Kb skriver:
Kan da egentlig godt forstå dig. Men må til gengæld sige at jeg har faktisk oplevet flere kvinder der har fået kejsersnit, beklage sig over at de ikke føler sig som "rigtige" kvinder fordi de ikke har født deres barn på normal vis. At de føler sig snydt for den oplevelse (på godt og ondt) det er at have veer, presseveer og selve fødslen.
Jeg kunne ALDRIG finde på at se ned på en kvinder der har fået fortaget kejsersnit af den ene eller anden kliniske grund. Må dog indrømme, hører jeg om en førstegangs fødende der har fået fortaget et planlagt kejsersnit fordi hun er bange for at føde, så bliver jeg foraget og en anelse provokeret. Syntes det er en skændsel mod vores køn, egoistisk og meget svært at tage seriøst.
Jeg FATTER simpelthen ikke din holdning! der kan være tusindvis af individuelle grunde udover rent kliniske til at vælge ks, og mange af de der har en psykoligisk karakter kan være mindst ligeså tungtvejende som de fysiske.
Og hvordan i alverden du kan få drejet det hen på at det er en skændsel for kvindekønnet, ja, det begriber jeg godt nok heller ikke. Jeg synes så meget det er et privat og individuelt anliggende og den enkelte skal og har ret til at vælge det der er det rigtige for hende. "Egoistisk valg" synes jeg ikke er en betegnelse der giver mening, men selvfølgelig er det et individuelt og personligt valg, for det er jo den enkelte kvindes egen krop det handler om. Der er så få alvorlige risici ved ks i dag, at det er for latterligt at argumentere for at det er på bekostning af barnet....
Synes netop den holdning du giver udtryk for er med til at stigmatisere og nedgøre kvinder der vælger ks, og det synes jeg bare er møgsynd....
Anmeld