Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2010

Ox.

HALLO piger - i kan stadig være slappe selvom i ikke har født vaginalt - og to your information, er jeg sku også stadig stram som en på 15 selvom jeg fødte vaginalt!  Haha!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

Frk. Himmelblå

Kamelia skriver:

Nu citerer du mig fra mit indlæg med at "føde vaginalt ude i skoven". Jeg håber at du kan mærke ironien drive i mit indlæg.

Jeg skrev kun dette for at sætte det hele på en spids!! Det var IKKE et argument om at det var bedst!!

Ellers helt enig i det du skriver!!

Kamelia

Den er jeg helt med på  Tillod mig blot at genbruge din fine sarkastiske formulering .

Anmeld

28. juli 2010

Svei

Thalia skriver:

Hmmm, jeg søger og søger, men både SST, Ugeskrift for læger og Sundhedsmagasinet meldte om at antallet af KS stagnerede i perioden 2005-2007 og nat tallende siden da er steget ekstremt voldsomt.

Det var SST der publicerede de nye tal i starten af 2010, og Ugeskrift for læger der publicerede den første undersøgelse om årsagerne til valg af KS. - Og altså i sidstnævnte undersøgelse at det blev konkluderet at frygt for den vaginale fødsel var en af de primære årsager.

Men hvis du har links der er nyere end maj 2010 vil jeg meget gerne læse dem

Her var den så..så der er færre der vælger kejsersnit-....

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/07/28/154239.htm?rss=true

Anmeld

28. juli 2010

Kvindemin

Jøses dog hvor er der en flok kejsersnit kvinder her (et par) som ikke kan respektere endnu at de har fået kejsersnit, idet at man skal hakke ned på rigtig fødende kvinders understel. Puha, til jer og ikke til alle jer andre kejsersnitskvinder som har begge ben på jorden. Men hvor er jeg stolt af at jeg kan føde mine børn selv, og helt naturligt!!!

Anmeld

28. juli 2010

Thalia

Eva. skriver:

Her var den så..så der er færre der vælger kejsersnit-....

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/07/28/154239.htm?rss=true

Hvor er det da fedt at tallene er ved at vende rundt igen 

Anmeld

28. juli 2010

smokin

Bayze skriver:

Jeg FATTER simpelthen ikke din holdning! der kan være tusindvis af individuelle grunde udover rent kliniske til at vælge ks, og mange af de der har en psykoligisk karakter kan være mindst ligeså tungtvejende som de fysiske.

Og hvordan i alverden du kan få drejet det hen på at det er en skændsel for kvindekønnet, ja, det begriber jeg godt nok heller ikke. Jeg synes så meget det er et privat og individuelt anliggende og den enkelte skal og har ret til at vælge det der er det rigtige for hende. "Egoistisk valg" synes jeg ikke er en betegnelse der giver mening, men selvfølgelig er det et individuelt og personligt valg, for det er jo den enkelte kvindes egen krop det handler om. Der er så få alvorlige risici ved ks i dag, at det er for latterligt at argumentere for at det er på bekostning af barnet....

Synes netop den holdning du giver udtryk for er med til at stigmatisere og nedgøre kvinder der vælger ks, og det synes jeg bare er møgsynd.... 

Anmeld

28. juli 2010

smokin

Caroline86 skriver:

ja da... så slipper vi også for slatne understel og nøjes med et elegant lille ar på 10 cm i stedet

SÅ stopper jeg... undskyld!

Med mit 20 cm ar og 4 efterfølgende operationer tror jeg sku langt hellere jeg ville have presset hende ud vaginalt...

Omvendt er der squ ikke nogen der skal kome og fortælle mig jeg ikke har født mit barn efter så mange timer i helvede og slet slet ikke at jeg valgte den lette løsning ved at bede om kejsersnit tilsidst

KH

Zette

Som fik Malou ved kejsersnit efter 14 timer i helvede...

Anmeld

28. juli 2010

smokin

Chritinap skriver:

Jøses dog hvor er der en flok kejsersnit kvinder her (et par) som ikke kan respektere endnu at de har fået kejsersnit, idet at man skal hakke ned på rigtig fødende kvinders understel. Puha, til jer og ikke til alle jer andre kejsersnitskvinder som har begge ben på jorden. Men hvor er jeg stolt af at jeg kan føde mine børn selv, og helt naturligt!!!

Anmeld

28. juli 2010

smokin

Sussie&Lilje skriver:

HALLO piger - i kan stadig være slappe selvom i ikke har født vaginalt - og to your information, er jeg sku også stadig stram som en på 15 selvom jeg fødte vaginalt!  Haha!

hahahaha... det er jeg sku også... næsten for meget efter 4 måneder i "kloster"

Anmeld

28. juli 2010

SpunkenJo

Zette skriver:

Med mit 20 cm ar og 4 efterfølgende operationer tror jeg sku langt hellere jeg ville have presset hende ud vaginalt...

Omvendt er der squ ikke nogen der skal kome og fortælle mig jeg ikke har født mit barn efter så mange timer i helvede og slet slet ikke at jeg valgte den lette løsning ved at bede om kejsersnit tilsidst

KH

Zette

Som fik Malou ved kejsersnit efter 14 timer i helvede...

Der er vel ingen der kan anfængte man ikke har arbejdet for sagen hvis man ender i et akut kejsersnit. Der er jo som regel gode grunde til et AKS.

Men de PKS fatter jeg sgu ikke altid, for det er jo stadig et indgreb... Og barnet har bedst af at ankomme vejen naturen nu engang har indrettet id til at levere babyen.

Så dem som har valgt et frivilligt PKS har i mine øjne ikke selv født deres børn, de har groft sagt fået dem leveret med storken

men et ømt emne, hvor der naturligvis er mange holdniger meninger og følelser indvolveret.

- bare en tanke fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.