"Det kan kommunen hjælpe med...."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

june1987

Da jeg er Langtidsygemeldt får jeg KH og er fortsat sygemeldt på ubestemt tid.. så jeg har ikke andre muligheder end dette..

men synes ikke man skal forvente kommunen skal hjælpe med alt. feks så synes jeg ikke det kan være rigtigt at nogen par inkl. min mor og stedfar gjorde da de snød systemet det er slet ikke iorden synes jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Lullaby

Da Mathias og jeg begge studerede bad vi om hjælp med alt det vi kunne, heriblandt bolidstøtte og nedsat børnepasning. Min veninde var mange gange stødt over at vi lavede børn når nu vi ikke kunne betale selv men hun havde både bil, hus og heste så jeg forstod aldrig hvorfor hun synes vi blev forfordelt

Men til gengæld så pisser det mig af når folk snyder. Heriblandt min svigerinde (se her Eva ) og så går jeg tit og mumler for mig selv at man faktisk burde melde dem...

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

MorpåSjælland skriver:

Da Mathias og jeg begge studerede bad vi om hjælp med alt det vi kunne, heriblandt bolidstøtte og nedsat børnepasning. Min veninde var mange gange stødt over at vi lavede børn når nu vi ikke kunne betale selv men hun havde både bil, hus og heste så jeg forstod aldrig hvorfor hun synes vi blev forfordelt

Men til gengæld så pisser det mig af når folk snyder. Heriblandt min svigerinde (se her Eva ) og så går jeg tit og mumler for mig selv at man faktisk burde melde dem...

Jeg må med skam melde at det også pisser mig af...især når folk de bare sidder og griner af det og fortæller hvor meget de tjener på det....det er jo lavet til dem der trænger...for det er jo ikke småpenge det handler om...men altså, jeg lukker øjnene og tænker at der er småbegavede mennesker alle steder og at de sikkert betaler prisen engang...om ikke andet skal de jo holde sig selv ud..

Knus..

Anmeld

21. april 2010

wamse

Jeg synes kommunerne burde hjælpe folk i krise, og så må det være en vurderings spørgsmål om nogle af de økonomiske udgifter i forhold til hjælpen skal tilbagebetales, hvis en krise fx er midlertidigt og er pga dårlig planlægning. 

Når jeg mener kommunerne bør hjælpe, er det ikke ensbetydende med at hjælp altid er i form af penge. Det kunne være støtte på nogle områder, aflastning, rådgivning m.m.

Anmeld

21. april 2010

line melias mor

jeg fik selv hjælp af kommunen til indskud men dog kun halvdelen resten havde jeg selv sparet op.

stod i en situation hvor jeg flyttede fra en lejlighed i kbh der var fuldstændig fuldt med alle mulige giftstoffer og udlejeren ikke betalte mit depositum tilbage. der var jeg glad for muligheden. betaler tilbage på det hver måned. jeg har også søgt friplads da jeg skal på su til august. boligsikring har jeg lige søgt da mig og kæresten gik fra hinanden ellers har jeg aldrig fået boligsikring før. syntes helt sikkert det er okay at søge det man kan få hvis man ikke har så mange penge pga kontanthjælp eller su.

Anmeld

21. april 2010

Plysbjørnen

Jeg synes i nogen tilfælde at kommunerne hjælper for meget. Min bror og svigerinde fik (da de boede sammen) fuld friplads til deres ene barn som var i daginstitution, på trods af at de bor i eget (købt) hus.

Mens min mand og jeg kun kunne få 800 kr (til 2 børn i dagpleje) på trods af at vi bor til leje, og ikke har en synderlig stor indkomst.

Nu er de så gået fra hinanden, hun gik på kommunen og dagen efter stod hun med nøglen til et lejet rækkehus betalt og formidlet af kommunen (så eva hvis de vil give en lejlighed så kan de).

Anmeld

21. april 2010

line melias mor

jeg har absolut ikke nogen i mod folk får hjælp ville selv kun søge hvis pengene ikke hang sammen og jeg havde muligheden som med hjælp til fri plads og boligsikring. hvad folk vil søge er deres egen sag ser ikke anderledes på dem. kan måske bare godt blive lidt trist over at nogle får meget og andre slet ingen hjælp får når de har mere brug for det. her tænker jeg meget på udlændinge familier med 3 4 5 eller 6 børn der får alt kastet i nakken,eller dem der snyder ved at sige de ikke bor sammen selv om de gør. har man pengene syntes jeg slet ikke man burde søge det.

Anmeld

21. april 2010

slettet_7530

Jeg mener det er kommunens ansvar at hjælpe en familie der får en kort eller langvarig økonomisk krise, det kan være et mistet job, det kan være sygdom, hvor den ene mister sin indtægt, så skal kommunen være bedre til at gå ind i enkeltsager og se om det er personer/familier der har fået hjælp før og som har udnyttet det, elelr om det er første gang familien er der.

Samt være bedre til at få fokus på familier hvor der bedrages.

Jeg har så helelr ikke helt fattet pointen med at fordi man bliver skilt så skal man betale et elelr andet latterligt symbolsk beløb hver måned til sit barn.

Hvis vuggestue-dagpleje børnehaver og SFO var gratis kunne der spares mange penge på fripladsordningen,samt at alle børn ville have muligheden for at komme ned og lege med andre børn.

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Du mener vel det modsatte? Nu I fik støtte...

K.h. Linda

Anmeld

21. april 2010

Delilah

Kommunen ville have råd til at give til så mange der har brug for hjælp hvis det ikke var for de grådige personer der misbruger den hjælp man kan få på trods af de slet ikke har brug for den. 

Men der er jo mange gode sager kommunen kan støtte. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.