blev lige lidt ked...(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.175 visninger
95 svar
0 synes godt om
25. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Øv altså!

Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det

I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!

Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...

Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen

Nå.. det skulle altså lige ud

Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

B&J

Caroline86 skriver:

Øv altså!

Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det

I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!

Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...

Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen

Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?

åhh det må også bare være hårdt for ja det er jo to vidt forskellige ting men helt ærligt tænk hvis du eller dit barn døde fordi du ikke kunne presse hende ud tænker bare på andre lande.. jeg er så glad for af der er noget der hedder kejsersnit hvis det skulle være... og lige meget hvad har du fået dig et vidunderligt barn og det er det vigtigste

KÆMPE KRAMMER HER FRA

Anmeld

25. juli 2010

mor-til-vanessa

Caroline86 skriver:

Øv altså!

søde caroline

selvfølgelig har du født. det kan da være skide lige meget om det er det ene eller andet, det bliver du jo ikke mindre kvinde eller mor af.

sikke en dum k.ll..g, hun skal da bare holde hendes kæft. ( ja undskyld jeg siger det ) hun har nok ikke andre ting at gå op i.

skal du ikke være så ked af

kæmpe

Anmeld

25. juli 2010

Diana...

Åhh sødeste dig for pokker da altså. Du skal huske på at du gjorde det rigtig for dig og dit lille vidunder så kan folk have deres skide holdninger og meninger for sig selv! 

Det vigtigste er at hun kom ud på den eneste rigtig måde for jer!!!!

Åhh jeg kan blive så sur/ked på folk med så stramme holdninger om alt mulig (bla. amning og pks) at det såre andre. 

Glem hende og nyd du at det hele gik så godt og at du har den dejligste lille prinsesse. 

KNUS og hvis du ikke var flyttet til sjælland var jeg kommet og givet dig et KÆMPE kram 

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

B&J skriver:

åhh det må også bare være hårdt for ja det er jo to vidt forskellige ting men helt ærligt tænk hvis du eller dit barn døde fordi du ikke kunne presse hende ud tænker bare på andre lande.. jeg er så glad for af der er noget der hedder kejsersnit hvis det skulle være... og lige meget hvad har du fået dig et vidunderligt barn og det er det vigtigste

KÆMPE KRAMMER HER FRA

ja, selvfølgelig er det ikke en fødsel på samme måde som når man ligger med veer og i den grad presseveerne (håber da at få lov at opleve det næste gang!! ), men det var MIN fødsel og det var en kæmpe stor oplevelse Jeg græd også da mit barn begyndte at græde og da jeg fik hende lagt hos mig - ligesom andre gør efter barnet er presset ud!

Og jeg er glad for de talte mig fra sædefødsel... for hun sad virkelig fast og havde i flere måneder aftryk af mine ribben i hovedet

Anmeld

25. juli 2010

Jibbe

Selvfølgelig har du da født Laura! Der var jo ikke noget alternativ uden at det kunne være til fare for dig eller hende... Hende dåsen skulle da bare selv prøve at have en baby i maven som lå i UK-stilling... så kunne hun jo prøve at føde den! Ih der findes bare så mange bedrevidende mennesker i denne verden som burde holde deres mening for dem selv... De tror at deres graviditet og fødsel er sådan som det foregår for alle... det er frygteligt at høre på.

Du har gjort det som var rigtigt for dig og Laura og ikke for andre... det skal du bare holde fast i!

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

mor-til-vanessa skriver:

søde caroline

selvfølgelig har du født. det kan da være skide lige meget om det er det ene eller andet, det bliver du jo ikke mindre kvinde eller mor af.

sikke en dum k.ll..g, hun skal da bare holde hendes kæft. ( ja undskyld jeg siger det ) hun har nok ikke andre ting at gå op i.

skal du ikke være så ked af

kæmpe

ja, hun skulle egentlig bare have holdt sin kæft... og havde hun spyttet i hovedet på mig at "kejsersnit er ikke en rigtig fødsel" så havde jeg nok kunnet svare igen... hun sagde det bare på en så provokerende og indirekte måde hvor man ikke var i tvivl, men heller ikke rigtig kunne tillade sig at blive sur

Anmeld

25. juli 2010

B&J

Caroline86 skriver:

ja, selvfølgelig er det ikke en fødsel på samme måde som når man ligger med veer og i den grad presseveerne (håber da at få lov at opleve det næste gang!! ), men det var MIN fødsel og det var en kæmpe stor oplevelse Jeg græd også da mit barn begyndte at græde og da jeg fik hende lagt hos mig - ligesom andre gør efter barnet er presset ud!

Og jeg er glad for de talte mig fra sædefødsel... for hun sad virkelig fast og havde i flere måneder aftryk af mine ribben i hovedet

det er jo også det der er det vigtigste... du fik et sundt og dejligt barn og pyt med om det kom den ene eller anden vej.... det er bare stort i sig selv af blive mor

Anmeld

25. juli 2010

4xGreve

Caroline86 skriver:

Øv altså!

Åh den følelse kender jeg godt - jeg var engang til vagtlægen også ved jeg ikke lige hvordan vi kom ind på fødsel men så fik jeg smidt i hovedet at jeg viste jo slet ikke hvad det vil sige at føde når jeg havde fået kejsersnit (havde både veer -pres veer og var ved at føde osv) men nææ nej jeg anede jo ingen ting...

Og den har jeg også titi fået at vide at jeg aner jo slet ikke hvordan det er for jeg har jo ALDRIG født!

Det gør rigtig ondt og stadig den dag idag kan det ramme mig utrolig dybt når folk siger sådan, for det var heller ikke mit ønske...

Det jeg vil sige med det er bare at jeg forstår dig så udemærket og folk der siger sådan har slet ingen idé om hvad de snakker om for KS er nemlig ikke en nem løsning...

Sender dig en masse varme tanker og et kæmpe

Anmeld

25. juli 2010

mor-til-vanessa

Caroline86 skriver:

ja, hun skulle egentlig bare have holdt sin kæft... og havde hun spyttet i hovedet på mig at "kejsersnit er ikke en rigtig fødsel" så havde jeg nok kunnet svare igen... hun sagde det bare på en så provokerende og indirekte måde hvor man ikke var i tvivl, men heller ikke rigtig kunne tillade sig at blive sur

hun havde nok ikke "nosser" nok til rigtig at sige at det var det hun mente.

folk og deres dumme kommentarer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.