Barnevogn. Betal selv VS forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

XXSS

Mette88 skriver:

Hvis man ikke har råd til at købe alting selv, så har man heller ikke råd til at få børn.

Men som sagt der er nogle som er heldige Jeg kunne bare ikke selv tage imod en barnevogn hvis jeg fik tilbuddet.

Det var da dumt, det er da ellers ikke et tilbud man får hver dag!  Når min datter bliver gravid engang om mange mange år, vil jeg da være lige så interesseret i at give noget til mit kommende barnebarn, det er da bare følelsen af det - det har da intet med penge at gøre. Og fornuftige mennesker sætter vel ikke børn til verden, hvis ikke de har råd.

Men så burde man jo i princippet også sige nej tak til børnepenge, for det burde der jo også være råd til at betale selv så..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

frk Jensen

Tjuhl skriver:

vi køber selv tingene - altså de større ting. min mor kan ikke lade være med at købe dimser og tøj og dullere og cremer og jeg ved ikke hvad. hvoraf størstedelen nok ryger lige i skraldespanden inden baby kommer, men altså

haha... jeg griner HVER gang du mikser et indlæg sammen...

ELSKER den måde du skriver på...

Altså jeg fik også alt muligt ragelse af min moar.. Kradse vanter? nårh ja som om de blev brugt..

Anmeld

1. juli 2010

MetteMTH

Tine2104 skriver:

Hvordan kan det være forkælet når man aldrig har bedt om det eller forventet det ?

Jeg forbinder forkælelse med at være krævende og forvente at få alt

Hvis det var en gave.. syntes jeg det er forkælelse.. Men hvis i er i pengenød, så er det noget andet, for så er det jo for at hjælpe jer.

Anmeld

1. juli 2010

oo

mor6473 skriver:

haha... jeg griner HVER gang du mikser et indlæg sammen...

ELSKER den måde du skriver på...

Altså jeg fik også alt muligt ragelse af min moar.. Kradse vanter? nårh ja som om de blev brugt..

Anmeld

1. juli 2010

Laulund87

Mette88 skriver:

Hvis man ikke har råd til at købe alting selv, så har man heller ikke råd til at få børn.

Men som sagt der er nogle som er heldige Jeg kunne bare ikke selv tage imod en barnevogn hvis jeg fik tilbuddet.

Enig. Man har trods alt rundt regnet 9 måneder til at spare penge sammen til det hele.

Men hvis man får gaver eller tilskud selvom man selv har pengene fordi bedsterne ser det som en ære, så fred være med det.

Anmeld

1. juli 2010

Pige2009

mor6473 skriver:

no problem... Det var mere hvis du stod hjemme ved mommy og daddy og sagde at det og det VILLE du have...

Ej, come on. Tror du virkelig der er nogen, der er så umodne!

Anmeld

1. juli 2010

MetteMTH

Tanja78 skriver:

Det var da dumt, det er da ellers ikke et tilbud man får hver dag!  Når min datter bliver gravid engang om mange mange år, vil jeg da være lige så interesseret i at give noget til mit kommende barnebarn, det er da bare følelsen af det - det har da intet med penge at gøre. Og fornuftige mennesker sætter vel ikke børn til verden, hvis ikke de har råd.

Men så burde man jo i princippet også sige nej tak til børnepenge, for det burde der jo også være råd til at betale selv så..

Jeg får altså ikke børn, pga. børnepenge!

Anmeld

1. juli 2010

frk Jensen

Baagøe skriver:

Ej, come on. Tror du virkelig der er nogen, der er så umodne!

Ja det tror jeg...

Anmeld

1. juli 2010

Pige2009

Mette88 skriver:

Jeg får altså ikke børn, pga. børnepenge!

Det er der vel ingen, der gør

Anmeld

1. juli 2010

TineA

Mette88 skriver:

Hvis det var en gave.. syntes jeg det er forkælelse.. Men hvis i er i pengenød, så er det noget andet, for så er det jo for at hjælpe jer.

Det er godt at have forskellige meninger

Men det virker på mig, som om du siger, at hvis man er i pengenød, skal man ikke få børn, og du siger, at du ikke får børn pga. børnepengene (hvilket der vel ikke er nogle mennesker der gør?!?!) Men skal et barn gøres op i penge ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.