blev lige lidt ked...(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2010

Heidi B

bagger26 skriver:

Det er bare ikke alle der har født vaginalt der dømmer eller ser ned på KS-mødre.. Jeg syntes da personligt I er lige så seje som os.. og hader det bliver delt op i I og os.. Vi er jo alle sammen blevet mødre på den ene eller anden måde... Det vigtigste er vel at det er raske børn der kommer ud...

Jep du har ret... Havde jeg levet for 100 år siden havde enten jeg eller børnene sikkert ikke overlevet....

Og det vigtigste er jo at få børnene ud af maven... uanset måden!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

N&J

Øv altså!

Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det

I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!

Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...

Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen

Nå.. det skulle altså lige ud

Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?

Nu har jeg ikke læst hele tråden.. men jeg forstår det simpelthen ikke, en fødsel er vel når der kommer et eller flere børn ud af det, om det så er virginalt, akut kejersnit. eller planlagt kejsersnit så er det da en fødsel.. og hver fødsel er forskellig. 

Både jeg og min søster fødte virginalt, min søsters fødsel var nem, min var hård og jeg endte med at blive opereret i 2 timer efter fødslen fordi jeg var sprækket alt hvad der kunne sprækkes, og det tog mig 4 dage før jeg kunne komme hjem, måtte ikke engang gå ud af sengen det første døgn, mens min veninde der havde fået akut kejsersnit var oppe samme dag og kom hjem to dage efter.. det er jo uendeligt forskelligt om man har smerter, hvor hurtigt man heler, hvilke omstændigheder der er ved fødslen, hvordan barnet ligger osv., men jeg ved at min mor mener hun har haft 3 fødsler (faktisk 4, en dødført) til tros for at min lillesøster er taget ved planlagt præcist af samme årsag som Laura... så jeg forstår virkelig ikke at nogen kan syntes at man ikke har været igennem en fødsel, vi er jo alle blevet mødre.. 

Anmeld

27. juli 2010

bagger26

Heidi B skriver:

Jep du har ret... Havde jeg levet for 100 år siden havde enten jeg eller børnene sikkert ikke overlevet....

Og det vigtigste er jo at få børnene ud af maven... uanset måden!!!

Nemlig..

Anmeld

27. juli 2010

Willa's mor

Risen skriver:

Jeg kan sku kun give dig ret...

Det er uvidenhed begge veje og dem der nedgør andre er ikke et hak bedre...

Trådstarteren var virkelig ked af det, men det berettigere jo ik til at nedgøre, og jeg kan se at det kun er blevet værre med at slagte vaginal fødende kvinder..

INFO:

En slap Ku... ender vi alle med at få, hvis man ik træner, der er vægten gennem graviditeten og ik selve fødslen, der batter...

Sååå

Anmeld

27. juli 2010

Willa's mor

Willa's mor skriver:

Jeg kan sku kun give dig ret...

Det er uvidenhed begge veje og dem der nedgør andre er ikke et hak bedre...

Trådstarteren var virkelig ked af det, men det berettigere jo ik til at nedgøre, og jeg kan se at det kun er blevet værre med at slagte vaginal fødende kvinder..

INFO:

En slap Ku... ender vi alle med at få, hvis man ik træner, der er vægten gennem graviditeten og ik selve fødslen, der batter...

Sååå

Hov det var til bagger26...

Anmeld

28. juli 2010

UngMor83

Skal vi ikk komme til en fælles konklusion (staves) der hedder:

Vi er alle super seje og heldige, fordi vi er blevet beriget med livets største gave, og det er at blive mor/far/forælder??

Det sys jeg er en rigtig go måde at afslutte "kampen" på.

Vi fortjener alle et skulderklap og et godt gået.

>> Sonja, 4-dobbelt kejsermor (sejt ord i øvrigt) <<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.