Ja nu må jeg altså ud med min undren. Jeg har længe fulgt med på sidelinien herinde hvor folk ønsker at deres børn skal hedde noget specielt. Det kan jeg nu sagtens forstå, men hvorfor fa...... skal det staves så man er ved at kløjes i det? og hvorfor skal der være så mange mellemnavne så selv sygesikringsbeviset bliver stresset?
Jeg er selv vokset op med at skulle stave mit fornavn HVER gang andre havde brug for det. Efter jeg er blevet voksen er jeg pr. automatik begyndt at sige mit navn er Lizette, med Z, l i z e t t e og så Andersen lige ud af landevejen... SÅÅÅÅÅ belastende og selvom man staver det så kommer brevet m.m. ofte frem med stavefejl alligevel....
Eller når man bliver råbt op og personen der råber en op fra en liste ikke liiiige ved hvordan deeet udtales Naaaanaaa thaaaa lyyyy ?
En i min kærestes familie hedder Nathja - hvad er der nu galt med Nadia eller Nadja?
hvorfor skal det være så pokkers fancy? Jeg er ikke ude på at støde nogen, men jeg forstår det simpelthen ikke?
Giv mig gerne en forklaring på hvorfor I valgte jeres navne, og også gerne om I er tilhængere af de der vildt besværlige navne!
Hehe jeg har også haft et lignende emne oppe at vende, kan godt forstå man vil kalde sine børn noget specielt, og mna måske ikke gider top 10, men ja senest har jeg set navnet Aya, blive stavet Aija, synes også det var en sjov måde at stave det på.
kigger man på nye godkendte navne, må bla nu bruge drengenavne som aragon og legolas, og pigenavne som rosina og panik ??? heldigvis fik et par nej til at kalde deres datter for rhododenbusk.
Så også for lang tid siden, om en der ville kalde deres barn for Kenya patricia hvis det var og pige og så for ??? Zulu (kan ik huskel det første) hvis det blev en dreng, og var af danske forældre, heller ikke min smag, så er jo kun godt vi er forskellige, men ja synes også der er grænser
Det kan blive så indviklet det er svært at kalde på sit eget barn, selv hedder maja, og er ofte blevet stavet med i ??? som i maia.... har et specielt efternavn som altid skal staves, derfor glæder jeg mig til den dag jeg bliver gift med manden, så jeg kn få et mere lige ud af landevejen, efternavn i enden 
Her overvejer vi navnene
Caroline
Malou
Dana
Daniel
Mikkel
Tobias
ps min mening er absolut heller ikke at støde noget, kun give udtryk for egen holdning, forhåbentligt uden at træde på andre