Sea skriver:
Uh, kunne ikke lige lade være med at føle mig lidt speciel
Hedder Sascha.. Min mor har fortalt, hun så det i nogle rulletekster, og altså bare faldt pladask for det.. Men det er helt utroligt, hvor mange måder det kan staves på..
Hvad jeg nok oftes er stødt på er Sasha, men der er også Sasja, Sacha, og så som mit eget staves, Sascha.
Da jeg gik på efterskole var vi endda to Sascha'er og en Sasha. Det var lidt overvældende, nåe man er vant til, der kun er en selv.. Valgte så at bruge mit mellemnavn i stedet, så der ikke opstod for meget forvirrig 
Ang. anderledes navne, så er der min kusine med navnet Line Sol. I lang tid troede jeg, det var fornavn og mellemnavn, men har så fundet ud af, det er hvad hun bliver kaldt. De fleste i familien kalder hende dig bare Line..
Sekv elsker jeg pigenavnene Liva, Freya og Ayo.
Freya synes jeg bedst om med Y, da jeg kender en del, der hedder Freja, og det giver nogle andre billeder i hovedet, når det er stavet lidt anderledes. Det kan jo være andre også har det sådan. Desuden synes jeg også det er lidt "rundere" i udtalen.
Ang. et navn som Sofie / Sophie så synes jeg næsten jeg møder flere folk, hvor det staves med ph, og derfor kan det jo også være mere "normalt" for nogle.. Men det kan altså også blive for meget som fx Cecilya (eller hvordan det nu er hun staver det)
Knus Sascha, der er glad for navnet er bare LIDT specielt 
(Det blev vidst et lidt langt indlæg.. Sorry)
Sascha er et rigtig sødt navn.
Og da mine 3 andre børn har 6 bogstaver i navnet ska den 4 hvis vi nogensinde får en 4 også ha 6 bogstaver i navnet.
Og sad og kiggede en masse navne sider igennem og faldt pludselig over navnet Sascha og det ska det bare være.