Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2010

Lullaby

Kamelia skriver:

Men men nu er den latinske betegnelse for fødsel Partus og i følge min latinske ordbog betyder dette at frembringe/forløse!!!!! Lidt det samme som der stod på den meget forkerte hjemmeside!

På hospitalerne bruger man diagnosekoder og ved kejsersnit er der en kode der hedder "forløsning med kejsersnit" og så er der et væld andre vedrørende kejsersnit der alle starter med "Partus" altså den latinske betegnelse for fødsel!!!.....og nej dette er ikke fra den meget forkerte hjemmeside.........men medicinske betegnelser/diagnosekoder.

Kamelia.

Men igen så er det at man føder ikke det samme som at forløse eller føde ved ks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Lullaby

Kamelia skriver:

Jaaa at lige netop dér var det rigtig hvad der stod på siden!!!

Det kan vist diskuteres

Anmeld

16. juli 2010

Kamelia

Lullaby skriver:

Men igen så er det at man føder ikke det samme som at forløse eller føde ved ks.

Nej ikke i din verden - det har jeg gennemskuet - men i den medicinske betegnelse bruges partus om begge typer fødsler .

Fair nok, at det er så vigtigt for dig at en fødsel kun er en fødsel hvis den er vaginal. Det virker til at være et stort behov for dig!

Jeg har ikke det behov, har skabt tre børn og det vigtigeste for mig er at de alle kom ud på den bedst mulige måde, i den situation vi nu var i ved hver fødsel og så kan du og alle andre kalde det hvad I vil - for det er og bliver mine skønne unger!

Men den latinske betegnelse for fødsel er og bliver partus og nej det betyder ikke på nogen måde vaginal!! Og dét er vigtigt for mig, at man accepterer hvad der bruges af ord og betegnelser! Sådan er jeg bare!

Kamelia

Anmeld

16. juli 2010

Kamelia

Lullaby skriver:

Det kan vist diskuteres

Du får ret og jeg får fred.......som min gamle farmor altid sagde!!

rumme rumme rumme rumme

Anmeld

16. juli 2010

Lullaby

Kamelia skriver:

Nej ikke i din verden - det har jeg gennemskuet - men i den medicinske betegnelse bruges partus om begge typer fødsler .

Fair nok, at det er så vigtigt for dig at en fødsel kun er en fødsel hvis den er vaginal. Det virker til at være et stort behov for dig!

Jeg har ikke det behov, har skabt tre børn og det vigtigeste for mig er at de alle kom ud på den bedst mulige måde, i den situation vi nu var i ved hver fødsel og så kan du og alle andre kalde det hvad I vil - for det er og bliver mine skønne unger!

Men den latinske betegnelse for fødsel er og bliver partus og nej det betyder ikke på nogen måde vaginal!! Og dét er vigtigt for mig, at man accepterer hvad der bruges af ord og betegnelser! Sådan er jeg bare!

Kamelia

Hold da op hvor bliver du muggen

Anmeld

16. juli 2010

Tynen

Synd at du skal bruge så meget negativ energi på noget så ligegyldigt.
Bare barnet kommer sundt og velskabt til verden, så kan alt andet da være lige meget.

Hvis du synes at du har FØDT ved KS, så har DU født ved KS, så kan min mening være overflødig.
Alle har en mening og man kan ikke gøre alle tilfredse.

Selv om jeg har født vaginalt begge gange, har mine fødsler heller ikke været "rigtige fødsler" i det rette selskab.
Enten fordi at jeg den ene gang fik epidural eller at jeg kun lå med veer i 3 timer anden gang.
Jeg kunne simpelthen ikke være mere ligeglad!
Det virker som om at der skal gå konkurrence i skidtet

Nyd nu at muligheden for at få sunde, levende og velskabte børn til verden er der!

/Trine

Anmeld

16. juli 2010

Kamelia

Bum bum bum........egentlig er der noget jeg ikke forstår!

Hvorfor er det så vigtigt for nogle kvinder at have eneret over ordet fødsel???

Jooo jeg vil gerne give de vaginalt fødende eneret til "vaginal fødsel", eller den typiske betegnelse at føde "rigtigt".........for jooo det er jo i bund og grund den "rigtige" vej/den naturlige vej barnet kommer ud når det fødes vaginalt!

Men hvorfor er det så ørepine ulideligt vigtigt???

Ved godt at der heldigvis er mange rummelige vaginalt-fødende kvinder der godt kan dele ud af ordet. Men der er virkelig nogle der føler at kun de har ret til at benytte "fødsel" når nu den har været vaginal.

Hmmm tja og pyt........jeg deler gerne

Kamelia

Anmeld

16. juli 2010

Laulund87

Tynen skriver:

Bare barnet kommer sundt og velskabt til verden, så kan alt andet da være så ligegyldigt.

Hvis du synes at du har FØDT ved KS, så har DU født ved KS, så kan min mening være ligegyldig.

Selv om jeg har født vaginalt begge gange, har mine fødsler heller ikke været "rigtige fødsler" i det rette selskab.
Enten fordi at jeg den ene gang fik epidural eller at jeg kun lå med veer i 3 timer anden gang.

Nyd nu at muligheden for at få sunde, levende og velskabte børn til verden er der!

/Trine

Undskyld jeg lige spørger, men synes du ikke du har haft den rigtige fødsel fordi du har fået epidural??

Anmeld

16. juli 2010

Kamelia

Lullaby skriver:

Hold da op hvor bliver du muggen

Nææææ jeg har skam de helt store smil fremme!

Anmeld

16. juli 2010

Kamelia

Tynen skriver:

Bare barnet kommer sundt og velskabt til verden, så kan alt andet da være lige meget.

Hvis du synes at du har FØDT ved KS, så har DU født ved KS, så kan min mening være overflødig.

/Trine

En fødsel er en fødsel..........så kan der være utrolig mange udgaver af dette, men det er altså en rigtig fødsel!!

Kamelia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.