Hvorfor skal navne staves så åndsvagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

loppen82

Ka ik forstå i gør så stort et nummer ud af at nogen vælger specielle navne med specielle stavemåder til deres børn. Mit efternavn er heller ikke almindeligt men ved i hvad jeg har sku lært at leve med det for elsker mit navn... Og JA har stavet det mange gange men det genere mig IKKE de mindste.

Min ældste søn hedder OLIVER, det kunne min kære farmor ik altid udtale så han blev tit kaldt Oliiver (ol iver)

Min mellemste datter hedder Amalie - som min onkel nogen gange har stavet amelie hvorfor ved jeg ikke.

Min yngste datter hedder, ja hold nu fast MALUCA som os ka staves på mange måder: Malucca, Maluca, Maluka, Malukka.

Men jeg ELSKER specielle navne...

Mit efternavn er forresten Durck og blir tit stavet Durch, Durk, Burk.

Men klager ikke for elsker mit navn.

knus loppen82 som elsker specielle navne og får jeg en dag en datter mere ska hun hedde SASCHA.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

Stepmom87

mafalck skriver:

det med dit efternavn - jeg har kendt en der også hed det, han blev kaldt for terning

Den havde jeg godt nok ikke hørt før.. MEn en gang skal jo være den første..

Anmeld

22. juli 2010

vingummibamse

loppen82 skriver:

Ka ik forstå i gør så stort et nummer ud af at nogen vælger specielle navne med specielle stavemåder til deres børn. Mit efternavn er heller ikke almindeligt men ved i hvad jeg har sku lært at leve med det for elsker mit navn... Og JA har stavet det mange gange men det genere mig IKKE de mindste.

Min ældste søn hedder OLIVER, det kunne min kære farmor ik altid udtale så han blev tit kaldt Oliiver (ol iver)

Min mellemste datter hedder Amalie - som min onkel nogen gange har stavet amelie hvorfor ved jeg ikke.

Min yngste datter hedder, ja hold nu fast MALUCA som os ka staves på mange måder: Malucca, Maluca, Maluka, Malukka.

Men jeg ELSKER specielle navne...

Mit efternavn er forresten Durck og blir tit stavet Durch, Durk, Burk.

Men klager ikke for elsker mit navn.

knus loppen82 som elsker specielle navne og får jeg en dag en datter mere ska hun hedde SASCHA.

Ja jeg kunne ikke være mere enig her..

har Altid skulle stave næsten hele mit navn...

Hedder Sabine Karoline Eggert Jeremiassen...

det samme med min kæreste han hedder Stephen men det udtales steven... (han er englænder) så der er bare ikke ret mange dansker der kan stave det...

og min søn hedder Noah Johannes Eggert Jeremiassen

og vores Datter skal hedde Fraya Eggert Jeremiassen Brown...

og ja har haft meget bøvl med mit efter navn da jeg var ynger og der gik meget længen inden jeg kunne udtale det...

men jeg ELSKER det... lige netop fordi jeg ikke hedder Andersen petersen eller Hansen... jeg har et specielt navn... og det gør at jeg er den eneste der hedder det jeg hedder...

ELSKER speciele navne og syntes det er fedt at finde alternative stave måder... så længe du ikke staver navnet så det faktisk skal udtales på en anden måde..

Anmeld

22. juli 2010

smokin

Delilah skriver:

Min mor har altid haft et MEGET specielt navn som faktisk ikke har været et anderkendt dansk navn. Da hun blev døbt blev der faktisk lavet en stavefejl på hendes dåbsattest så hun IKKE kom til at hedde det hendes forældre ville have hende til. Det er først nu her at hun har fået skrevet ind og fået det ændret til hvad det originalt skulle have været. 

Mit eget efternavn bliver også konstant udtalt og stavet forkert, det er en sjældenhed at folk ved hvordan de skal håndterer det. 

Men jeg syntes at hvis man har et specielt navn i forvejen er der ingen grund til at stave det vildt anderledes. jeg syntes derimod en alternativ stavning til et almindeligt navn kan være sødt. 

Hilsen hende som venter sig en dejlig lille Balthasar <3

Ej undskyld - men det kunne jeg altså finde på at kalde min hund?!

Anmeld

22. juli 2010

smokin

SkrukNu skriver:

Kender det også selv aaalt for godt, det der med underlige navne...

Jeg selv hedder Channie og oftes så opgiver folk helt på forhånd at stave det og sidder bare sådan.. øhh.. Og ellers så vil de meget gerne stave det som Jannie eller noget i den stil... Min gamle oldefar(som nu er død) han kunne finde på en ny stave måde til hver eneste fødselsdag hehe..

Jeg har en fætter og han unger hedder Sixten og Pixi, jeg tænkte bare WHAT? Pixi er det ikke en nisse??   

Sådan noget skal mine børn sgu ikke hedde altså...

Knus Channie

Det er squ en bog! pixibøger var toppen da jeg var barn!

Og Sixten er så vidt jeg husker en hest i Penny (hestebladet)

Anmeld

22. juli 2010

Koen.

Har intet imod specielle navne, hvis de staves som man siger dem F.eks hedder jeg tanja lige ud ad landevejen, men der er mange der staver det tanya eller tania

Mit efternavn er ikke meget bedre JEPSEN Det er noget man siger hvis man bliver spurgt om noget

Anmeld

22. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

kender det godt.. hedder selv Katja og tro det eller ej men mange har spurgt hvordan staver du det?? WHAT ikke???

har også fået breve hvor der har stået navne som kaja-kala-karla, katya-kajta osv.. og det er da nemt at stave KAT-JA... og så mit mellem navn Renee - kommer kommentarne DET ER ET DRENGE NAVN (ø nej for så hed jeg det nu nok ikke vel)???

Min datter hedder ISABEL - og der tilføjer folk ALTID LA - eller LE på.. altså Isabella eller Isabelle og det er træls når hun "kun" hedder isabel.....

Min søn har så et specielt navn men har altid elsket det navn-... Tror også han får hans navneri at slås med Shane er ikke det mest kendte navn han er blevet kaldt Shanne (pigenavn) men man kalder vel sine børn det man selv syntes er fedt.. og det specielle stavemåder er vel til at gøre det lidt andreledes trods det "almindelige" navn.......

Anmeld

22. juli 2010

Koen.

Og nu vi er ved spicieller navne (undskyld hvis jeg støder nogen men dette er min mening) Min forlovedes, kusines, datter hedder Mynte.. Forbinder jeg med PEBER-MYNTE Stakkels pige..

Anmeld

22. juli 2010

smokin

lillespurv19 skriver:

Og nu vi er ved spicieller navne (undskyld hvis jeg støder nogen men dette er min mening) Min forlovedes, kusines, datter hedder Mynte.. Forbinder jeg med PEBER-MYNTE Stakkels pige..

Jeg kan godt stikke den.. min folkeskolelærer kom og fortalte at hans datter skulle hedde Urt - WHAT?!

Anmeld

22. juli 2010

Maddox

Zette skriver:

Det er squ en bog! pixibøger var toppen da jeg var barn!

Og Sixten er så vidt jeg husker en hest i Penny (hestebladet)

Jaa... pixibøger var hittet!

Sixten er da ham der den svenske løjtnant (Sixten Sparre) fra den tragiske kærlighedshistorie med ham og cirkusprinsessen Elvira Madigan 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.