Hvorfor skal navne staves så åndsvagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

mafalck

vingummibamse skriver:

syntes også møller er meget Alm. eller hva man kan sige kender mange der hedder det..

til forskel for Falck det er da noget mere specielt.. og syntes også det er pæner..

Hehe Det er så meget pænere... elsker det og bruger faktisk kun det... har her sen efternavn også...

men jeg kan ikke dreje min tung til at udtale dit efternavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

smokin

Tjuhl skriver:

æh...men børn mobber vel primært fordi de derhjemme lærer, at alle der er anderledes er mærkelige

og Lærke er vel ligeså mærkeligt som Urt, det er jo et dyr og det andet er en plante = et fedt!

Nu synes jeg du er en anelse mavesur som du selv skriver - Urt er da ikke ligeså UDBREDT som Lærke - og undskyld mig, men ikke alle læser romaner af den slags du åbenbart læser? Urt eller gru and so on er for mig IKKE almindelige navne. Men ja, der skal være plads til alles meninger.. derfor behøver man jo ikke blive sur, bare fordi man synes andre er idioter...

KH
Zette

Anmeld

22. juli 2010

loppen82

mafalck skriver:

men Lærke er jo et meget ubredt navn

TAK...

Jeg hedder faktisk os Møller... og er faktisk glad for det navn.

Anmeld

22. juli 2010

oo

Zette skriver:

Nu synes jeg du er en anelse mavesur som du selv skriver - Urt er da ikke ligeså UDBREDT som Lærke - og undskyld mig, men ikke alle læser romaner af den slags du åbenbart læser? Urt eller gru and so on er for mig IKKE almindelige navne. Men ja, der skal være plads til alles meninger.. derfor behøver man jo ikke blive sur, bare fordi man synes andre er idioter...

KH
Zette

jeg vil lige sige, at jeg ikke har sagt at der er nogen der er idioter. jeg er bare ikke enig i jeres fortolkning af specielle navne - og I er ikke enige i min. men det var vel en debat, eller? altså forsøger jeg at gøre rede for mine holdninger og ikke bare skrive en masse "underlige" navne som vi så allesammen kan grine af. ellers kunne vi jo allesammen hedde Peter og Louise.

med hensyn til mobning, ja, så er det altså min mening, uanset hvordan man vender og drejer den og desuden også i alle andre forbindelser, at børn mobber fordi de har lært at det er okay at hive andres særheder ud som svaghedstegn. det lærer de jo et sted...

Anmeld

22. juli 2010

mafalck

Tjuhl skriver:

det er jo ligegyldigt. det har vel ikke altid været et meget udbredt navn, det er vel startet et sted - ligesom Urt/Urd er startet et sted. det virker bare spøjst at kaste med sten når man selv bor i glashus i mine øjne...

og så handler det nok også meget om hvilke kredse man bevæger sig i, om et navn er normalt eller ej i min omgangskreds er der indtil videre en Falke og en Saga. jeg kan overhovedet ikke se problemet i de navne og da især ikke holdt op imod Lærke!

Det kan jeg godt følge dig i - at lærke forhold til Falke og Saga ikke passer ind...

i min familie er der en Salomine, Aviaja og Ivalo - heller ikke navne man render ind i hverdag..

Anmeld

22. juli 2010

Koen.

Tjuhl skriver:

det er jo ligegyldigt. det har vel ikke altid været et meget udbredt navn, det er vel startet et sted - ligesom Urt/Urd er startet et sted. det virker bare spøjst at kaste med sten når man selv bor i glashus i mine øjne...

og så handler det nok også meget om hvilke kredse man bevæger sig i, om et navn er normalt eller ej i min omgangskreds er der indtil videre en Falke og en Saga. jeg kan overhovedet ikke se problemet i de navne og da især ikke holdt op imod Lærke!

Falke og saga er da mindre alm. end Lærke

Anmeld

22. juli 2010

oo

lillespurv19 skriver:

Falke og saga er da mindre alm. end Lærke

jamen! jeg har da heller ALDRIG i nogle af mine indlæg i denne debat sagt at specielle navne for mig er et problem, jeg forsøger hele tiden at fastholde at det er de specielle stavemåder der er et problem i min verden.

Anmeld

22. juli 2010

mafalck

loppen82 skriver:

TAK...

Jeg hedder faktisk os Møller... og er faktisk glad for det navn.

jeg er altid blevet mobbet med det navn - hvad drikker møller - øller... og jeg har aldrig kunne lide øl så synes ikke den var sååå sjov igen også har jeg et meget underligt forhold til min far...

men det er jo hvordan man hver i sær har det med sit efternavn og fornavn

Anmeld

22. juli 2010

Koen.

Tjuhl skriver:

jeg vil lige sige, at jeg ikke har sagt at der er nogen der er idioter. jeg er bare ikke enig i jeres fortolkning af specielle navne - og I er ikke enige i min. men det var vel en debat, eller? altså forsøger jeg at gøre rede for mine holdninger og ikke bare skrive en masse "underlige" navne som vi så allesammen kan grine af. ellers kunne vi jo allesammen hedde Peter og Louise.

med hensyn til mobning, ja, så er det altså min mening, uanset hvordan man vender og drejer den og desuden også i alle andre forbindelser, at børn mobber fordi de har lært at det er okay at hive andres særheder ud som svaghedstegn. det lærer de jo et sted...

Ja, det var så mig, medbarnet/ dyret lærke, som skrev nogle specielle navne! Man har vel lov at have lidt sjov indbyrdes?

Anmeld

22. juli 2010

vingummibamse

mafalck skriver:

Hehe Det er så meget pænere... elsker det og bruger faktisk kun det... har her sen efternavn også...

men jeg kan ikke dreje min tung til at udtale dit efternavn

hehe har hedder Jægermeister i rigtig mange år..  (kaldt af mine venner fordi de ikke kunne udtale det)

det udtales faktisk lidt fransk agtigt..

Jerémiassen hvis du skal stave det som det skal udtales... men abostroffen er der bare ikke enlig lidt underligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.