Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2010

Svei

Lullaby skriver:

Men tror jeg vil blande mig undenom denne diskussion, vi kvinder bliver meget grimme at høre på når vi pludselig skal argumentere for vores valg

Hvorhenne ser du det...det synes jeg stort set aldrig sker herinde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Svei

Kb skriver:

Er ikke helt med på hvad det er du ikke forstår??? 

Kvinder der vælger et kejsersnit for deres EGEN skyld.

Nej jeg ved betstemt ikke hvor mange det handler om, men nogen må det jo være i og med problematikken tages op i medierne. Og det er egentlig også bedøvende ligemeget om det er 5 eller 100 om året, mener ikke det er noget det danske sundhedsvæsen skal betale for.

Kan fornemme jeg rammer en nerve når jeg siger som jeg gør. Ved ikke hvorfor du har fået kejsersnit, om der har været en klinisk grund til det, eller om det har været pga din egen frygt. Er det sidstnævnte, syntes jeg din jordmoder skulle have snakket grundigt med dig om fødslen, din angst og bekymring og derved hjulpet dig frem til og igennem en god fødsel vaginalt.  

Jeg har valgt ks på mit ønske præcis som mange mange andre kvinder....men jeg havde ikek frygt for fødslen, men frygt for mit barn, præcis som mange andre kvinder som selv vælger ks har...alle os med traumatiske fødsler bag os, børn der nær var døde ved fødslen, måneder efter med angst over forløbet osv osv...det er ikek så sort hvidt som du gerne vil have det til at lyde og heldigvis...ekstremer er der alle steder og det tager de fleste mennesker afstand fra, men de grå toner i midten er som regel dem der fylder mest.

Anmeld

18. juli 2010

Kb

Jeg har valgt ks på mit ønske præcis som mange mange andre kvinder....men jeg havde ikek frygt for fødslen, men frygt for mit barn, præcis som mange andre kvinder som selv vælger ks har...alle os med traumatiske fødsler bag os, børn der nær var døde ved fødslen, måneder efter med angst over forløbet osv osv...det er ikek så sort hvidt som du gerne vil have det til at lyde og heldigvis...ekstremer er der alle steder og det tager de fleste mennesker afstand fra, men de grå toner i midten er som regel dem der fylder mest.

Så har du ikke forstået mig Eva. Jeg siger FØRSTEGANGSFØDENDE som er sunde og raske, bærer på sunde og raske børn og hvor der ikke er nogen klinisk grund til at lave kejsersnit på dem.

SELVFØLGELIG skal en andengangsfødende med en traumatisk fødsel bag sig have tilbudt et kejsersnit, hvis det er det hun ønsker sig - men så er der pludselig også en klinisk grund, ikke fysisk men psykisk - men stadig en klinisk grund. 

Anmeld

18. juli 2010

Delilah

Kb skriver:

Fint, så lad os sige at kvinder selv skal have lov til at vælge kejsersnit også selv om der ikke er nogen klinisk grund til det, men af rent og skær angst for smerte (noget men måske skulle have overvejet INDEN man blev gravid).

Så må det i det mindste blive på hendes egen regning. Kan under INGEN omstændigheder se hvorfor samfundet skal betale dyrebare kroner til noget der overhovedet ikke er nogen grund til. En såkaldt almindelig fødsel koster sundhedsvæsnet 5000 kr og et kejsersnit 35000.

Sundhedsvæsnet er presset. Førstegangsfødende sendes hjem hurtigere ind nogensinde pga pladsmangel og personalemangel. Mener ikke der er brug for flere kejsersnit end nødvendigt til at optage pladsen.

Det gør ondt at føde. Kvinder har gjort det i al den tid der har været mennesker. I u-lande føde de i marken - ALENE... Der er en skændsel mod kvindekønnet, at der i vores rige vesten er kvinder der skal have Bekvemmeligheds kejsersnit....

Kvinder blev også lovligt voldtaget engang, og det vide snit var tilladt. Hvad fanden brokker vi os dog over? Burde vi virkelig bruge kommunes penge op psyk hjælp? Det hvide snit er så meget billigere? OG hvad med de kvinder der er blevet voldtaget? De er da bare hysteriske og skal være glade for de er i live.

Der er så mange ting der blev gjort anderledes i de ældre dage, det gør dem ikke nødvendigvis rigtigt. Og hvad der er rigtigt for dig er ikke nødvendigvis rigtigt for andre. Hvis, af en eller anden grund, en kvinde skulle vælge KS fordi hun ikke mener hun ville kunne klare en fødsel, hvorfor skulle hun dog så ikke have lov til det? Der er millioner af kvinder der meget hellere vil have en naturlig fødsel. DEt er kun godt. Men der er altså også nogle der vil have KS. Og det er vel også fint nok. Jeg tvivler på det er der økonomien knækker.

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Kb skriver:

Så har du ikke forstået mig Eva. Jeg siger FØRSTEGANGSFØDENDE som er sunde og raske, bærer på sunde og raske børn og hvor der ikke er nogen klinisk grund til at lave kejsersnit på dem.

SELVFØLGELIG skal en andengangsfødende med en traumatisk fødsel bag sig have tilbudt et kejsersnit, hvis det er det hun ønsker sig - men så er der pludselig også en klinisk grund, ikke fysisk men psykisk - men stadig en klinisk grund. 

Og så skriver jeg igen at de kvinder er så lille en ael af alle de mødre der selv vælger ks og som er med i alle de tal der bliver smidt ud i medierne og det giver et HELT FORKERT billede og diskussioner som disse.

Og jeg kan så stadig ikke have det skidt med at førstegangskvinder vælger ks, man får ikke bare lige et ks...tro mig.

Anmeld

18. juli 2010

Kb

Delilah skriver:

Kvinder blev også lovligt voldtaget engang, og det vide snit var tilladt. Hvad fanden brokker vi os dog over? Burde vi virkelig bruge kommunes penge op psyk hjælp? Det hvide snit er så meget billigere? OG hvad med de kvinder der er blevet voldtaget? De er da bare hysteriske og skal være glade for de er i live.

Der er så mange ting der blev gjort anderledes i de ældre dage, det gør dem ikke nødvendigvis rigtigt. Og hvad der er rigtigt for dig er ikke nødvendigvis rigtigt for andre. Hvis, af en eller anden grund, en kvinde skulle vælge KS fordi hun ikke mener hun ville kunne klare en fødsel, hvorfor skulle hun dog så ikke have lov til det? Der er millioner af kvinder der meget hellere vil have en naturlig fødsel. DEt er kun godt. Men der er altså også nogle der vil have KS. Og det er vel også fint nok. Jeg tvivler på det er der økonomien knækker.

Den første del af dit indlæg vil jeg undlade at kommentere, da det er noget pjat....

Økonomien i sundhedsvæsnet ER allerede knækket. Nu handler det om at spare og det skal vi alle sammen være med til, for ellers en dag ender det med at der slet ikke er nogen til at hjælpe dig når du skal føde og så skal du sørme se langt efter et kejsersnit...

Det handler vel også om de mennesker vi er idag, præget af et samfund som tidligere havde mange penge. Vi tænker kun på os selv. Det skal ikke gøre ondt på MIG det kan JEG ikke holde til. Mit barn derimod skal nok klare sig - på trods af vi ved at kejsersnit ikke er for barnets bedste (et sundt og rask et af slagsen vel og mærket)  

Anmeld

18. juli 2010

Delilah

Kb skriver:

Den første del af dit indlæg vil jeg undlade at kommentere, da det er noget pjat....

Økonomien i sundhedsvæsnet ER allerede knækket. Nu handler det om at spare og det skal vi alle sammen være med til, for ellers en dag ender det med at der slet ikke er nogen til at hjælpe dig når du skal føde og så skal du sørme se langt efter et kejsersnit...

Det handler vel også om de mennesker vi er idag, præget af et samfund som tidligere havde mange penge. Vi tænker kun på os selv. Det skal ikke gøre ondt på MIG det kan JEG ikke holde til. Mit barn derimod skal nok klare sig - på trods af vi ved at kejsersnit ikke er for barnets bedste (et sundt og rask et af slagsen vel og mærket)  

Det er fuldstændigt ligeså meget pjat som at du fortælle at i gamle dage fødte kvinder på marker.

Ja det er vist rimelig tydeligt at samfundet idag kun tænker på sig selv. Er forarget over hvor lidt man kan have tilovers for andre mennesker og deres behov. Og at et kejsersnit kun skulle være dårligt for at rask barn lyder liiidt mærkeligt i mine øre. Kan desuden heller ikke se hvordan det på nogen måde skal være skadeligt?

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Kb skriver:

Kunne virkelig godt tænke mig at se nogle tal...hvor mange er det du taler om...

Jeg har læst mig til at der foretages 13.000ks om året af dem er 1900 selvvalgte dvs jeg er med under dem, kvinder der fik et dødfødt barn ved første fødsel og vælger ks nu er med, kvinder med tvillinger er med osv osv....jeg synes ikke dette tal er voldsomt men hvad er det du sammenligner med og sætter op i mod...hvilke tal har du?

Anmeld

18. juli 2010

Kb

Eva. skriver:

Og så skriver jeg igen at de kvinder er så lille en ael af alle de mødre der selv vælger ks og som er med i alle de tal der bliver smidt ud i medierne og det giver et HELT FORKERT billede og diskussioner som disse.

Og jeg kan så stadig ikke have det skidt med at førstegangskvinder vælger ks, man får ikke bare lige et ks...tro mig.

Så er det min tur til at spørger, hvad ved du om hvor stor eller lille del det er vi snakker om???? Og om medierne giver et rigtigt eller forkert billed???

Nej man får heldigvis ikke et kejsersnit ved at knipse med fingrene, nogen hospitaler er nemmere at overtale end andre, og sådan skulle det efter min mening gerne forblive. 

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Kb skriver:

Så er det min tur til at spørger, hvad ved du om hvor stor eller lille del det er vi snakker om???? Og om medierne giver et rigtigt eller forkert billed???

Nej man får heldigvis ikke et kejsersnit ved at knipse med fingrene, nogen hospitaler er nemmere at overtale end andre, og sådan skulle det efter min mening gerne forblive. 

De tal må du jo have med din udtalelser...i forhold til hvor mange der feks får ks pga dårlig fødsel og tvillinger så tror jeg det er få der er tilbage om som tydeligt sætter dit tis til at koge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.