lillespurv19 skriver:
Ja, det var så mig, medbarnet/ dyret lærke, som skrev nogle specielle navne! Man har vel lov at have lidt sjov indbyrdes?
åh jesus...det er jo som at løbe panden mod en mur 
for det første har jeg ikke sagt at din datter er et dyr, jeg siger bare, at navnet jo stammer fra navnet på et dyr (en fugl) og at Urd er en plante og at jeg derfor ikke kan se at det ene er mere specielt end det andet. ja, Lærke er mere UDBREDT end Urd, det kan vi vist allesammen blive enige om. men igen handler den måde vi opfatter navne vel en hel del om hvilke navne vi har i vores omgangskreds? i min omgangskreds er der nogle andre navne oppe end Louise og Peter og for mig ville sådanne to helt almindelige og vidt udbredte navne falde helt udenfor.
jeg tog fat i nogle af de navne du skrev herinde som der var flere der kritiserede for at være specielle, for at sige, at de er normale for andre (fx mig) og for at forsøge at understrege at Lærke også kommer af et dyrenavn som fx Falke gør og derfor - hvis man skal gå tilbage til oprindelsen - er "ligeså" specielt som alt muligt andet.
jeg skriver absolut ikke herinde for at kritisere nogens VALG af navne, hele min pointe gik ud på stavemåder.
men nu vil jeg gå nedenunder og se en film med min husbond, for jeg tror ikke det her udvikler sig i en mere forstående retning anytime soon 
Anmeld