Jeg hedder selv Kristina, et af de populære 80'er navne, som også kan staves på mange måder (Krestina, Christina, Kristinna osv.) - selvom det er et helt almindeligt navn, så skal jeg sgu også altid stave det... Ja selv min mand som hedder Per, skal stave sit navn, "Er det med et eller to E'er?" bliver kan spurgt. Come on, det er da noget nær verdens nemmeste navn (bortset fra Ib og Bo), hvor svært kan det være? Men folk vil åbenbart bare være dumme, og det er uanset hvad man hedder!
Vores datter hedder Klaramilla, et meget sjældent navn her i Danmark, men knap så sjældent i Sverige, men hun kunne ikke hedde andet. Og jeg var selv træt af at hedde det samme som mange andre i vennekredsen/på skolen/i klubben/i området osv., vi var altid mindst 2-3 stykker som vendte os når der blev kaldt Kristina, så det skal min datter ikke igennem. At hendes navn så blev så sjældent var ikke planlagt, men da vi stødte på navnet var vi ikke i tvivl, det har flere betydninger for os, og hun er en lille Klaramilla. Hun hedder så Silja til mellemnavn, og det er knap så sjældent, så hvis hun bliver træt af fornavnet, kan hun bare bruge mellemnavnet, eller kalde sig for Klara eller Milla .
Anmeld