Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2010

Tynen

Undskyld jeg lige spørger, men synes du ikke du har haft den rigtige fødsel fordi du har fået epidural??

Måske har jeg formuleret mig forkert, for det er slet ikke min egen mening til mine fødsler
Jeg synes jo bestemt at jeg har født!

Det er noget jeg har fået fortalt af en anden mor til noget tamtam en aften.

Som jeg lidt var inde på ovenover mener jeg tit at der går konkurrence i det.

Jeg var til noget komsammen en aften hvor "mødrene" hurtigt fandt sammen og udvekslede historier.
Hurtigt kom vi ind på fødsler, og jeg kunne hurtigt gennemskue at min historie ikke var lige så god som de andres eftersom min første fødsel kun varede 4 timer og min anden 3 timer.
Næh.. Dem der havde lagt med veer i over 20 timer havde det lidt mere træls..
Ydemere havde jeg jo så fået epidural ved den første på trods af mine kun få timer med veer

Det værste var at jeg tog mig selv i at blive revet med på bølgen med et medsvar lydende "Jeg skulle udvide mig 10 cm. på meget kortere tid, så klart at det gjorde nullernaller"
Det er simpelthen så dumt at bruge tid og energi på.
Man synes vel altid at ens egen fødsel er det mest fantastiske eller er lidt mere spændende end de andres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Lullaby

Kamelia skriver:

Men men nu er den latinske betegnelse for fødsel Partus og i følge min latinske ordbog betyder dette at frembringe/forløse!!!!! Lidt det samme som der stod på den meget forkerte hjemmeside!

På hospitalerne bruger man diagnosekoder og ved kejsersnit er der en kode der hedder "forløsning med kejsersnit" og så er der et væld andre vedrørende kejsersnit der alle starter med "Partus" altså den latinske betegnelse for fødsel!!!.....og nej dette er ikke fra den meget forkerte hjemmeside.........men medicinske betegnelser/diagnosekoder.

Kamelia.

Jamen så er der da også forskel på FØDSEL og FØDSEL ved ks??? For de har jo koder for det hele..

Om babyen kommer til verdenen den ene eller den anden måde er da ligemeget men det er bare princippet i at man ikke kan sige man har født når man har fået ks, så siger man jeg har født ved ks..

Anmeld

16. juli 2010

Lullaby

Nå men gider ikke diskutere det længere  Godnat alle sammen

Anmeld

16. juli 2010

Laulund87

Tynen skriver:

Måske har jeg formuleret mig forkert, for det er slet ikke min egen mening til mine fødsler
Jeg synes jo bestemt at jeg har født!

Det er noget jeg har fået fortalt af en anden mor til noget tamtam en aften.

Som jeg lidt var inde på ovenover mener jeg tit at der går konkurrence i det.

Jeg var til noget komsammen en aften hvor "mødrene" hurtigt fandt sammen og udvekslede historier.
Hurtigt kom vi ind på fødsler, og jeg kunne hurtigt gennemskue at min historie ikke var lige så god som de andres eftersom min første fødsel kun varede 4 timer og min anden 3 timer.
Næh.. Dem der havde lagt med veer i over 20 timer havde det lidt mere træls..
Ydemere havde jeg jo så fået epidural ved den første på trods af mine kun få timer med veer

Det værste var at jeg tog mig selv i at blive revet med på bølgen med et medsvar lydende "Jeg skulle udvide mig 10 cm. på meget kortere tid, så klart at det gjorde nullernaller"
Det er simpelthen så dumt at bruge tid og energi på.
Man synes vel altid at ens egen fødsel er det mest fantastiske eller er lidt mere spændende end de andres

Okay på den måde. Ja det er lidt synd at der går så meget konkurrence i det og at det ligefrem kan hedde en "rigtig" eller "forkert" fødsel 

Min datter lå på tværs indtil sidste øjeblik og derfor havde jeg da kejsersnit i tankerne og må indrømme at det gjorde mig lidt trist..Men hvis det skulle ende med det, var det jo bare sådan

Anmeld

16. juli 2010

Bayze

Daisy skriver:

Nøj hvor er jeg træt af fordomme imod kejsersnit. Jeg er træt af at høre: Os der har født vores børn!! HVAD FANDEN TROR I JEG GJORDE, bestilte dem på nettet????? Nu har jeg hørt den så ofte og det gør mig bare så harm. Det kan godt være at jeg ikke lå med veer og pressede barnet ud, men jeg har fandeme også født mit barn Det er skide svært når man som nybagt mor hele tiden får at vide at man kan sku hverken være stolt af fødslen eller det at blive mor. Veer, ja vi var faktiskt nogle der har oplevet veer. 'Efterveer, dem er der inge af for kvinder der har fået KS', hvad fanden???? Der er sku hverken mere eller mindre efterveer efter KS skal jeg hilse og sige....
Ugh, nu har jeg helt besluttet IKKE at fortæller hvornår jeg skal have PKS, det er jo ikke som om jeg skal til at 'føde' mit barn

Jeg kan sgu godt forstå du er træt af at høre på det! jeg overvejede aldrig selv ks men jeg blev alligevel tit provokeret af folks holdninger til det og den retorik der ofte bruges omkring det. Op i måsen med det og al held og lykke!! 

Anmeld

16. juli 2010

Bayze

BimBamBusse skriver:

Men så hedder det vel også "Jeg fødte ved KS"? Hmm.. Så jo, man har født....... ved KS.

Lige præcis!

Anmeld

16. juli 2010

Bayze

Eva. skriver:

At blive født er vel det det kaldes når barnet er ude og ikke når man bare har veer eller plukveer....kan ikke forstå at man mener man selv har født ved et ks, det må jeg sige...og slet ikke at nogen bliver stødt af det.

Nej, du har ikke født dit barn, du har fået det ved en fødsel som foregik ved ks...

Altså det forstår jeg simpelthe ikke noget af det der. Hvis du kan gå med til at det er en "fødsel", så må du da også anerkende at hun føder. Det er jo det "samme ord"....

i øvrigt mener jeg heller ikke at det at føde referer til "metoden", men det at barnet bringes til verden - forlader ud af morens krop...

Anmeld

16. juli 2010

Svei

Bayze skriver:

Altså det forstår jeg simpelthe ikke noget af det der. Hvis du kan gå med til at det er en "fødsel", så må du da også anerkende at hun føder. Det er jo det "samme ord"....

i øvrigt mener jeg heller ikke at det at føde referer til "metoden", men det at barnet bringes til verden - forlader ud af morens krop...

Så hamdler det måske om hvordan man definerer det...men at skrive at man har født lige så meget selv som en ved normal fødsel, det kan jeg ikke anerkende... ved et kejsersnit der føder man altså ikke rigtig meget selv, man ligger jo bare og feder den imens man skæres op...men er det ikke lige meget, man er jo mor lige meget hvad...jeg ville bare aldrig selv sige at jeg havde født, hvis jeg bare var skåret op ved en operation..

Anmeld

16. juli 2010

ekzunz

Eva. skriver:

Så hamdler det måske om hvordan man definerer det...men at skrive at man har født lige så meget selv som en ved normal fødsel, det kan jeg ikke anerkende... ved et kejsersnit der føder man altså ikke rigtig meget selv, man ligger jo bare og feder den imens man skæres op...men er det ikke lige meget, man er jo mor lige meget hvad...jeg ville bare aldrig selv sige at jeg havde født, hvis jeg bare var skåret op ved en operation..

Dvs. at hvis man har fået ks må man ikke oprette et indlæg der hedder "jeg har født"????

Pyt - jeg kan sagtens være uenig med dig - jeg har født 2 børn - det ene ved ks og det andet vaginalt, men jeg har født dem begge - i min retorik

Det er jo et spm. om holdning - ikke andet - og så kan der jo være mange meninger Synes bare det er trist at ts ligefrem bliver ked af det - det ene er jo ikke mere rigtigt end det andet.

Anmeld

16. juli 2010

Bayze

Kb skriver:

Kan da egentlig godt forstå dig. Men må til gengæld sige at jeg har faktisk oplevet flere kvinder der har fået kejsersnit, beklage sig over at de ikke føler sig som "rigtige" kvinder fordi de ikke har født deres barn på normal vis. At de føler sig snydt for den oplevelse (på godt og ondt) det er at have veer, presseveer og selve fødslen. 

Jeg kunne ALDRIG finde på at se ned på en kvinder der har fået fortaget kejsersnit af den ene eller anden kliniske grund. Må dog indrømme, hører jeg om en førstegangs fødende der har fået fortaget et planlagt kejsersnit fordi hun er bange for at føde, så bliver jeg foraget og en anelse provokeret. Syntes det er en skændsel mod vores køn, egoistisk og meget svært at tage seriøst. 

Jeg FATTER simpelthen ikke din holdning! der kan være tusindvis af individuelle grunde udover rent kliniske til at vælge ks, og mange af de der har en psykoligisk karakter kan være mindst ligeså tungtvejende som de fysiske.

Og hvordan i alverden du kan få drejet det hen på at det er en skændsel for kvindekønnet, ja, det begriber jeg godt nok heller ikke. Jeg synes så meget det er et privat og individuelt anliggende og den enkelte skal og har ret til at vælge det der er det rigtige for hende. "Egoistisk valg" synes jeg ikke er en betegnelse der giver mening, men selvfølgelig er det et individuelt og personligt valg, for det er jo den enkelte kvindes egen krop det handler om. Der er så få alvorlige risici ved ks i dag, at det er for latterligt at argumentere for at det er på bekostning af barnet....

Synes netop den holdning du giver udtryk for er med til at stigmatisere og nedgøre kvinder der vælger ks, og det synes jeg bare er møgsynd.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.