Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2010

Kamelia

Michala skriver:

Spændende diskussion... noget jeg egentligt aldrig har tænkt over før. For mig, kan kvinder lige så godt sige, at de har født ved kejsersnit, men måtte lige kommentere på definitionen.

Når man bruger partus om begge dele, er det jo fordi det er en forløsning af barnet uanset hvad, men forskellen ligger i hvem der gør det. Kvinder forløser jo ikke selv barnet - det gør lægerne, og derfor mener jeg definitionsmæssigt ikke, at man har født selv ved et kejsersnit.

Hmmm men så kan vi jo gå helt dybt ind i det at "føde selv" og har man så kun det helt uden hjælpemidler?

En fødsel ved cup er jo i bund og grund også en forløsning hvor andre træder ind og hjælper!?

Igen, kald det hvad man vil. Jeg bider bare mærke i at fødsel bruges om det hele og det er det! Jeg har skabt 3 børn, men har ikke været urkvinde og født dem vaginalt i skoven, så hi hi mon jeg så har født nogen af dem!!!

Knus Kamelia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2010

Frk. Himmelblå

Synes egentlig ikke, det er interessant, om det ene eller det andet er mest at betragte som en fødsel. Synes, det er ligegyldigt.

Men kan godt genkende irritationen over mødre-konkurrencen omkring fødsler mv. Bliver selv irriteret, når folk forsøger at overbevise mig om, ata "naturligt er bedst". Altså minus bedøvelse, hjælpemidler mv. Sikke noget bavl. Kan godt være, der findes gode argumenter for, at man skal "føde vaginalt ude i skoven", men argumentet kan aldrig alene bero på, at det skulle være "naturligt". Holdt det argument, skulle amputationer jo også udføres uden bedøvelse, og brækkede lemmer skulle hele uden gips... 

Nej "naturen" kan aldrig stå alene som argument. De tider er forbi .

Anmeld

17. juli 2010

wamse

Hvorfor er det ikke bedøvende ligemeget, hvad andre synes? Alle vores børn er født, måden er vel fuldstændig ligemeget! Pointen i en fødsel må være at ens lille vidunder kommer til verden på den bedst mulige måde, og så skid da på resten. Hvorfor lytte til nogle, som kun ødelægger ens eget billede af en fatastisk oplevelse? Nyd da at vi for pokker er i stand til at få børnene, resten er da ligegyldigt.

Ja altså synes sgu det er trist at vi som kvinder sidder og kævler om, hvad der er den mest rigtige udtalelse eller måde at føde på, når hele akten da for hulan handler om at vores børn kommer til verden, den største oplevelse man nogensinde oplever som forældre, uanset hvilken form for fødsel det var. Havde jeg et valg, så jeg sgu helst de kom med storken!

Anmeld

17. juli 2010

Daisy

wamse skriver:

Hvorfor er det ikke bedøvende ligemeget, hvad andre synes? Alle vores børn er født, måden er vel fuldstændig ligemeget! Pointen i en fødsel må være at ens lille vidunder kommer til verden på den bedst mulige måde, og så skid da på resten. Hvorfor lytte til nogle, som kun ødelægger ens eget billede af en fatastisk oplevelse? Nyd da at vi for pokker er i stand til at få børnene, resten er da ligegyldigt.

Ja altså synes sgu det er trist at vi som kvinder sidder og kævler om, hvad der er den mest rigtige udtalelse eller måde at føde på, når hele akten da for hulan handler om at vores børn kommer til verden, den største oplevelse man nogensinde oplever som forældre, uanset hvilken form for fødsel det var. Havde jeg et valg, så jeg sgu helst de kom med storken!

Jeg har ikke nogle problemer ved at have fået eller skal til at have kejsersnit. For mig er det sku ligemeget hvordan de kommer ud. Jeg har 2 dejlige børn og glæder mig til nr 3

Men jeg er træt af at blive tilrettesagt af kvinder der af en eller anden grund skal rette på mig når jeg siger at mine børn er født. JEG SKRIVER INGEN STEDER AT JEG SAMMENLIGNER EN VAGINAL FØDSEL MED ET KEJSERSNIT, MEN AT MINE BØRN ER FØDT OG IKKE: TAGET-GIVET-TVUNGET-ELLER HVAD MERE FOLK VIL KALDE DET.

Fred være med det at folk har en anden mening, bare fri mig for jeres menig hvis jeg ikke her spurgt om den ( Så henviser jeg altså til folk jeg møder og taler med og IKKE til det der er blevet diskuteret i denne tråd )

Anmeld

17. juli 2010

XXSS

MariaE skriver:

Nå, jamen så erjeg en af dem der får hug nu.

For KS er sgu heller ikke at FØde sit barn som sådan. Det er kommet til vernde, korrekt, men det er hevet ud med vold og magt igennem en MAVE.

Så synes det er herligt du SELV synes du har født dit barn, det synes jeg bare ikke :-)

Og Ja, selvfølgelig er der nogle der oplever veer og efterveer, det har for mig intet med det at gøre. for mig handler det om at man får sit barn født- dermed mener jeg vaginalt og ikke revet ud, af en operation som det jo i virkeligheden bare er.Derfor siger lægerne ofte "Taget ved KS"Eller løst. 

Men det er holdning mod holdning og føler du at du har født dit barn så har DU født dit barn:-)Så bliv du bare ved den tanke og lad os andre med andre tanker have lov at beholde dem i fred:-)

Så fred være med at du synes ks er at føde for dig, hvis det gør dig glad så er det fedt for dig og sådan du skal føle, men derfor må andre godt have en modsat mening og de må jo også gerne dele den hvis de vil:-) at man ikke er enig er jo bare ærgeligt.

Jeg vil bare lige citere dig: en operation som det "bare" er..

Bare lige for en god ordens skyld - så er det ikke "bare" en operation.. Det er forbundet med en masse risici og er/kan være ret smertefuldt længere en ved vaginal fødsel så jeg vil som du siger - ikke bare sige bare  for det er det bestemt ikke.. Og så kan det da også være en ret voldsom oplevelse..

Synes bare lige at jeg ville gøre klart, at det ikke bare er "bare" !

Anmeld

17. juli 2010

XXSS

SeptemberBaby skriver:

Synes egentlig ikke, det er interessant, om det ene eller det andet er mest at betragte som en fødsel. Synes, det er ligegyldigt.

Men kan godt genkende irritationen over mødre-konkurrencen omkring fødsler mv. Bliver selv irriteret, når folk forsøger at overbevise mig om, ata "naturligt er bedst". Altså minus bedøvelse, hjælpemidler mv. Sikke noget bavl. Kan godt være, der findes gode argumenter for, at man skal "føde vaginalt ude i skoven", men argumentet kan aldrig alene bero på, at det skulle være "naturligt". Holdt det argument, skulle amputationer jo også udføres uden bedøvelse, og brækkede lemmer skulle hele uden gips... 

Nej "naturen" kan aldrig stå alene som argument. De tider er forbi .

Helt enig!

Anmeld

17. juli 2010

XXSS

Daisy skriver:

Nøj hvor er jeg træt af fordomme imod kejsersnit. Jeg er træt af at høre: Os der har født vores børn!! HVAD FANDEN TROR I JEG GJORDE, bestilte dem på nettet????? Nu har jeg hørt den så ofte og det gør mig bare så harm. Det kan godt være at jeg ikke lå med veer og pressede barnet ud, men jeg har fandeme også født mit barn Det er skide svært når man som nybagt mor hele tiden får at vide at man kan sku hverken være stolt af fødslen eller det at blive mor. Veer, ja vi var faktiskt nogle der har oplevet veer. 'Efterveer, dem er der inge af for kvinder der har fået KS', hvad fanden???? Der er sku hverken mere eller mindre efterveer efter KS skal jeg hilse og sige....
Ugh, nu har jeg helt besluttet IKKE at fortæller hvornår jeg skal have PKS, det er jo ikke som om jeg skal til at 'føde' mit barn

Jeg synes bare du skal vide, at du ikke er alene om at have fået kejsersnit..  og at vi som mødre til børn født ved kejsersnit er lige så gode som alle andre mødre - vi er seje, fordi vi bliver slæbt igennem en stor operation med masse af risici og ubehagligheder (det er jo ikke videre spændende at få kejsersnit - at blive hevet i som en sæk)  og at restitutionstiden er længere end ved en "normal" fødsel.. Så vi har længere tid at kæmpe både med arret og at måtte bære på ting og sager..  og jeg fik kejsersnit skulder - det gør altså nas!

Jeg synes sku at vi er seje at vi tør når nu vi ikke har haft andre muligheder

Jeg er ligeglad med hvad folk tænker om "os", men hvorfor ikke bede om hjælp når man nu har mulighed for det..

kram til dig

Og det vigtigste er trods alt, at vores børn er fantastiske sunde og raske

Anmeld

17. juli 2010

Shibby

Et kejsersnit er sgu heller ikk en rigtig fødsel.  Hovedsagen er sgu da at ungen kommer til verden. Om det er en fødsel eller ved kejsersnit. Who the fuck cares. Bare ungen er okay?

Anmeld

17. juli 2010

UngMor83

Eva. skriver:

Men du føder jo ikke et barn ved ks, du får det ved en operation...så lige meget hvad, så skal du måske accepetere at det er sådan, frem for at blive irriteret over det...når man får ks er der en grund som burde gå langt forud for hvordan barnet kommer til verden, men at det faktisk kommer sikkert til verden er vel det det handler om.

Men et ks er ikke at føde sit barn selv...

Blir lidt irriteret over dit svar søde eva. Kan godt være man ikk føder sit barn selv, men man føder det da...

Jeg har fået ks. 4 gange nu. Altså så har jeg FØDT mit barn MED HJÆLP fra dygtige fagfolk....

Anmeld

17. juli 2010

Svei

UngMor83 skriver:

Blir lidt irriteret over dit svar søde eva. Kan godt være man ikk føder sit barn selv, men man føder det da...

Jeg har fået ks. 4 gange nu. Altså så har jeg FØDT mit barn MED HJÆLP fra dygtige fagfolk....

Du har da ikke født....om du vil det eller ej, har du ikke født dit men fået det taget ved et kejsersnit....forløst ved kejsersnit.

Og jeg er også ks-mor og jeg har skisme ikke født dem selv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.