Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2010

Svei

Znuzke skriver:

Dvs. at hvis man har fået ks må man ikke oprette et indlæg der hedder "jeg har født"????

Pyt - jeg kan sagtens være uenig med dig - jeg har født 2 børn - det ene ved ks og det andet vaginalt, men jeg har født dem begge - i min retorik

Det er jo et spm. om holdning - ikke andet - og så kan der jo være mange meninger Synes bare det er trist at ts ligefrem bliver ked af det - det ene er jo ikke mere rigtigt end det andet.

Tror måske bare jeg sætter lighedstegn med at føde normalt naturligt gennem skeden og så bringe et barn til verden ved en operation...jeg ville ikke selv sige at jeg havde født, men sige at mine børn er født ved ks hvilket ikke er det samme som at sige JEG har født...giver det mening? for mig handler det ikek om rigtigt eller bedst, men bare det faktum at det ikke er MIG der har bragt mine børn til verden men det er gjort af læger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Bayze

Eva. skriver:

Herhjemme har min 4 årige helt styr på det...."de store babyer kommer ud gennem maven og de små ud gennem tis'konen"

Ha ha ha

Anmeld

16. juli 2010

Michala

Kamelia skriver:

Nej ikke i din verden - det har jeg gennemskuet - men i den medicinske betegnelse bruges partus om begge typer fødsler .

Fair nok, at det er så vigtigt for dig at en fødsel kun er en fødsel hvis den er vaginal. Det virker til at være et stort behov for dig!

Jeg har ikke det behov, har skabt tre børn og det vigtigeste for mig er at de alle kom ud på den bedst mulige måde, i den situation vi nu var i ved hver fødsel og så kan du og alle andre kalde det hvad I vil - for det er og bliver mine skønne unger!

Men den latinske betegnelse for fødsel er og bliver partus og nej det betyder ikke på nogen måde vaginal!! Og dét er vigtigt for mig, at man accepterer hvad der bruges af ord og betegnelser! Sådan er jeg bare!

Kamelia

Spændende diskussion... noget jeg egentligt aldrig har tænkt over før. For mig, kan kvinder lige så godt sige, at de har født ved kejsersnit, men måtte lige kommentere på definitionen.

Når man bruger partus om begge dele, er det jo fordi det er en forløsning af barnet uanset hvad, men forskellen ligger i hvem der gør det. Kvinder forløser jo ikke selv barnet - det gør lægerne, og derfor mener jeg definitionsmæssigt ikke, at man har født selv ved et kejsersnit.

Anmeld

16. juli 2010

Bayze

Eva. skriver:

Jamen, det er en fødsel ved ks, men du har ikke født barnet selv.

Hvis det er en fødsel ved ks, så har hun vel også født ved ks - ergo har hun født

Anmeld

16. juli 2010

Svei

Hvis det er en fødsel ved ks, så har hun vel også født ved ks - ergo har hun født

Som der skrives op over så forløses man ved ks...så nej, jeg vil stadig ikke mene man har født... og kan ikke forstå man som ks mor mener man selv har født....barnet bliver født ved ks men det er da lægen der gør det, ikke moderen...

Anmeld

16. juli 2010

Svei

Spændende diskussion... noget jeg egentligt aldrig har tænkt over før. For mig, kan kvinder lige så godt sige, at de har født ved kejsersnit, men måtte lige kommentere på definitionen.

Når man bruger partus om begge dele, er det jo fordi det er en forløsning af barnet uanset hvad, men forskellen ligger i hvem der gør det. Kvinder forløser jo ikke selv barnet - det gør lægerne, og derfor mener jeg definitionsmæssigt ikke, at man har født selv ved et kejsersnit.

Og du kunne sige det meget kort og kontant...super-.... 

Anmeld

17. juli 2010

Cris

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg ville sige, at man måske skulle akceptere situationen? Hvis man skal igennem en ks fordi det er for farligt andet, så skal man akceptere, at det er det bedste og slut. Hvorfor skal man så blive så surt?    Nu hvis du spørger mig, ville jeg sige, at det er helt klart bedre for barnet og for mor, at føde som vi er skabt til. Det er syndt at vælge en ks bare fordi man ikke gider at have veer og så noget. Eller ligesom i holywood, at man planlægger en KS tre uger før termin, for at ikke skal tage mere på.

Du lyder, som om du måske skal arbejde lidt med dine følelser. Du skal nok have en dejlig baby i dine arme snart og alt andet er ikke vigtigt nok. At føde selv er noget fantastisk, men at have din baby er den skønneste rejse uanset, hvordan han kom til verden!

Anmeld

17. juli 2010

Bayze

Tynen skriver:

Måske har jeg formuleret mig forkert, for det er slet ikke min egen mening til mine fødsler
Jeg synes jo bestemt at jeg har født!

Det er noget jeg har fået fortalt af en anden mor til noget tamtam en aften.

Som jeg lidt var inde på ovenover mener jeg tit at der går konkurrence i det.

Jeg var til noget komsammen en aften hvor "mødrene" hurtigt fandt sammen og udvekslede historier.
Hurtigt kom vi ind på fødsler, og jeg kunne hurtigt gennemskue at min historie ikke var lige så god som de andres eftersom min første fødsel kun varede 4 timer og min anden 3 timer.
Næh.. Dem der havde lagt med veer i over 20 timer havde det lidt mere træls..
Ydemere havde jeg jo så fået epidural ved den første på trods af mine kun få timer med veer

Det værste var at jeg tog mig selv i at blive revet med på bølgen med et medsvar lydende "Jeg skulle udvide mig 10 cm. på meget kortere tid, så klart at det gjorde nullernaller"
Det er simpelthen så dumt at bruge tid og energi på.
Man synes vel altid at ens egen fødsel er det mest fantastiske eller er lidt mere spændende end de andres

Ha ha - SÅ rigtigt betragtet

Anmeld

17. juli 2010

Enayia

Uhh ha, dette har jeg faktisk aldrig tænkt over før nu. Men uden det skal tages ilde op, så vil jeg også mene at man føder selv, når man føder vaginalt, og at et liv kommer til verden ved kejsersnit. Jeg vil ikke sige det ene er smukkere eller rigtigere end det andet. For mig er et lille liv fantastisk, uanset hvilken måde det kom til verden på. Det der betyder noget er man kan sidde med sit lille vidunder, og det er raskt og i live!

Jeg har lagt mærke til hvordan nogle mennsker måler det op i den store bog om fødsler, at det mest rigtige er uden smertestillende, skal tage flest timer osv osv, men i enden er det jo fuldstændigt lige gyldigt! Ikke en fødsel er ens, og alle oplever det forskelligt!

Knus Enayia

Anmeld

17. juli 2010

Kamelia

Lullaby skriver:

Jamen så er der da også forskel på FØDSEL og FØDSEL ved ks??? For de har jo koder for det hele..

Om babyen kommer til verdenen den ene eller den anden måde er da ligemeget men det er bare princippet i at man ikke kan sige man har født når man har fået ks, så siger man jeg har født ved ks..

Men så har man jo så også "født vaginalt" og ikke "født"!!

Kartoffel - kartoffel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.