blev lige lidt ked...(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2010

SarahAa

Caroline86 skriver:

Øv altså!

Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det

I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!

Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...

Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen

Nå.. det skulle altså lige ud

Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?

Puha søde, først lige en kæmpe !

-Og hvor kan jeg dog genkende alle de tanker til KS. Dem havde/har jeg desværre også. MEN synes slet ikke du skal lade dig påvirke af sådan en nedladende mening om din FØDSEL af Laura. For uanset om hun kom ud på den eller den måde, så vil det altid være din fødsel af Laura. Og den kan være ligeså fantastisk som at føde selv, det er jeg stensikker på

Nu fik jeg også selv KS, dog desværre bare AKS. Jeg frygtede det virkelig meget, og var SÅ ked af det. For der havde jeg ligget med de ONDESTE veer i 21timer, også skulle jeg ikke engang selv presse denne smukke skabning ud. Men nu er jeg afklaret med at det bare ikke kunne være anderledes, for ud skulle hun jo (Lå desværre i fuld narkose, så oplevede desværre ikke at hun kom ud )

Men vores børn er ligeså skønne og normale, som dem som selv fødte dem!

Så jeg føler med dig. Men du skal vide at det er en smuk ting at få KS ligeså vel som det er at føde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Altså hvor dumme kan folk være nogle gange

Fatter ikke hvad den slags skal til for. Bliver sgu så gal når jeg hører den slags, eller mødrer der siger at de har ondt af dem som har fået kejsersnit, fordi de jo går glip af en stor oplevelse... UNDSKYLD mig, men kejsersnit er SGU FANDME da også en KÆMPE oplevelse.

Plejer at sige til den slags fis, at det jo ikke er en pink cardigan der kommer ud, men et barn - moderens barn.

Nøj hvor bliver jeg gal.

Stort knus til dig søde, som er 100 % mor til Laura, og som har ladet nogen skære i dig for at få hende ud på den bedste måde. Det er sgu da kærlighed så det batter

Anmeld

25. juli 2010

Frøken Sørensen

Folk tænker sig ikke om nu til dags...!!!Hun er da bare en dum k*lling!

Du gjorde hvad der var det rigtige for dig og din Laura

Det er jo bare fedt at der er den mulighed at man kan få kejsersnit!!! Og når man tænker over det så er kejsersnit jo lige så hårdt som en alm fødsel. Det kan da godt være du ikke skal ligge og presse i flere timer. Men man skal da indstille sig psykisk på at man ikke lige kan føde "normalt". Og efterfølgende kan der jo være rigtig mange ting. Du skal holde dig i ro på en helt anden måde. Og så os lige at du skrev at du stadig har ondt nogle gange Så hun skal da ber lige holde "snut" som vi siger i Sønderjylland

herfra

Anmeld

25. juli 2010

lululupo

Hmmm hun lyder misundelig synes jeg, sikken nogle " lave " udtalelser!!!!! Her havde det været ok at hæve en finger, og i dette tilfælde ikke tommeltotten!!!!

Anmeld

25. juli 2010

Jibbe

Caroline86 skriver:

1000 tak...

det hjælper faktisk rigtigt meget at høre Jer sige de her ting - selvom jeg jo godt ved det i forvejen!

Ja, hun er jo en af dem der havde en "nem" fødsel der gik rigtigt hurtigt, ingen smertestillende og ikke en skramme! Men hendes søn vejede altså også kun lidt over 2½ kg og lå rigtigt! Laura vejede 3620 og lå fast

Og jeg tror også det kan være svært at sige noget igen i situationen... jeg har da tit stået og sagt ingenting når min svigermor fx har fortalt stolpe op og ned om hvor frygteligt det var at føde og alle blev klippet osv... selvom det ikke er sådan for alle... Man får bare ikke lige sagt noget igen, og så har man den der trælse følelse bagefter... 

Det er jo lige før man håber at hun selv ender med et akut kejsersnit næste gang, så hun måske fatter lidt af hvad det gør ved en, ikke at kunne føde vaginalt... Sidder og bliver helt harm over hende. Håber ALDRIG jeg møder hende

Anmeld

25. juli 2010

Trolde_mor

Aww smukke... Du får lige en kæmpe krammer til at starte med for hvor må det bare have været sårende for dig og så er det jo i princippet lige meget hvor godt man kender personen, det er jo mere det faktum at nogen mener det om en og siger disse ting.

En fødsel er i princippet at få ens barn ud af kroppen og det var lige nøjagtig det du gjorde, og du var sågar villig til at ligge dig under kniven, for at være sikker på at både du og Laura ville overleve.

Du traf det rigtig valg som mor - du valgte at tænke på dit barn, frem for at kejsersnit ikke er en "rigtig føslen"..

Smukke, du må tænke på at hende der sagde det til dig, sagde de ting fordi hun for det 1. ja, er en kælling og en ubetænksom, koldhjertet møgso (ja, det må du gerne kalde hende hehe ), men også fordi hun simpelthen er dybt uvindende. Hun ved ikke hvor hårdt det er få kejsersnit, hun har kun oplevet en "smut"-fødsel, uden noget som helst modgang, og aner slet ikke hvad kejsersnit indebærer og har ikke engang gidet sætte sig ind i det.

Jeg kan jo af gode grunde ikke gøre mig klog på fødsler, men har da alligevel den opfattelse at man er heldig hvis man kan føde på normal vis, og sådan bør hun i mine øjne se det.

Man kan ikke selv bestemme hvordan man gerne vil føde (jo, hvis man vælger pks måske) for kunne man det, ville alle jo vælge en hurtig/nem fødsel.

Men kort:

1. Du har født Laura
  2. Du har født rigtigt og det er på ingen måde en fiasko at få kejsersnit - det er en nødvendighed!
  3. Det er ikke været spor nemt
  4. Hun er blot dum og uvidende og aner ikke hvad du har været igennem

Kom hende lidt i baghovedet (ved godt man ikke kan glemme hende/det) og når hun så dukker op, så hav medlidenhed med hende, for hun tror hun kan gøre sig klog på en masse hun ikke ved noget om, og det bliver ris til hendes egen røv, for det gider ingen at høre på

Jeg er sikker på at næste gang vil du opleve en naturlig fødsel af en lille dreng eller pige smukke

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

1000 tak for alle Jeres svar! De betyder mere end I aner!

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Trolde_mor skriver:

Aww smukke... Du får lige en kæmpe krammer til at starte med for hvor må det bare have været sårende for dig og så er det jo i princippet lige meget hvor godt man kender personen, det er jo mere det faktum at nogen mener det om en og siger disse ting.

En fødsel er i princippet at få ens barn ud af kroppen og det var lige nøjagtig det du gjorde, og du var sågar villig til at ligge dig under kniven, for at være sikker på at både du og Laura ville overleve.

Du traf det rigtig valg som mor - du valgte at tænke på dit barn, frem for at kejsersnit ikke er en "rigtig føslen"..

Smukke, du må tænke på at hende der sagde det til dig, sagde de ting fordi hun for det 1. ja, er en kælling og en ubetænksom, koldhjertet møgso (ja, det må du gerne kalde hende hehe ), men også fordi hun simpelthen er dybt uvindende. Hun ved ikke hvor hårdt det er få kejsersnit, hun har kun oplevet en "smut"-fødsel, uden noget som helst modgang, og aner slet ikke hvad kejsersnit indebærer og har ikke engang gidet sætte sig ind i det.

Jeg kan jo af gode grunde ikke gøre mig klog på fødsler, men har da alligevel den opfattelse at man er heldig hvis man kan føde på normal vis, og sådan bør hun i mine øjne se det.

Man kan ikke selv bestemme hvordan man gerne vil føde (jo, hvis man vælger pks måske) for kunne man det, ville alle jo vælge en hurtig/nem fødsel.

Men kort:

1. Du har født Laura
  2. Du har født rigtigt og det er på ingen måde en fiasko at få kejsersnit - det er en nødvendighed!
  3. Det er ikke været spor nemt
  4. Hun er blot dum og uvidende og aner ikke hvad du har været igennem

Kom hende lidt i baghovedet (ved godt man ikke kan glemme hende/det) og når hun så dukker op, så hav medlidenhed med hende, for hun tror hun kan gøre sig klog på en masse hun ikke ved noget om, og det bliver ris til hendes egen røv, for det gider ingen at høre på

Jeg er sikker på at næste gang vil du opleve en naturlig fødsel af en lille dreng eller pige smukke

Anmeld

25. juli 2010

Dictes mor

Jeg synes tit, at jeg har været ude for at møde kvinder, som skal fortælle om deres fødsler, som jo var langt mere hårde og meget mere vigtige, og de har været meget mere seje end en selv, og i starten blev jeg irreteret og ked af det, fordi de mente at min fødsel ikke havde været ligeså hård som deres, og nogen gange har jeg oplevet, at nogle venner vi har ligefrem har kæmpet om, hvem det var hårdest for. Jeg har med vilje ikke deltaget, for jeg synes det er noget pjat. Helt ærligt, der findes ikke noget som er den korrekte fødsel, og det er da ligemeget hvor hårdt det har været. Jeg har nogen gange stikket lidt til dem med en bemærkning om, at det ikke må være sjovt at have så lave smertetærskle, he he Nej spøg til side. Jeg har altid været glad for hvordan Dicte blev født, og det har du også været, og med rette! Det er da fuldstændig ligegyldigt hvad hun siger, for det har udelukkende været for at trække fokus over på sig selv, og det kan du ikk bruge til noget. Hver fødsel er forskellig og heldigvis for det, og din fødsel var helt perfekt for dig, og du er fuldstændig ligeså meget kvinde som alle andre, og så er det for øvrigt noget værre vås at det skulle være en let måde at føde på med kejsersnit, hun har nok ikke prøvet det selv.

Anmeld

25. juli 2010

CarinaSB

Søde skat .. Kejsersnit eller ej du HAR født din dejlige datter Så kan folk sq da mene hva faen de vil .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.