Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2010

smokin

SpunkenJo skriver:

Der er vel ingen der kan anfængte man ikke har arbejdet for sagen hvis man ender i et akut kejsersnit. Der er jo som regel gode grunde til et AKS.

Men de PKS fatter jeg sgu ikke altid, for det er jo stadig et indgreb... Og barnet har bedst af at ankomme vejen naturen nu engang har indrettet id til at levere babyen.

Så dem som har valgt et frivilligt PKS har i mine øjne ikke selv født deres børn, de har groft sagt fået dem leveret med storken

men et ømt emne, hvor der naturligvis er mange holdniger meninger og følelser indvolveret.

- bare en tanke fra mig

ja det er et ømt emne, jeg bliver egentlig bare stødt over at man er "mere kvinde" ved at presse ungen ud vaginalt. Ja hurra - hvad hvis ungen ikke gider glide ned så man kan det??? Og jeg må ærligt indrømme at jeg har mistet lysten til at prøve vaginal fødsel efter min oplevelse hvor jordemoderen ikke lyttede til en overhovedet... og så ryger jeg vel i den kategori med dem der får planlagt kejsersnit, og vi er ååååh så forfærdelige...

Helt ærlig, det synes jeg squ er lidt strengt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

Maise

Thalia skriver:

Hmmm, jeg søger og søger, men både SST, Ugeskrift for læger og Sundhedsmagasinet meldte om at antallet af KS stagnerede i perioden 2005-2007 og nat tallende siden da er steget ekstremt voldsomt.

Det var SST der publicerede de nye tal i starten af 2010, og Ugeskrift for læger der publicerede den første undersøgelse om årsagerne til valg af KS. - Og altså i sidstnævnte undersøgelse at det blev konkluderet at frygt for den vaginale fødsel var en af de primære årsager.

Men hvis du har links der er nyere end maj 2010 vil jeg meget gerne læse dem

stod der noget om aks??

Anmeld

28. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zette skriver:

Med mit 20 cm ar og 4 efterfølgende operationer tror jeg sku langt hellere jeg ville have presset hende ud vaginalt...

Omvendt er der squ ikke nogen der skal kome og fortælle mig jeg ikke har født mit barn efter så mange timer i helvede og slet slet ikke at jeg valgte den lette løsning ved at bede om kejsersnit tilsidst

KH

Zette

Som fik Malou ved kejsersnit efter 14 timer i helvede...

lige præcis, søde

Anmeld

28. juli 2010

betski

åh nu gider jeg altså ikke at læse alle svar, men har selv haft det som du har det.... og kan bare slet ikke forstå at nogen overhovedet har brug for at kommentere på at man skal have kejsersnit. Hvorfor er det så vigtigt for andre at forklare, at man ikke har født hvis man har fået kejsersnit. Og jo man føder ved kejsersnit. Min læge omtalte hele tiden at jeg skulle føde og ikke at jeg skulle ha en operation. Man kan også se her, at der bliver brugt udtryk som " føde ved kejsersnit" http://www.netsundhedsplejerske.dk/babylex/index.php?option=laes&id=82 

Ja jeg kan altså godt undre mig lidt over, at man kan ha så travlt med at fortælle at man ikke føder når man har fået kejsersnit. Er det for at fortælle: hey! du har ikke kæmpet for at få dit barn ud!" Nej det har jeg måske ikke, men har så til gengæld haft andre smerter og gener.

Held og lykke med din fødsel

Anmeld

29. juli 2010

SpunkenJo

Zette skriver:

ja det er et ømt emne, jeg bliver egentlig bare stødt over at man er "mere kvinde" ved at presse ungen ud vaginalt. Ja hurra - hvad hvis ungen ikke gider glide ned så man kan det??? Og jeg må ærligt indrømme at jeg har mistet lysten til at prøve vaginal fødsel efter min oplevelse hvor jordemoderen ikke lyttede til en overhovedet... og så ryger jeg vel i den kategori med dem der får planlagt kejsersnit, og vi er ååååh så forfærdelige...

Helt ærlig, det synes jeg squ er lidt strengt!

Det er jo en meningsudveksling, og alle er jo derfor ikke af samme mening.

Ked af at høre du har haft en shitty JM. Det er da bare ike iorden! Er du gravid nu? Ellers syns jeg du skal få taget godt hånd om det, så du ikke er bange for at føde vaginalt. Barnet har bedst af at ankomme til verdenen den "rigtige" vej, men ender man i AKS er det jo den bedste. Alternativt ville baby måske slet ikke ankomme!!!

Men jeg synes ikke mindre om kvinder der vælger PKS, jeg forstår det bare slet ikke.

- igen, det er jo min holdning, og den behøver jo ikke være den rigtige, vel?

Anmeld

29. juli 2010

smokin

SpunkenJo skriver:

Det er jo en meningsudveksling, og alle er jo derfor ikke af samme mening.

Ked af at høre du har haft en shitty JM. Det er da bare ike iorden! Er du gravid nu? Ellers syns jeg du skal få taget godt hånd om det, så du ikke er bange for at føde vaginalt. Barnet har bedst af at ankomme til verdenen den "rigtige" vej, men ender man i AKS er det jo den bedste. Alternativt ville baby måske slet ikke ankomme!!!

Men jeg synes ikke mindre om kvinder der vælger PKS, jeg forstår det bare slet ikke.

- igen, det er jo min holdning, og den behøver jo ikke være den rigtige, vel?

Nej, min pige er 2 måneder på lørdag. Det er hvis jeg skal have et barn mere - hvilket jeg ikke tror - så skal jeg helt sikkert have et pks. Jeg skal ikke igennem sådan et helvede igen... eller så skal jeg da helt sikkert have lovning på at siger jeg stop, så stopper de. For det gjorde de ikke sidst, og det har skræmt mig fra vid og sans..

Anmeld

29. juli 2010

lululupo

PUHHHHHH sikken en omgang delte meninger!

I min verden føder man også selvom det bliver ved ks, ellers kan man også sige man ikk er rigtig gravid hvis man bliver hjulpet på vej der, nej vel...... De små bebser bestemmer selv hvornår og HVORDAN de vil ud hvis du spørger mig!

Anmeld

29. juli 2010

Svei

SpunkenJo skriver:

Der er vel ingen der kan anfængte man ikke har arbejdet for sagen hvis man ender i et akut kejsersnit. Der er jo som regel gode grunde til et AKS.

Men de PKS fatter jeg sgu ikke altid, for det er jo stadig et indgreb... Og barnet har bedst af at ankomme vejen naturen nu engang har indrettet id til at levere babyen.

Så dem som har valgt et frivilligt PKS har i mine øjne ikke selv født deres børn, de har groft sagt fået dem leveret med storken

men et ømt emne, hvor der naturligvis er mange holdniger meninger og følelser indvolveret.

- bare en tanke fra mig

Hellere det end aflevere dem i en kiste.

Anmeld

29. juli 2010

SpunkenJo

Zette skriver:

Nej, min pige er 2 måneder på lørdag. Det er hvis jeg skal have et barn mere - hvilket jeg ikke tror - så skal jeg helt sikkert have et pks. Jeg skal ikke igennem sådan et helvede igen... eller så skal jeg da helt sikkert have lovning på at siger jeg stop, så stopper de. For det gjorde de ikke sidst, og det har skræmt mig fra vid og sans..

De skal sgu da høre efter hvad du siger!!! Det er din krop!
jeg er målløs. I forvejen er man i en situation man er temmelig nervøs over, så skal der bare være trygge rammer.

men vent lidt og se. Det kan være du har et andet syn på det når fødslen er mere på afstand, og lysten til nr. 2 evt. melder sig

Anmeld

29. juli 2010

SpunkenJo

Eva. skriver:

Hellere det end aflevere dem i en kiste.

Enig

AKS har nemlig et fandens godt formål, men PKS som et tilvalg uden medicinske grunde forstår jeg ikke helt.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.