Zette skriver:
Nej fortolkning er jo et vidt begreb men du må squ da give mig ret i at et barn der hedder Urt har større chance for mobberi i nutidens skole end et barn der hedder Lærke (som er et DYR!!!!) Tror slet ikke børn aner at Lærke er et dyr.... eller de tænker nok ikke over det.
Og ja - det er da en debat, derfor behøver hormonerne vel ikke komme op og koge 
Oprindelig var min tanke at jeg ikke kan fordrage navne som fx. Hannah fra DUMs datter... Jamen hvorfor skal man opfinde noget? Eller give sine børn hundenavne... eller Hestenavne for den sags skyld... eller som der var en anden der skrev... Pixi... Sixten... Helt ærlig, hvad er der galt med helt almindelige navne?
Kan heller ikke forstå at man vælger et navn så simpelt som Nadja og så skal det smadres til med unødvendige bogstaver... det er jo stadig den samme udtale what so ever...
Jeg bliver nød til at spørge: Hvem veler op, hvad der er heste/hunde navne, hvad der er almindeligt og ualmindeligt?
Din datter hedder Malou - det er normalt og vellidt hos Jer. Men her i huset ville det aldrig komme på tale, fordi vi ikke bryder os om det....
Jeg må være ærlig at sige, at du startede debatten om staviemåderne, men den er pludselig drejet over på, hvad der almindeligt og ualmindeligt, og hvem har ret til at dømme det?
De navne i kommer til at vælge vil være nogen du brækker dig over, det er jeg sikker på. Men for mig - og som jeg mener tjuhl har nævnt - så er betydningen og symbolet i navnet meget vigtig. Og at det udtales som det staves, og er nordisk klingende, og ikke engelsk-klingende, som jeg vil mene Maolu er.
Du har stærke holdninger, det respekterer jeg. Men jeg mener ikke du har ret til at dømme, hvad der almindeligt og ualmindeligt. Du tager dine valg, andre tager deres. Det må vi respektere!
Anmeld