blev lige lidt ked...(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2010

Mor-til-asta-09

Caroline86 skriver:

Øv altså!

Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det

I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!

Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...

Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen

Nå.. det skulle altså lige ud

Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?

Hejsa sødeste Caroline.

Kan godt forstå du sidder og er lidt ked af det nu oven på den bemærkning, men self har du født. Eftersom Laura er ude i den dejlige verden nu, så har du jo født.. ellers ville hun ikke være her..

Så lad den følelse ligge og tænk på alt det positive ved at du fik PKS. Jeg ville da også hellere have PKS, hvis jeg vidste at mit barns eller mit eget liv var i fare.

Men du får da lige en kæmpe krammer herfra og et lille mys

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

TbCp

Øv hvor kan jeg godt genkende det

Nu er Liva snart 3 år, men jeg kan stadig blive rigtig ked af når nogle skal forsøge at overbevise mig om at deres RIGTIGE fødsel var meget hårdere end det kejsersnit jeg var igennem...

jeg plejer at sige at jeg da heldigvis ikke blev slap i fis*** efter kejsersnittet, så plejer de at holde mund

Anmeld

25. juli 2010

saxa

Kan også sagtens nikke genkendende til det du skriver - folk der ikke har prøvet et KS kan slet ikke sætte sig ind i hvordan det er (ligesom vi ikke ved hvordan det er at presse en baby ud) Og jeg er selv begyndt at lukke ørene for den slags ævl!! Jeg havde veer og presseveer, men det endte desværre ud i AKS.. Så kender til det hele, undtaget finalen.. Men priser mig lykkelig for at beslutningen blev taget, da jeg slet ikke ville have fået vores datter ud selv.. Var selv meget ked i starten, og der hjalp de dumme bemærkninger altså heller ikke på det.. Og folk kan overhovedet ikke udtale sig om hvorvidt KS er "nemmere" end en vaginal fødsel - når de ikke har prøvet det.. Vi udtaler os jo heller ikke om at KS er "sværere" end en vaginal fødsel.. Kan du følge mig?

Du er ikke mindre kvinde af den grund OVERHOVEDET (og uanset hvad andre siger - så har du også født dit barn!)

Kram M - som iøvrigt sys TbCp's sidste udtalelse er mega grineren.. Den havde jeg ikke lige overvejet

Anmeld

25. juli 2010

Willa's mor

Jeg forstår ik at der er nogen der tror at KJ er nemmere end en fødsel...!!!

Så har de da ik selv prøvet det.. Jeg har født normalt 2 gange og fået PKJ 1 gang og det var MEGET sejere at få KJ... Det gjore meget mer ondt bagefter og det MEGET længere tid at komme sig bagefter... Både fysisk og psykisk...

Jeg vil heller føde 3 børn end have et KJ igen... Så jeg syns du er vildt sej og du skal være stolt af dit forløb..

Efter KJ Kan der være komplikationer flere år efter. Fx nu skal jeg snart føde og 11 år efter kan mit ar springe op...

Du skal ik lade dig gå på af uvidenhed..

Anmeld

25. juli 2010

saxa

Willa's mor skriver:

Du skal ik lade dig gå på af uvidenhed..

Anmeld

25. juli 2010

Maise

Caroline86 skriver:

Øv altså!

Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det

I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!

Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...

Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen

Nå.. det skulle altså lige ud

Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?

ville ønske jeg selv havde født ( 23 timer m. veer og åbnede mig 7 cm) men min livmoder var for træt til at lave ordenlige stærke veer og tilmed fandt de ud af ar hendes hoved stod skævt i mit bækken. Endte med AKS. for mig er det min "fødsel" af Clara, selvom jeg ved at det kliniske korrekte udtryk er forløst v. AKS.

Bliver ligesom dig også ked af det når folk bagetalisere aks og pks. der er jo en årsag til man har fået det, uanset hvad årsagen er.

Det er jo ikke fordi man synes det er skide sjovt med de efterfølgende smerter og det fantastiske "smukke" ar og lækre ks-delle man får.

vi vil jo alle vores babyer det bedste. Dit PKS var DIN mulighed for at FØDE Laura og dermed din fødsel af Laura.

maise

Anmeld

25. juli 2010

Valle81

TbCp skriver:

Nu er Liva snart 3 år, men jeg kan stadig blive rigtig ked af når nogle skal forsøge at overbevise mig om at deres RIGTIGE fødsel var meget hårdere end det kejsersnit jeg var igennem...

jeg plejer at sige at jeg da heldigvis ikke blev slap i fis*** efter kejsersnittet, så plejer de at holde mund

KONGE kommentar:0)

Anmeld

25. juli 2010

TbCp

Valle81 skriver:

KONGE kommentar:0)

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
TbCp skriver:

hi hi hi.. Dén vil jeg bruge for fremtiden hvis folk stikker snuden for langt frem

Hvor er det bare dejligt at der er andre der forstår hvad det er jeg mener.... Vil ikke virke sart eller selvmelidende, men jeg synes bare det er noget rigtig møg at man skal blande sig i hvordan andre har født!

Jeg siger jo netop ikke til hende "jamen du fødte jo også bare et lille skravl", for det kommer da ikke mig ved!? Hun har haft SIN fødsel og jeg har haft MIN... og jeg tror da ikke nødvendigvis at hendes fødsel har været lettere fordi hendes dreng vejede mindre end gennemsnittet!

Men hun skal nok få ren besked næste gang jeg ser hende...

Anmeld

25. juli 2010

UngMor83

Åh hvor jeg kender det.

Jeg har fået 4 ks. og jeg har fået sååå meget smidt i hovedet. Men efter det første var jeg rigtig langt nede i rigtig lang tid, fordi jeg SELV sys at jeg var så lidt kvinde og en rigtig dårlig mor, fordi jeg ikk ku føde vaginalt ( havde forsøgt i 37 timer hvor jeg havde de ondeste veer samt presseveer), men det ku ikk lykkes. Efterfølgende fik jeg så at vide at jeg aldrig vil ku føde vaginalt pga. mit bækken er for smalt og snævert. Men efter samtaler med læge og psykolog, så blev mit syn ændret.

Op med humøret søde

>> Sonja - der har FØDT sine 4 børn men lidt hjælp fra kirurger <<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.