blev lige lidt ked...(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2010

saxa

Caroline86 skriver:

hi hi hi.. Dén vil jeg bruge for fremtiden hvis folk stikker snuden for langt frem

Hvor er det bare dejligt at der er andre der forstår hvad det er jeg mener.... Vil ikke virke sart eller selvmelidende, men jeg synes bare det er noget rigtig møg at man skal blande sig i hvordan andre har født!

Jeg siger jo netop ikke til hende "jamen du fødte jo også bare et lille skravl", for det kommer da ikke mig ved!? Hun har haft SIN fødsel og jeg har haft MIN... og jeg tror da ikke nødvendigvis at hendes fødsel har været lettere fordi hendes dreng vejede mindre end gennemsnittet!

Men hun skal nok få ren besked næste gang jeg ser hende...

Lige præcis...!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

UngMor83

TbCp skriver:

Øv hvor kan jeg godt genkende det

Nu er Liva snart 3 år, men jeg kan stadig blive rigtig ked af når nogle skal forsøge at overbevise mig om at deres RIGTIGE fødsel var meget hårdere end det kejsersnit jeg var igennem...

jeg plejer at sige at jeg da heldigvis ikke blev slap i fis*** efter kejsersnittet, så plejer de at holde mund

Ha ha ja nemlig...

Men kan heller ikk li at man siger rigtig fødsel om vaginal. For hvorfor er det mere rigtig end ks.?? Undrer mig. Ja ved godt at kvinden er skabt til at føde børn, men der er undtagelser. Mig f.eks. Jeg KAN ikk føde vaginalt, og kommer ALDRIG til det. Ergo så er ks. en rigtig fødsel for mig

Anmeld

25. juli 2010

TbCp

Caroline86 skriver:

hi hi hi.. Dén vil jeg bruge for fremtiden hvis folk stikker snuden for langt frem

Hvor er det bare dejligt at der er andre der forstår hvad det er jeg mener.... Vil ikke virke sart eller selvmelidende, men jeg synes bare det er noget rigtig møg at man skal blande sig i hvordan andre har født!

Jeg siger jo netop ikke til hende "jamen du fødte jo også bare et lille skravl", for det kommer da ikke mig ved!? Hun har haft SIN fødsel og jeg har haft MIN... og jeg tror da ikke nødvendigvis at hendes fødsel har været lettere fordi hendes dreng vejede mindre end gennemsnittet!

Men hun skal nok få ren besked næste gang jeg ser hende...

Jeg har selv mange gange "undskyldt" mig selv.... fortalt at jeg også lå med veer og også havde presseveer, men at hun sad fast...
Men hvor er det skørt at man gør sådan noget!

Jeg har affundet mig med at det var ved kejsersnit at Liva kom til verden og glæder mig bare over at det var i vores tid at det skete.... så kunne de gøre noget... for mange mange år siden har både hun og jeg nok ikke overlevet det.

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
TbCp skriver:

Jeg har selv mange gange "undskyldt" mig selv.... fortalt at jeg også lå med veer og også havde presseveer, men at hun sad fast...
Men hvor er det skørt at man gør sådan noget!

Jeg har affundet mig med at det var ved kejsersnit at Liva kom til verden og glæder mig bare over at det var i vores tid at det skete.... så kunne de gøre noget... for mange mange år siden har både hun og jeg nok ikke overlevet det.

ja, nemlig! Tænk hvis vi ikke havde muligheden og i stedet skulle miste livet.. hmm! Det sætter tingene lidt i perspektiv, ikke!?

Anmeld

25. juli 2010

lisbethita

Caroline86 skriver:

Øv altså!

Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det

I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!

Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...

Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen

Nå.. det skulle altså lige ud

Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?

Hej ven,

Jeg bliver så vred, når nogen kritisere de, som har født ved ks og ikke kalder det en fødsel. Det er da fuldstændig lige meget, hvordan vores børn kommer til verden, når bare de er sunde og raske, altså. Selvom Smilla er kommet ud igennem skoven på alm vis, så har alverdens bedøvelser gjort det muligt for mig - ellers havde aks været eneste løsning pga. komplikationerne. Jeg synes bare det er en skam, at dem som føder ved ks møder så mange fordomme. Jeg synes det er noget fis - jeg er fløjtende lige glad hvordan mine børn kommer til verden, når bare de er sunde og raske - andet forlanger jeg ikke!!!

Glem hendes ufølsomhed....og bare husk, at du er verdens bedste mor (det VED jeg nemlig, at du er) og dit barn har det godt! Alt andet er lige meget 

Anmeld

25. juli 2010

Betteisen

Caroline86 skriver:

Øv altså!

Har egentlig haft det rigtig rigtig godt med mit pks trods min holdning til det i starten... Jeg var rigtig ked af at skulle have kejsersnit, men da først jeg fik realitetssansen tilbage og i øvrigt efterfølgende havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit har jeg bare slet ikke haft det dårligt med det

I går var der så en der spurgte til min fødsel (en jeg ikke kender ret godt), og da jeg fortalte om mit kejsersnit lykkedes det hende at bagatellisere det HELT vildt... Hun var egentlig ikke direkte dum overfor mig, men hun fik på én eller anden måde mig til at føle mig som en kæmpe fiasko at jeg ikke selv havde presset Laura ud Hun fik gjort kejsersnit til en "lille dum, nem måde at få et barn og i øvrigt SLET ikke en fødsel" og jeg blev faktisk rigtig ked af det, for jeg var faktisk nået dertil at jeg omtaler kejsersnittet som "min fødsel af Laura" - for det var det jo!!!

Så sad jeg der og følte mig som SÅ lidt som en kvinde og følte at jeg da overhovedet ikke havde født når nu det var kejsersnit... Og så bandede jeg langt væk over at jeg ikke selv kunne føde hende "bare" fordi hun sad fastklemt med hovedet under mine ribben og i den grad blev HEVET ud...

Jeg ved inderst inde godt at det er noget fis og at min fødsel er ligeså rigtig som alle andres - og nødvendig for hun var IKKE kommet ud ved sædefødsel som hun sad fast - men jeg blev bare rigtig såret og blev så paf at jeg intet sagde igen

Nå.. det skulle altså lige ud

Knus Caroline - som lige nu slet ikke kan finde ud af om hun har født eller ej!?

Hejsa!

Op i røven med, hvad andre siger og mener om kejsersnit. Du fødte din lille prinsesse på den måde, der var bedst for jer begge og det må være det vigtigste.

Der er sku så mange, der har så travlt med, at dømme andre. Jeg fødte selv begge mine prinsesser ved kejsersnit. Den første ved AKS (pga fejlstilling) og den anden som PKS fordi jeg var hundeangst for, at jeg skulle igennem samme fødselsforløb som ved den første (kraftige vesmerter grundet fejlstilling i maaaaaaaaange timer).

Jeg har ikke oplevet at nogen har kigget skævt til mig eller lign. og de kunne også lige prøve. Det er og bliver en læge, der tager beslutningen om kejsersnit og de der prøver, at nedgøre os der har født sådan, ved ikke hvad de snakker om.

Hvad med de, der ikke ammer... er de så heller ikke en "rigtig" mor??

Stort kram fra mig

Anmeld

25. juli 2010

Daisy

Ej hvor kender jeg det godt, har endda lige skrevet et indlæg ang det. Men der endte det bare med at de fleste skulle sige hvad var og ikke var en fødsel.....så jeg orkede ikke engang at se mere på den tråd, den gjorde mig bare mere ked af det . Jeg skal have PKS og dette bliver mit 3 barn. Men jeg har besluttet ikke at sige hvornår det bliver, fordi at jeg fik at vide at det ikke var en fødsel og derfor ikke noget at reklamere med

Selv om jeg er afklaret omkring mit PKS, så er jeg ikke afklaret med de ignorante personer som ikke kan forholde sig til det....

Knus fra mig

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

Daisy skriver:

Ej hvor kender jeg det godt, har endda lige skrevet et indlæg ang det. Men der endte det bare med at de fleste skulle sige hvad var og ikke var en fødsel.....så jeg orkede ikke engang at se mere på den tråd, den gjorde mig bare mere ked af det . Jeg skal have PKS og dette bliver mit 3 barn. Men jeg har besluttet ikke at sige hvornår det bliver, fordi at jeg fik at vide at det ikke var en fødsel og derfor ikke noget at reklamere med

Selv om jeg er afklaret omkring mit PKS, så er jeg ikke afklaret med de ignorante personer som ikke kan forholde sig til det....

Knus fra mig

ej hvor træls! Det er da en dag du skal kunne glæde dig til, og netop råbe op om hvis du har lyst! Det er jo fordelen ved pks at man VED hvornår man bliver moar! Vi valgte at holde tidspunktet på dagen hemmeligt (dagen var kendt af de fleste) fordi vi ikke gad folk kimede os ned. I virkelighede vidste vi godt at vi stod først på listen og ville komme på kl.8. men det behøvede alle andre jo ikke at vide

Pøj pøj med din FØDSEL!

Anmeld

25. juli 2010

Daisy

Caroline86 skriver:

ej hvor træls! Det er da en dag du skal kunne glæde dig til, og netop råbe op om hvis du har lyst! Det er jo fordelen ved pks at man VED hvornår man bliver moar! Vi valgte at holde tidspunktet på dagen hemmeligt (dagen var kendt af de fleste) fordi vi ikke gad folk kimede os ned. I virkelighede vidste vi godt at vi stod først på listen og ville komme på kl.8. men det behøvede alle andre jo ikke at vide

Pøj pøj med din FØDSEL!

Takker, og ja vi glæder os også helt vildt.
Folk som kommer med 'dårlige bemærkninger' er ikke det bedste for en højgravid hormonfyldt kvinde som mig .

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

Daisy skriver:

Takker, og ja vi glæder os også helt vildt.
Folk som kommer med 'dårlige bemærkninger' er ikke det bedste for en højgravid hormonfyldt kvinde som mig .

nej, de skal lukke rumpen, skal de!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.