loppen82 skriver:
Ka ik forstå i gør så stort et nummer ud af at nogen vælger specielle navne med specielle stavemåder til deres børn. Mit efternavn er heller ikke almindeligt men ved i hvad jeg har sku lært at leve med det for elsker mit navn... Og JA har stavet det mange gange men det genere mig IKKE de mindste.
Min ældste søn hedder OLIVER, det kunne min kære farmor ik altid udtale så han blev tit kaldt Oliiver (ol iver)
Min mellemste datter hedder Amalie - som min onkel nogen gange har stavet amelie hvorfor ved jeg ikke.
Min yngste datter hedder, ja hold nu fast MALUCA som os ka staves på mange måder: Malucca, Maluca, Maluka, Malukka.
Men jeg ELSKER specielle navne...
Mit efternavn er forresten Durck og blir tit stavet Durch, Durk, Burk.
Men klager ikke for elsker mit navn.
knus loppen82 som elsker specielle navne og får jeg en dag en datter mere ska hun hedde SASCHA.
Ja jeg kunne ikke være mere enig her..
har Altid skulle stave næsten hele mit navn...
Hedder Sabine Karoline Eggert Jeremiassen...
det samme med min kæreste han hedder Stephen men det udtales steven... (han er englænder) så der er bare ikke ret mange dansker der kan stave det...
og min søn hedder Noah Johannes Eggert Jeremiassen
og vores Datter skal hedde Fraya Eggert Jeremiassen Brown...
og ja har haft meget bøvl med mit efter navn da jeg var ynger og der gik meget længen inden jeg kunne udtale det...
men jeg ELSKER det... lige netop fordi jeg ikke hedder Andersen petersen eller Hansen... jeg har et specielt navn... og det gør at jeg er den eneste der hedder det jeg hedder...
ELSKER speciele navne og syntes det er fedt at finde alternative stave måder... så længe du ikke staver navnet så det faktisk skal udtales på en anden måde..