Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2010

Lullaby

Caroline86 skriver:

Jeg har overhovedet ikke læst hele denne tråd (orker ærligt talt ikke ) men så lige det her...

Jeg er simpelthen nødt til at kommentere det markerede:

Det gør møg hamrende røv pisse skide ondt at få lavet kejsersnit! Nej, ikke mens barnet kommer ud, men bagefter gør det SATME ondt! Og jeg tror bestemt ikke nogen kvinder som vælger pks er i tvivl om at det bliver et smertehelvede bagefter Så er de i hvert fald ekstremt dårligt informeret fra hospitalet og jeg synes, trods alt, de plejer at være gode til at fortælle om komplikationer og smerter for at tale kvinder FRA selvvalgt pks!

Nå.. ville bare lige pointere at jeg ikke tror det er for at slippe for fødselssmerter at man vælger pks (heller ikke som førstegangsfødende)!

God søndag

Nu kender jeg så et par kvinder valgte alm fødsel fra netop pga smerterne.. de ville hellere have ks. Og som en af dem sagde: Så bliver jeg heller ikke så stor forneden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Lullaby

Eva. skriver:

Hvorhenne ser du det...det synes jeg stort set aldrig sker herinde...

Vi har haft denne diskussion før hvor Henrik op til flere gange måtte sige stop..

Anmeld

18. juli 2010

Thalia

Caroline86 skriver:

Jeg har overhovedet ikke læst hele denne tråd (orker ærligt talt ikke ) men så lige det her...

Jeg er simpelthen nødt til at kommentere det markerede:

Det gør møg hamrende røv pisse skide ondt at få lavet kejsersnit! Nej, ikke mens barnet kommer ud, men bagefter gør det SATME ondt! Og jeg tror bestemt ikke nogen kvinder som vælger pks er i tvivl om at det bliver et smertehelvede bagefter Så er de i hvert fald ekstremt dårligt informeret fra hospitalet og jeg synes, trods alt, de plejer at være gode til at fortælle om komplikationer og smerter for at tale kvinder FRA selvvalgt pks!

Nå.. ville bare lige pointere at jeg ikke tror det er for at slippe for fødselssmerter at man vælger pks (heller ikke som førstegangsfødende)!

God søndag

Jeg er helt enig med dig i at hverken PKS eller AKS er en smertefri oplevelse - godt nok har jeg aldrig selv fået KS, men jeg har hørt alle skræmmehistorierne og er personligt skide bange for en dag at ende i den situation.

Men faktisk så viser de nye undersøgelser fra SST jo netop at mange kvinder bilder sig ind at KS er nemmere. Det er mere kontrolleret og man smertedækkes på en anden måde osv.

Det er jo blandt andet derfor Lillian Bondo gerne så at der blev flere penge til fødselsforberedelse og konsultationer før fødslen.  - For at man kan sørge for at de gravide kvinder har et reelt billede af hvad de skal igennem, og for at de kan få en ærlig chance for at træffe et informeret valg.

Anmeld

18. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva. skriver:

Lige netop...skal man vælge nopget der ikke gør ondt, så skal man da ikke skæres igennem 7 hele lag men bare smutte dem gennem skeden som det er lavet til...og lige netop det viser jo hvor meget en mor vil gå igennem, hvis hun virkelig ikke mener en fødsel er det bedste for hendes barn...en operation som et ks er mange gange mere smertefuldt end det at føde...

Så helt enig....men hellere et sundt OG levende barn, så kan man godt leve med smerter, ikke... 

jeg klarede dem i hvert fald

Men nu er jeg jo også MEGA sej

Anmeld

18. juli 2010

Thalia

Eva. skriver:

I forhold til antallet stort set er det samme, så synes jeg nu godt, endvidere så er antallet faldende...

Men antallet af KS er jo netop stigende i DK?

Anmeld

18. juli 2010

Moderator

Lullaby skriver:

Nu kender jeg så et par kvinder valgte alm fødsel fra netop pga smerterne.. de ville hellere have ks. Og som en af dem sagde: Så bliver jeg heller ikke så stor forneden

undskyld, men begyndte at grine

Så er de skisme dårligt informeret, de stakler! Kan da sagtens være man kan blive lidt slap i understellet af at presse 4 kg vandmelon ud mellem lårbasserne, men det kan da trænes på igen

Stakkels dem, at de ikke er blevet forberedt på konsekvenserne ved ks i forhold til vaginal fødsel

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Thalia skriver:

Men antallet af KS er jo netop stigende i DK?

Har lige læst for nylig at de for første gang i mange år er faldende...

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Læs den her, der står en del og ikke mindst så tror jeg hun har fat i meget af det rigtige....og der beskrives så også at af de FÅ der vælger det som førstegangsfødende der har mange en traumatisk og skrøbelig baggrund.

Men her er det:

http://www.berlingske.dk/danmark/bedre-foerstegangsfoedsler-giver-faerre-kejsersnit

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Caroline86 skriver:

jeg klarede dem i hvert fald

Men nu er jeg jo også MEGA sej

Ja, sgu...vi lader os da bare skære op hvis det er det der skal til..

Anmeld

18. juli 2010

Moderator

Thalia skriver:

Jeg er helt enig med dig i at hverken PKS eller AKS er en smertefri oplevelse - godt nok har jeg aldrig selv fået KS, men jeg har hørt alle skræmmehistorierne og er personligt skide bange for en dag at ende i den situation.

Men faktisk så viser de nye undersøgelser fra SST jo netop at mange kvinder bilder sig ind at KS er nemmere. Det er mere kontrolleret og man smertedækkes på en anden måde osv.

Det er jo blandt andet derfor Lillian Bondo gerne så at der blev flere penge til fødselsforberedelse og konsultationer før fødslen.  - For at man kan sørge for at de gravide kvinder har et reelt billede af hvad de skal igennem, og for at de kan få en ærlig chance for at træffe et informeret valg.

tja... ingen tvivl om at det foregår mere kontrolleret med pks end ved vaginal fødsel! Alt er planlagt og man ved på forhånd hvad der kommer til at ske (det er jo heldigvis ekstremt sjældent der opstår komplikationer ved pks)... ved vaginal fødsel ved man da nogenlunde hvad der skal ske og så alligevel SLET ikke! så jo, bestemt mere kontrolleret! Og måske det netop er dét der tiltaler mange kvinder som af den ene eller anden årsag vælger pks?

Jeg fik pks... men ikke af egen vilje! Min datter lå i uk og kunne ikke vendes og derfor endte det i mit mareridt: KEJSERSNIT! Havde en vildt god fødsel og er ikke bange for at ende med kejsersnit næste gang - men jeg satser på en vaginal fødsel!

Tror ikke nødvendigvis mere forberedelse kan hjælpe for du har stadig ingen anelse om hvordan DU reagerer på DIN fødsel... Hvis man tager i mod alle tilbud i dag er man vist så godt klædt på som muligt! Det er bare de færreste der ved hvilke muligheder man HAR for fødselsforberedelse, med rundtur på fg, evt. mulighed for deltagelse ved fødsel osv Mere udnyttelse af de allerede eksisterende tilbud er nok snarere vejen frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.