Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2010

LinLin

Har altså ikke læst alle 10 sider

Men jeg synes ikke man har født, når man har fået lavet kejsersnit; barnet er blevet "forløst".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2010

lisbethita

Eva. skriver:

Du har da ikke født....om du vil det eller ej, har du ikke født dit men fået det taget ved et kejsersnit....forløst ved kejsersnit.

Og jeg er også ks-mor og jeg har skisme ikke født dem selv..

He he...jeg har sgu heller ikke - ligesom dig - født min selv, føler jeg, selvom folk nok vil påstå det modsatte. Er fløjtende ligeglad med, hvordan hun kom ud. Og jeg ville ALDRIG sige nej til bedøvelse, hvis jeg havde brug for den som jeg gik hen og fik. Jeg havde veer i 3 dage og havde dygtige fagfolk, der konstant nærmest havde hele armen oppe i "skoven", ha ha....og som via rygmarvsblokade, fordi jeg var udmattet efter 3 døgn, et klip og deres dygtige kunnen godt nok fik hende ud gennem skoven, men føler heller ikke, at jeg fødte hende selv. 

Måske lyder det mærkeligt - men jeg havde aldrig klaret det uden bedøvelse eller hjælp. Hun kom ud rask - og det er jeg taknemmelig for. Havde det været ks, så havde jeg nok haft det på samme måde ;-)

Det var bare mit indlæg til debatten her ;-) 

Anmeld

17. juli 2010

lisbethita

Eva. skriver:

Du har da ikke født....om du vil det eller ej, har du ikke født dit men fået det taget ved et kejsersnit....forløst ved kejsersnit.

ps. sikke da en gang ævl jeg fik skrevet der. Håber du kunne gennemskue, hvad det egentligt var jeg prøvede at sige ;-)

Anmeld

17. juli 2010

Shibby

Eva. skriver:

Anmeld

17. juli 2010

Muffinmus

Tanja78 skriver:

Jeg vil bare lige citere dig: en operation som det "bare" er..

Bare lige for en god ordens skyld - så er det ikke "bare" en operation.. Det er forbundet med en masse risici og er/kan være ret smertefuldt længere en ved vaginal fødsel så jeg vil som du siger - ikke bare sige bare  for det er det bestemt ikke.. Og så kan det da også være en ret voldsom oplevelse..

Synes bare lige at jeg ville gøre klart, at det ikke bare er "bare" !

Jo jo, men nu var det BARE ment i sammenhæng med at føde...og at det bare var en operation ikke en fødsel:-)

Og er udemærket klar over det:-O

Har selv prøvet både ks og at føde og ks er BARE en operation og ikke en fødsel i mine øjne.

Og ja, selvfølgelig er det smerter i risici ved det, andet kan da ikke forventes når de smadrer ens underliv med en skalpen:-)

Anmeld

17. juli 2010

Bayze

SeptemberBaby skriver:

Synes egentlig ikke, det er interessant, om det ene eller det andet er mest at betragte som en fødsel. Synes, det er ligegyldigt.

Men kan godt genkende irritationen over mødre-konkurrencen omkring fødsler mv. Bliver selv irriteret, når folk forsøger at overbevise mig om, ata "naturligt er bedst". Altså minus bedøvelse, hjælpemidler mv. Sikke noget bavl. Kan godt være, der findes gode argumenter for, at man skal "føde vaginalt ude i skoven", men argumentet kan aldrig alene bero på, at det skulle være "naturligt". Holdt det argument, skulle amputationer jo også udføres uden bedøvelse, og brækkede lemmer skulle hele uden gips... 

Nej "naturen" kan aldrig stå alene som argument. De tider er forbi .

Well put

Anmeld

17. juli 2010

Maise

Eva. skriver:

Men ved kejsernit føder man dem altså ikke...det er muligt det er en fødsel, men det er ved en operation, da ikke noget man selv gør...

Måske det er ordkløveri.,..men jeg synes altså bare ikke man kan sige man selv har føædt sit barn, hvis man har fået ks...man ligger i bedøvelse og får skåret barnet ud af bugen, det er der da ikke meget at føde selv over...

Men er det egentlig ikke lige meget, når man får et ks er det jo for at barn eller mor skal nå videre end bare fødslen..

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA måske ikke for en der får PKS, men for mig ( fik AKS) lå jeg 3 døgn med igangsættelse. 24 timer med veer ( de 8 timer) m. vedrop, åbnede mig 7 cm for at ende i aks og have mange smerter flere uger efter. føler sgu nok jeg har været en fødsel igennem.

forstår godt hvad du mener bogstavligt når du mener at man ikke føder v. kejsersnit.

men for pks og aks er det jo den form for fødsel man ender med at få eller vælger, selv om det klinisk set er en operation.

Anmeld

17. juli 2010

Svei

Maise skriver:

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA måske ikke for en der får PKS, men for mig ( fik AKS) lå jeg 3 døgn med igangsættelse. 24 timer med veer ( de 8 timer) m. vedrop, åbnede mig 7 cm for at ende i aks og have mange smerter flere uger efter. føler sgu nok jeg har været en fødsel igennem.

forstår godt hvad du mener bogstavligt når du mener at man ikke føder v. kejsersnit.

men for pks og aks er det jo den form for fødsel man ender med at få eller vælger, selv om det klinisk set er en operation.

Og nok derfor mange har så svært ved det...man var der næsten og så endte det med man ikke kom i mål...må¨være rigtig hårdt ikke at nå at føde selv når man kæmpede så bravt...øv... saelvom jeg gerne havde byttet men ingen  ville give mig akutks, så hellere sætte mit barns liv på spil...

Anmeld

17. juli 2010

Kamelia

SeptemberBaby skriver:

Synes egentlig ikke, det er interessant, om det ene eller det andet er mest at betragte som en fødsel. Synes, det er ligegyldigt.

Men kan godt genkende irritationen over mødre-konkurrencen omkring fødsler mv. Bliver selv irriteret, når folk forsøger at overbevise mig om, ata "naturligt er bedst". Altså minus bedøvelse, hjælpemidler mv. Sikke noget bavl. Kan godt være, der findes gode argumenter for, at man skal "føde vaginalt ude i skoven", men argumentet kan aldrig alene bero på, at det skulle være "naturligt". Holdt det argument, skulle amputationer jo også udføres uden bedøvelse, og brækkede lemmer skulle hele uden gips... 

Nej "naturen" kan aldrig stå alene som argument. De tider er forbi .

Nu citerer du mig fra mit indlæg med at "føde vaginalt ude i skoven". Jeg håber at du kan mærke ironien drive i mit indlæg.

Jeg skrev kun dette for at sætte det hele på en spids!! Det var IKKE et argument om at det var bedst!!

Ellers helt enig i det du skriver!!

Kamelia

Anmeld

17. juli 2010

Maise

Og nok derfor mange har så svært ved det...man var der næsten og så endte det med man ikke kom i mål...må¨være rigtig hårdt ikke at nå at føde selv når man kæmpede så bravt...øv... saelvom jeg gerne havde byttet men ingen  ville give mig akutks, så hellere sætte mit barns liv på spil...

ja ville gerne selv have født , som du siger var jo næmest i mål. byttet?? fik du pks men ville hellere have aks, eller fødte du og ville hellere have haft aks ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.