kun mig og kæresten der vidste hvornår det ville ske. Vi afleverede de tre andre børn ved mine forældre aftenen iden hvor vi havde bildt dem ind, at jeg skulle til forundersøgelse og scanning tidligt næste morgen. I bilen havde vi tøj til alle børn som vi satte af på mine forældres terrasse tidligt næste morgen, hehe. Da det hele var vel overstået ringede vi så til dem og fortalte at vi havde født... Og de havde slet ikk opdaget tasken på terrassen endnu...

Anmeld

26. juli 2010

Mira0911

Det var det bedste for dig og Laura - Så smid andre folk's meninger og holdninger til højre....

Kæmpe knus til dig....

Anmeld

26. juli 2010

saxa

Eva. skriver:

Åh søde Caroline...kan godt forstå dine tanker, men du havde jo intet valg...det var hendes liv eller din fødsel...så selvom du ikke har født hende selv, men fået hjælp af et ks, så har du givet hende livet og helt uden at tænke på dig selv, valgt det bedste for hende.

Jeg har heller ikke presset to af mine ud gennem skeden, men jeg kan så heller ikke se noget fantastisk ved, at få udspilet mit underliv for at presse en blodig slimet unge ud.. kan ikke se at man skal ophøjes eller ophøje sig selv ved at føde et barn...det er kvinder lavet til, hvorfor gør det til noget specielt...det er lige så naturligt som at trække vejret...og i de situationer hvor det så er nødvendigt med ks, så synes jeg faktisk os ks-mødre er endnu mere seje...tænk at få et barn og være der for det trods et stort operationssår...det er da sejt...

Skide godt skrevet Som du dog kan formulere dig..

Anmeld

26. juli 2010

Becks

Stort kram til dig søde..

Dumme kommentarer = Dumme mennesker!

Du HAR født Laura, det er bare ikke en vaginal fødsel.. Og et KS kan da være lige så hårdt som den vaginale.. Der skal man have det psykiske og det fysiske med..

Så glæd du dig bare over at du har fået jordens dejligste pige, så er det ligemeget hvilken måde hun kom ud på, det vigtigste er, at hun er DIN!!

Anmeld

26. juli 2010

twinboys

Eva. skriver:

Super godt skrevet Eva...

Majbritt

Anmeld

26. juli 2010

Willa's mor

saxi skriver:

Skide godt skrevet Som du dog kan formulere dig..

Jeg vil lige kommentere, at man nok ik kan nedgøre hverken den ene eller den anden måde at FØDE på. Jeg har prøvet begge dele, og KJ var det hårdeste for mig, men lige sp smukt og fantastisk og det hele, som en skede fødsel.

Men jeg ville ikke give ret i at gøre en skede fødsel til ingenting og nemt osv.... Den er bare (for mig) nemmere bagefter, hvor jeg kunne rejse mig og gå i bad og så tage hjem med det samme.. Ved KJ havde jeg mange problemer bagefter og smerter i meget længere tid...!!!!

Lad os da ik være lige så uviden, som den omtalte kvinde som var kilden til denne tråd...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.