blev lige lidt ked...(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2010

Svei

Willa's mor skriver:

Jeg vil lige kommentere, at man nok ik kan nedgøre hverken den ene eller den anden måde at FØDE på. Jeg har prøvet begge dele, og KJ var det hårdeste for mig, men lige sp smukt og fantastisk og det hele, som en skede fødsel.

Men jeg ville ikke give ret i at gøre en skede fødsel til ingenting og nemt osv.... Den er bare (for mig) nemmere bagefter, hvor jeg kunne rejse mig og gå i bad og så tage hjem med det samme.. Ved KJ havde jeg mange problemer bagefter og smerter i meget længere tid...!!!!

Lad os da ik være lige så uviden, som den omtalte kvinde som var kilden til denne tråd...

Men man kan som kvinde heller ikke tage meget ære for at kunne føde...det er jo altså det kroppen er lavet til... og det jeg personligt kan synes når kvalmepunktet når kvinder på den måder sætter sig selv højere end andre fordi de har presset et barn ud....helt ærligt, det er bare en fødsel, det har man gjort alle dage...

Og ja, selvfølgelig har man det værre efter et ks, man er jo syet op i mavsen og derfor er det en ekstra belastning og ekstra hårdt at komme sig og så samtidig med at man har et lille barn at tage sig af....men der er bare mennesker-kvinder som åbenbart har et behov for at hævde sig på bekostning af andre....og det fortæller jo egentlig mest om dem selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Willa's mor

Eva. skriver:

Men man kan som kvinde heller ikke tage meget ære for at kunne føde...det er jo altså det kroppen er lavet til... og det jeg personligt kan synes når kvalmepunktet når kvinder på den måder sætter sig selv højere end andre fordi de har presset et barn ud....helt ærligt, det er bare en fødsel, det har man gjort alle dage...

Og ja, selvfølgelig har man det værre efter et ks, man er jo syet op i mavsen og derfor er det en ekstra belastning og ekstra hårdt at komme sig og så samtidig med at man har et lille barn at tage sig af....men der er bare mennesker-kvinder som åbenbart har et behov for at hævde sig på bekostning af andre....og det fortæller jo egentlig mest om dem selv.

Syns da godt jeg kan tage ære for at føde, det er rimeligt sejt. På trods af at vi er bygger til det. Er det lige så sejt som at løbe en marton.... Det da os rimelig sejt...

Jeg syns bare det er synd at andre skal nedgøre kvinder der ik har føde skede fødsel. Og dem der gør det, er uviden eller ja de må være uviden. Ellers ville de ik sige sådan..

Omvendt vil jeg heller ik nedgøre kvinder der "kun" har født. For så syns jeg ik man er bedre end dem der nedgøre KJ....!!!

Den samme uvidenhed, bare omvendt....

Anmeld

26. juli 2010

Willa's mor

Willa's mor skriver:

Syns da godt jeg kan tage ære for at føde, det er rimeligt sejt. På trods af at vi er bygger til det. Er det lige så sejt som at løbe en marton.... Det da os rimelig sejt...

Jeg syns bare det er synd at andre skal nedgøre kvinder der ik har føde skede fødsel. Og dem der gør det, er uviden eller ja de må være uviden. Ellers ville de ik sige sådan..

Omvendt vil jeg heller ik nedgøre kvinder der "kun" har født. For så syns jeg ik man er bedre end dem der nedgøre KJ....!!!

Tror faktisk dybest set at vi er enig...

Anmeld

26. juli 2010

Svei

Willa's mor skriver:

Du forstår ikke min pointe...men fair nok..kan ikke se noget sejt i at føde...men kan godt se det fantastiske i at få et barn... God dag...

Anmeld

26. juli 2010

saxa

Jeg vil lige kommentere, at man nok ik kan nedgøre hverken den ene eller den anden måde at FØDE på. Jeg har prøvet begge dele, og KJ var det hårdeste for mig, men lige sp smukt og fantastisk og det hele, som en skede fødsel.

Men jeg ville ikke give ret i at gøre en skede fødsel til ingenting og nemt osv.... Den er bare (for mig) nemmere bagefter, hvor jeg kunne rejse mig og gå i bad og så tage hjem med det samme.. Ved KJ havde jeg mange problemer bagefter og smerter i meget længere tid...!!!!

Lad os da ik være lige så uviden, som den omtalte kvinde som var kilden til denne tråd...

Som jeg har skrevet tidligere i indlægget - så vil jeg aldrig kommentere på hvordan en vaginal fødsel er (da jeg ikke har prøvet det) Ligesom dem der ikke har prøvet KS ikke kan snakke med om det..

Jeg synes bare Eva er god til at formulere sig.. Kan jo overhovedet ikke udtale mig om hvad der er "nemmest" (hver især er "hårdt" på hver sin måde) Da jeg kun har prøvet den ene af delene.. Og ville da ALDRIG nedgøre en kvinde der har født vaginalt..

Anmeld

26. juli 2010

Willa's mor

saxi skriver:

Som jeg har skrevet tidligere i indlægget - så vil jeg aldrig kommentere på hvordan en vaginal fødsel er (da jeg ikke har prøvet det) Ligesom dem der ikke har prøvet KS ikke kan snakke med om det..

Jeg synes bare Eva er god til at formulere sig.. Kan jo overhovedet ikke udtale mig om hvad der er "nemmest" (hver især er "hårdt" på hver sin måde) Da jeg kun har prøvet den ene af delene.. Og ville da ALDRIG nedgøre en kvinde der har født vaginalt..

Anmeld

26. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva. skriver:

Åh søde Caroline...kan godt forstå dine tanker, men du havde jo intet valg...det var hendes liv eller din fødsel...så selvom du ikke har født hende selv, men fået hjælp af et ks, så har du givet hende livet og helt uden at tænke på dig selv, valgt det bedste for hende.

Jeg har heller ikke presset to af mine ud gennem skeden, men jeg kan så heller ikke se noget fantastisk ved, at få udspilet mit underliv for at presse en blodig slimet unge ud.. kan ikke se at man skal ophøjes eller ophøje sig selv ved at føde et barn...det er kvinder lavet til, hvorfor gør det til noget specielt...det er lige så naturligt som at trække vejret...og i de situationer hvor det så er nødvendigt med ks, så synes jeg faktisk os ks-mødre er endnu mere seje...tænk at få et barn og være der for det trods et stort operationssår...det er da sejt...

Op i numsen med de selv højtidelige kællinger, de findes alle steder...der er dem der ikke kan forstå man ikke hoppede i før gravid bukserne på dagen for fødslen, dem der ammede uden problemer, dem der fik børn der aldrig græd, dem der har de hurtigste, klogeste og  dygtigste børn...og måske er det mest dem der prøver at virke som overskudsmødre og husker rigtig dårligt eller bare er gode til at fortrænge...

Om børn fødes gennem en skede, skæres ud eller kommer med en flyver, så er man kun mor den dag man er det af gavn...og det er man ikke ved at presse en unge ud, det kan enhver da gøre...også dig Caroline, men det ville lillepigen bare ikke...

Ved ikke om alt mit snak her giver mening...har selv mødt disse kvinder, men har jo så bare smidt jeppes fødsel i hovedet på dem og så var der lukket, for så kunne man jo føde...bræk bræk bræk...jeg ville hellere have været foruden...men giv dem igen...bare sig noget...du er sej, for du fødte på den hårdeste måde...

Kæme stort trøste kram fra en kejsermor til en anden...

tak, søde

Anmeld

26. juli 2010

Shibby

Gud hvor jeg hader ordet skedefødsel

Jeg har ikk prøvet kejsersnit,-så jeg har kun det modsatte at samligne med,-og for MIG er et kejsersnit ikke en fødsel men en forløsning. Måske ændre jeg mening en dag. Hvem ved ^^ Man vil aldrig blive enige på det plan med KS og SKEDEFØDSEL  MEN at kritisere en fødsel man ikke ved en bjælde om-det fortjener et feedback før eller senere. Du behøver ikk at være nederen,bare sig at det der-det sårede sgu. Fortæl detaljeret om dit kejsersnit,find klip på youtube eller noget så hun fatter det ikk er ok at udtale sig når hun ikke kendte til dit forløb!

Noget andet: Bare fordi man ikke får smertestillene så betyder det ikke at det er =drømmefødsel . Det gør pænt nade at udvide sig 10 cm i SKDEN! Fuck jeg hader det ord! Men altså. Hun havde helt sikert pisseondt ect,-så eftersom du har en ide om at hendes forløb bare var perfekt,-og hun nok har den samme ide om dig  og dit KS,så er det måske en god ide hvis i satte jer ned og talte om jeres babyers ankomst her i verden!?

Ellers ku man ligeså godt sige:

Min fødsel gjorde mere ondt end dit KS!

Nahaj!

Jåhov!

Nahaj!

Johov!

Got the point..?

Anmeld

26. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Shibby skriver:

Gud hvor jeg hader ordet skedefødsel

Jeg har ikk prøvet kejsersnit,-så jeg har kun det modsatte at samligne med,-og for MIG er et kejsersnit ikke en fødsel men en forløsning. Måske ændre jeg mening en dag. Hvem ved ^^ Man vil aldrig blive enige på det plan med KS og SKEDEFØDSEL  MEN at kritisere en fødsel man ikke ved en bjælde om-det fortjener et feedback før eller senere. Du behøver ikk at være nederen,bare sig at det der-det sårede sgu. Fortæl detaljeret om dit kejsersnit,find klip på youtube eller noget så hun fatter det ikk er ok at udtale sig når hun ikke kendte til dit forløb!

Noget andet: Bare fordi man ikke får smertestillene så betyder det ikke at det er =drømmefødsel . Det gør pænt nade at udvide sig 10 cm i SKDEN! Fuck jeg hader det ord! Men altså. Hun havde helt sikert pisseondt ect,-så eftersom du har en ide om at hendes forløb bare var perfekt,-og hun nok har den samme ide om dig  og dit KS,så er det måske en god ide hvis i satte jer ned og talte om jeres babyers ankomst her i verden!?

Ellers ku man ligeså godt sige:

Min fødsel gjorde mere ondt end dit KS!

Nahaj!

Jåhov!

Nahaj!

Johov!

Got the point..?

skrev faktisk at jeg netop IKKE udtaler mig om at hendes fødsel har været nem etc, selvom jeg sagtens kunne begynde på alle de (uholdbare)argumenter jeg nævner! Jeg aner ingenting om hendes fødsel og vil derfor ikke udtale mig om hvordan den har været! Og det er uden tvivl altid pisse hamrende hårdt at føde et barn! Det ville da være mærkeligt andet

Desuden kan der jo være 1000-vis af psykiske aspekter i en fødsel som enten forbedrer, forværrer, besværliggør eller andet

Men tråden handler om at hun sårede mig, fordi selvom jeg ikke har FØDT var det stadig min FØDSEL og næste gang jeg kommer ind og skal føde bliver jeg betragtet som 2. gangs fødende

Anmeld

26. juli 2010

Tulle28

Caroline86 skriver:

Øv altså!

Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det

I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!

Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...

Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen

Nå.. det skulle altså lige ud

Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?

IIIhh sikke da en KOST! 

Jeg bliver så vred når folk siger sådan - at os, der har fået PKS, har født på "den nemme måde". Ja, det er da meget muligt at vi gik glip af veer osv. men til gengæld  er vi jo gået igennem en større operation, som vi har "fornøjelsen" af i meget længere tid end de fleste, som har født selv.

Vi er lige så meget kvinder som dem, der har presset deres barn ud! Punktum!

Og så får du også lige en ordentlig krammer

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.