Barnevogn. Betal selv VS forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

XXSS

Mette88 skriver:

Man skal ikke få børn, hvis man regner med at ens forældre giver en alt! Man skal selv have råd til det og de der børne penge rækker jo ingen steder.

Ja helt sikkert, men jeg synes da hellere ikke at det lyder som om nogle af pigerne, der har skrevet indtil videre som har forventet at få hele baduljen betalt.. Som sagt jeg tror bare det var måden du fik det skrevet på - det lød som om det galdte alle og jeg tror ikke at det er det du mener. Det er i hvert fald ikke tilfældet her og jeg synes at man er lige så berettiget til at have et barn om man får kastet en barnevogn i nakken eller ej.

Min opfattelse af at sige nej, hvis folk virkelig gerne vil og det betyder noget for dem - er jo at skulle vise, jeg kan og vil selv - som jo også kan være lettere stædighed.. Men det er jo op til den enkelte heldigvis  og det behøver jo hellere ikke udvise, at jeg ikke kan klare det selv.. Tværtimod..

Min svigermor bliver irritereret hver gang jeg f.eks takker nej til hjælp i huset, hun mener jeg er stædig og lige med det er jeg det da også.. Sådan er vi jo så forskellige.

God aften, sovetid.!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

TineA

Mette88 skriver:

Hvis ens forældre ikke har råd til at give en barnevogn og man heller ikke selv har råd til at købe en, så har man sgu da et problem! Man kan ikke disponere over at ens forældre giver en alting.

Når ja , men nu siger jeg jo ikke, at hverken vores forældre eller vi har råd til barnevogn, men at man vel ikke er forkælet fordi man får ting forærende, som en gave

Anmeld

1. juli 2010

frk Jensen

Mette88 skriver:

Hvis ens forældre ikke har råd til at give en barnevogn og man heller ikke selv har råd til at købe en, så har man sgu da et problem! Man kan ikke disponere over at ens forældre giver en alting.

årh den sætning kan jeg godt lide...

Man har jo selv bragt sig i sin situation, så må man vel også have råd til barnet?

Nå piger... Tak for en dejlig hæftig debat...
over and out... godnatter..

Anmeld

1. juli 2010

XXSS

Tine2104 skriver:

Når ja , men nu siger jeg jo ikke, at hverken vores forældre eller vi har råd til barnevogn, men at man vel ikke er forkælet fordi man får ting forærende, som en gave

kan kun være enig.. Forstår ikke helt "diskussionen" - for der er jo ingen der får et barn mhp. på at forældrene skal købe alt, medmindre man er meget ung mor og under uddannelse eller sådan noget? Jeg kan i hvert fald ikke nikke genkendende til det

Sov godt

Anmeld

1. juli 2010

MetteMTH

Tine2104 skriver:

Sød tanke.. Men der er jo grænser

Anmeld

1. juli 2010

XXSS

Mette88 skriver:

Man skal ikke få børn, hvis man regner med at ens forældre giver en alt! Man skal selv have råd til det og de der børne penge rækker jo ingen steder.

Hvem er det der regner med det? (bare lige nysgerrig)

Anmeld

1. juli 2010

TineA

Mette88 skriver:

Sød tanke.. Men der er jo grænser

Grænser for hvor meget ens forældre vælger at købe for at være søde og er glade for at få et barnebarn ?

Anmeld

1. juli 2010

MetteMTH

Tine2104 skriver:

Grænser for hvor meget ens forældre vælger at købe for at være søde og er glade for at få et barnebarn ?

Det har ikke noget med det at gøre..

Anmeld

1. juli 2010

TineA

Mette88 skriver:

Det har ikke noget med det at gøre..

Hvad er det så for en grænse ?

Anmeld

1. juli 2010

MetteMTH

Tine2104 skriver:

Hvad er det så for en grænse ?

Hvis du ikke selv kan finde ud af hvor grænsen går, så bare glem det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.