Caroline86 skriver:
Øv altså!
Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det 
I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud
Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!
Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...
Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen 
Nå.. det skulle altså lige ud 
Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?
ville ønske jeg selv havde født ( 23 timer m. veer og åbnede mig 7 cm) men min livmoder var for træt til at lave ordenlige stærke veer og tilmed fandt de ud af ar hendes hoved stod skævt i mit bækken. Endte med AKS. for mig er det min "fødsel" af Clara, selvom jeg ved at det kliniske korrekte udtryk er forløst v. AKS.
Bliver ligesom dig også ked af det når folk bagetalisere aks og pks. der er jo en årsag til man har fået det, uanset hvad årsagen er.
Det er jo ikke fordi man synes det er skide sjovt med de efterfølgende smerter og det fantastiske "smukke" ar og lækre ks-delle man får.
vi vil jo alle vores babyer det bedste. Dit PKS var DIN mulighed for at FØDE Laura og dermed din fødsel af Laura.
maise
Anmeld