Thalia skriver:
Jeg er helt enig med dig i at hverken PKS eller AKS er en smertefri oplevelse - godt nok har jeg aldrig selv fået KS, men jeg har hørt alle skræmmehistorierne og er personligt skide bange for en dag at ende i den situation.
Men faktisk så viser de nye undersøgelser fra SST jo netop at mange kvinder bilder sig ind at KS er nemmere. Det er mere kontrolleret og man smertedækkes på en anden måde osv.
Det er jo blandt andet derfor Lillian Bondo gerne så at der blev flere penge til fødselsforberedelse og konsultationer før fødslen. - For at man kan sørge for at de gravide kvinder har et reelt billede af hvad de skal igennem, og for at de kan få en ærlig chance for at træffe et informeret valg.
tja... ingen tvivl om at det foregår mere kontrolleret med pks end ved vaginal fødsel! Alt er planlagt og man ved på forhånd hvad der kommer til at ske (det er jo heldigvis ekstremt sjældent der opstår komplikationer ved pks)... ved vaginal fødsel ved man da nogenlunde hvad der skal ske og så alligevel SLET ikke! så jo, bestemt mere kontrolleret! Og måske det netop er dét der tiltaler mange kvinder som af den ene eller anden årsag vælger pks?
Jeg fik pks... men ikke af egen vilje! Min datter lå i uk og kunne ikke vendes og derfor endte det i mit mareridt: KEJSERSNIT! Havde en vildt god fødsel og er ikke bange for at ende med kejsersnit næste gang - men jeg satser på en vaginal fødsel!
Tror ikke nødvendigvis mere forberedelse kan hjælpe for du har stadig ingen anelse om hvordan DU reagerer på DIN fødsel... Hvis man tager i mod alle tilbud i dag er man vist så godt klædt på som muligt! Det er bare de færreste der ved hvilke muligheder man HAR for fødselsforberedelse, med rundtur på fg, evt. mulighed for deltagelse ved fødsel osv
Mere udnyttelse af de allerede eksisterende tilbud er nok snarere vejen frem
Anmeld