Barnevogn. Betal selv VS forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

Sakris

Jeg synes ikke det er forkælet at få en barnevogn. Synes forkælelse er svær at definere, og synes ikke det behøver at være et negativt ladet ord med mindre det har spoleret en person på den måde at han/hun forventer og kræver af sine omgivelser.

Synes det er lidt firkantet skrevet med, at man ikke bør have børn hvis man ikke har råd til udstyret her og nu. Jeg blev for 2 uger siden færdig som civilingeniør, og vi har valgt at få børn nu, da vi i forhold til hele vores situation jobmæssigt, aldersmæssigt og mentalt er klar til et barn. Lige nu har vi ikke en krone, og babyudstyret bliver købt brugt med et lån (studielån) når den tid kommer. Det kan jeg ikke se skulle gøre mig mindre klar eller uegnet som mor, end dem der kan skrabe pengene sammen selv. Synes da bare det er fedt hvis folk kan få lidt hjælp, for det er da en stor postering der skal foretages på én gang, med et lille nyt liv der skal til verden.

Vi regner ikke med at få nogle større ting betalt af forældrene, men ved at svigermor er igang med at strikke og min mor er igang med at sy. Min mor har lagt babylegetøj og tøj til side fra min lillesøster, og vi får en lille kasse for hver af str. mellem str. 50-74. Føler vi på det område er mega heldige at have forældre der har tænkt så langsigtet

(sorry det blev langt)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

grinbidderen

her hjemme har vi osse selv betalt for barnevognen og vores søns klapvogn men hans tremmeseng fik vi af min tante og onkel da de ikke skulle have flere børn så den var brugt til 1 barn de havede tvillinger. men tøj fik vi lidt af da jeg havde f'ødt og lånte af min s'sters dreng men jeg har et stort behov for at overdrive med hensyn til t'øøj og sager min søn får meget tøj og meget han kun når at gå med engang.. kan bare ik stoppe med at købe...

MEN hvis vi blevn tilbudt til næste barn de ville betale barnevogne eller ligne så må de gerne det men ville sætte mere pris for at vores søn evt ville kunne blive passet engang imellem han er 2 ¨år lige om lidt og kun blevet passet 2 gange af farfar og farmor.. så det ville vi heller have- hjælp så vi kunne have kæreste tid

Anmeld

2. juli 2010

Margorie

Mine forældre betalte halvdelen af vores barnevogn Så var de nemlig sikre på at få lov at komme med mig rundt i alle baby butikkerne som den stolte mormor/morfar de var/er.
Og som min mor sagde- så kunne mig og kæresten jo bruge de penge jeg selv havde sparet op på at lave noget kvalitets tid med kæresten inden 2 blev til 3 Så det blev til en del bif ture men det en helt anden historie
Måske er det forkælet, men man er da aldrig for gammel til at blive forkælet af sine forældre vel?

Anmeld

2. juli 2010

K&S

mor6473 skriver:

Hej piger..

Jeg er nysgerrig..

Da i ventede jeres barn fik i så barnevognen af jeres forældre, eller var i selv ude og invistere?

Jeg selv har købt alt til min knægt inden han kom til verden, og gør det endnu.. Syns det virker lidt for forkælet at få den..

Kram Betina

Hej hej

Mine forældre har valgt at give os barnevognen til lillemanden, jeg synes bestemt ikke det er "forkælet". Mine forældre har glædet sig i mange år til at blive mormor og morfar og glæden vil såmænd ingen ende tage  og det synes jeg da er skønt...!

Jeg synes "forkælet" er et forkert ord at bruge - jeg vil nærmere kalde det en luksus at have forældre, der er priviligerede nok (og som har lyst) til at give os så stor en gave...!

Det har også gjort at vi har haft økonomisk overskud til at købe ekstra ting til lillemanden - men vi siger samtidig heller ikke nej til "arvede" ting - jeg synes det er fantastisk at man har familie og venner der glædeligt forærer ting videre til de næste der venter barn

Katja

Anmeld

2. juli 2010

K&S

Marge skriver:

Mine forældre betalte halvdelen af vores barnevogn Så var de nemlig sikre på at få lov at komme med mig rundt i alle baby butikkerne som den stolte mormor/morfar de var/er.
Og som min mor sagde- så kunne mig og kæresten jo bruge de penge jeg selv havde sparet op på at lave noget kvalitets tid med kæresten inden 2 blev til 3 Så det blev til en del bif ture men det en helt anden historie
Måske er det forkælet, men man er da aldrig for gammel til at blive forkælet af sine forældre vel?

Anmeld

2. juli 2010

lisbethita

Vi har faktisk købt alt selv - vi har ikke fået noget af forældrene! Det har dælme været dyrt. Men sådan er det jo 

God sommerdag :-)

Anmeld

2. juli 2010

SiLiMiMa

vi betalte alt selv

men synes egentlig ikke, det er "forkælet" hvis man får noget af sine forældre - så er man da bare heldig, at de har overskud til det

Til gengæld får vi så meget andet af mine forældre i form af tid til børnebørnene og pasning osv, hvilket jo ikke kan gøres op i penge.

heise

Anmeld

2. juli 2010

lisbethita

K&S skriver:

Hej hej

Mine forældre har valgt at give os barnevognen til lillemanden, jeg synes bestemt ikke det er "forkælet". Mine forældre har glædet sig i mange år til at blive mormor og morfar og glæden vil såmænd ingen ende tage  og det synes jeg da er skønt...!

Jeg synes "forkælet" er et forkert ord at bruge - jeg vil nærmere kalde det en luksus at have forældre, der er priviligerede nok (og som har lyst) til at give os så stor en gave...!

Det har også gjort at vi har haft økonomisk overskud til at købe ekstra ting til lillemanden - men vi siger samtidig heller ikke nej til "arvede" ting - jeg synes det er fantastisk at man har familie og venner der glædeligt forærer ting videre til de næste der venter barn

Katja

Enig...jeg ville da ønske, at vi havde fået noget :-) Jeg vil også kalde det priviligeret :-) 

Kram

Anmeld

2. juli 2010

lisbethita

~~M.Nielsen~~ skriver:

Vores mødre betalte... Jeg synes det er helt fint... Vi er begge studerende, og at de betalte for vognen synes jeg da bare er dejligt..

Det synes jeg også 

Anmeld

2. juli 2010

Risen

Vi har fået den og et masse andet fra familien.. Kan slet ikke se hvad der skulle være galt i dette? .. Vi har pengene til selv at betale det , men familien er meget hjælpsomme og vil gerne være med hele vejen og det er vi glade for.. Det ville måske være forkælet at tigge om barnevogn, puslebord osv, men det har vi aldrig gjort. Det har udelukkende været gaver.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.