Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2010

Kb

Fed diskussion ellers, men nu gider min 1 årig altså ikke lege selv mere - citronen er presset til det sidste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Kb

Eva. skriver:

De tal må du jo have med din udtalelser...i forhold til hvor mange der feks får ks pga dårlig fødsel og tvillinger så tror jeg det er få der er tilbage om som tydeligt sætter dit tis til at koge...

Så gider 1 årig ikke lege selv mere - fed diskussioen eller, bliver revet meget med. Men hun er begyndt at spise jord fra potteplante, hendes måde at sige nok er nok

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Så gider 1 årig ikke lege selv mere - fed diskussioen eller, bliver revet meget med. Men hun er begyndt at spise jord fra potteplante, hendes måde at sige nok er nok

Her står så en del til dig og alle andre som bliver ved med de der førstegangsfødende...

Læs den her og især på side 22!!! det viser hvor lille en andel de førstegangsfødende er har ikkr kunne finde en undersøgelse tidligere end den her fra 2004.

1253 kvinder ønskede ks og ud af dem der var så 230 kvinder som var førstegangsfødende og ikke havde en lægelige grund til at vælge ks.. så fik vi da lidt tal på..

http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CEMTV/Kejsersnit/kejsersnit.pdf

Anmeld

18. juli 2010

Thalia

Uden at blande mig for meget i diskussionen, kan jeg lige smide denne her ind så i har lidt mere konkret at gå efter.

http://fogf.dk/News/PRESSEMEDDELELSE-15mar10.php

Selve undersøgelsesrapporten plejer at være tilgængelig på SST hjemmesiden, men jeg har ikke lige tid til at grave den frem lige nu.

Anmeld

18. juli 2010

Thalia

Eva. skriver:

Her står så en del til dig og alle andre som bliver ved med de der førstegangsfødende...

Læs den her og især på side 22!!! det viser hvor lille en andel de førstegangsfødende er har ikkr kunne finde en undersøgelse tidligere end den her fra 2004.

1253 kvinder ønskede ks og ud af dem der var så 230 kvinder som var førstegangsfødende og ikke havde en lægelige grund til at vælge ks.. så fik vi da lidt tal på..

http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CEMTV/Kejsersnit/kejsersnit.pdf

Rapporten er super spændende, men den er fra 2005 og kan derfor ikke rigtigt betragtes som tidssvarende.

Anmeld

18. juli 2010

Thalia

det havde du jo egentlig også selv skrevet - Undskyld

Anmeld

18. juli 2010

Thalia

18. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kb skriver:

Den første del af dit indlæg vil jeg undlade at kommentere, da det er noget pjat....

Økonomien i sundhedsvæsnet ER allerede knækket. Nu handler det om at spare og det skal vi alle sammen være med til, for ellers en dag ender det med at der slet ikke er nogen til at hjælpe dig når du skal føde og så skal du sørme se langt efter et kejsersnit...

Det handler vel også om de mennesker vi er idag, præget af et samfund som tidligere havde mange penge. Vi tænker kun på os selv. Det skal ikke gøre ondt på MIG det kan JEG ikke holde til. Mit barn derimod skal nok klare sig - på trods af vi ved at kejsersnit ikke er for barnets bedste (et sundt og rask et af slagsen vel og mærket)  

Jeg har overhovedet ikke læst hele denne tråd (orker ærligt talt ikke ) men så lige det her...

Jeg er simpelthen nødt til at kommentere det markerede:

Det gør møg hamrende røv pisse skide ondt at få lavet kejsersnit! Nej, ikke mens barnet kommer ud, men bagefter gør det SATME ondt! Og jeg tror bestemt ikke nogen kvinder som vælger pks er i tvivl om at det bliver et smertehelvede bagefter Så er de i hvert fald ekstremt dårligt informeret fra hospitalet og jeg synes, trods alt, de plejer at være gode til at fortælle om komplikationer og smerter for at tale kvinder FRA selvvalgt pks!

Nå.. ville bare lige pointere at jeg ikke tror det er for at slippe for fødselssmerter at man vælger pks (heller ikke som førstegangsfødende)!

God søndag

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Thalia skriver:

Rapporten er super spændende, men den er fra 2005 og kan derfor ikke rigtigt betragtes som tidssvarende.

I forhold til antallet stort set er det samme, så synes jeg nu godt, endvidere så er antallet faldende...

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Jeg har overhovedet ikke læst hele denne tråd (orker ærligt talt ikke ) men så lige det her...

Jeg er simpelthen nødt til at kommentere det markerede:

Det gør møg hamrende røv pisse skide ondt at få lavet kejsersnit! Nej, ikke mens barnet kommer ud, men bagefter gør det SATME ondt! Og jeg tror bestemt ikke nogen kvinder som vælger pks er i tvivl om at det bliver et smertehelvede bagefter Så er de i hvert fald ekstremt dårligt informeret fra hospitalet og jeg synes, trods alt, de plejer at være gode til at fortælle om komplikationer og smerter for at tale kvinder FRA selvvalgt pks!

Nå.. ville bare lige pointere at jeg ikke tror det er for at slippe for fødselssmerter at man vælger pks (heller ikke som førstegangsfødende)!

God søndag

Lige netop...skal man vælge nopget der ikke gør ondt, så skal man da ikke skæres igennem 7 hele lag men bare smutte dem gennem skeden som det er lavet til...og lige netop det viser jo hvor meget en mor vil gå igennem, hvis hun virkelig ikke mener en fødsel er det bedste for hendes barn...en operation som et ks er mange gange mere smertefuldt end det at føde...

Så helt enig....men hellere et sundt OG levende barn, så kan man godt leve med smerter, ikke... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.