"Det kan kommunen hjælpe med...."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Kløver

N&J skriver:

Jeg har så stadig ikke forstået hvordan man kan snyde systemet, ja okey, det er såå naivt, I know, men syntes altså at de paragraffer man overtræder er sådan ret forebyggende, men måske er det bare fordi folk ikke læse hvilke konsekvenser det kan have at overtråde de love man burde overholde.. 

Jeg mener at kommunen/staten skal hjælpe de der trænger, men også forebyggende, her mener jeg at ægteskabsrådgivning, psykologhjælp til en ung på en pension, så han ikke går ud og slår en madamme ned når han bliver "smidt" på gaden fordi han er blevet 18, ja og så syntes jeg da det er strengt at man som enlig mor kan stå på gaden uden tag over hovedet og stadig ikke have mulighed for at få en bolig, jeg havde søgt hvad jeg kunne da jeg fandt ud af at jeg var gravid, men nej, det havde de ikke mulighed for.. jeg skal sku nok selv betale huslejen, men der er jo bare ingenting at få.. men ja jeg søger jo også hvad jeg kan som enlig, men ved da også at var det ikke muligt at få de tilskud som man kan få, såsom dobbelt su, så var jeg jo ikke begyndt at læse igen, men havde følt mig tvunget til at få et fuldtidsarbejde, som jeg så kunne begynde at hade mere og mere for hver dag.. så jeg er så glad for at vi har et samfund, hvor det er muligt at få en udd., få sundhedshjælp og hjælp står man pludselig i krise.. men hjælpen der er kunne være langt mere gennemtænkt end den er på nuværende tidspunkt.. 

Det kan man desvæære godt, desværre bliver der snydt voldsomt med førtidspensioner, er sværere at få nu end føhen da folk nemt kunne snyde sig til en pension, og gjort at nu kan dem som har brug for pensionen, ikke få den, ihvertfald ikke uden en masse lidelse, gennem flere hårde psykiske år i systemet og opslidende arbejdsprøvninger.

man kan bla snyde hvis man 1 gang har fået førtidspension, og så bliver rask, men ikke meddeler kommunen om det, hørt om en som er på FP og som sort ved siden af arbejde med at passe børn fuldtid, manden fik også ydelser, men arbejde sort ved siden af fuld tid, de havde 4 gange så mange penge som almindelige familier

også en anden som har FP, jo hun er ganske vist syg, men passer ikke på sig selv, og knokler med hjemmearbejde, og tjener derfor ekstra 200.000 kr om året, synes at så kunne hun da lige så godt gå på arbejde, for så er meningen med pensionen jo ligesom væk

ja eller dem som siger de bor hver for sig og så alligevel bor sammen.

dem som feks bliver skilt/flytter fra hinanden, får ydelser som feks lejlighed, eller andet fra kommunen, og kort tid efter flytter sammen igen

mange ydnytter det, desværre og synes det er noget svineri

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

wamse

Jeg er godt klar over at det er muligt at snyde i systemet, det vil det altid være, for intet system vil være fejlfrit, når vi har med mennesker at gøre. men hvorfor vælge at fokusere på de der snyder? Der går så mange mennesker rundt, der IKKE snyder systemet, som virkelig har brug for hjælpen.

Der har stået så mange gange i denne debat noget om nogle der snyder, jamnen så mald dem, eller anerkend at dette aldrig ville kunne undgåes. Jeg er stolt af at vi har et system, der som oftes træder ind, når mennesker har brug for det. Der vil også være gange. hvor hjælpen ikke er der, når man har brug for det, men når der sidder mennesker bag, så vil fejl aldrig kunne undgåes.

Der er garanteret nogle steder i bistandsloven, hvor den kunne trænge til en re-vurdering. 

Anmeld

22. april 2010

Mette+Mathias

line melias mor skriver:

jeg har absolut ikke nogen i mod folk får hjælp ville selv kun søge hvis pengene ikke hang sammen og jeg havde muligheden som med hjælp til fri plads og boligsikring. hvad folk vil søge er deres egen sag ser ikke anderledes på dem. kan måske bare godt blive lidt trist over at nogle får meget og andre slet ingen hjælp får når de har mere brug for det. her tænker jeg meget på udlændinge familier med 3 4 5 eller 6 børn der får alt kastet i nakken,eller dem der snyder ved at sige de ikke bor sammen selv om de gør. har man pengene syntes jeg slet ikke man burde søge det.

Sådan et indlæg, det er bare så racistisk!

HVIS udlændinge med mange børn får "penge kastet i nakken" - så er det nok dels fordi de har en meget lav indkomst (Starthjælp er VÆSENTLIGT mindre end KH) og fordi de er berettiget til mere, med flere børn. Du kan jo også bare få flere børn, hvis du tror, du bliver rig af det.

Boligsikring og friplads gives efter indkomst, - så hvis din bror har fået mere end jer, - så har han nok haft en lavere indkomst end jer, - hvad han har af udgifter og hvordan han forvalter sine penge (købt eller lejet bolig) har intet med sagen at gøre!

Jeg er enig med dig i at jeg ikke bryder mig om, når folk snyder sig til penge, men der skal være penge til dem som har brug for det, - og det ER der også, hvis de andre ikke snød!

Anmeld

22. april 2010

Lullaby

Du mener vel det modsatte? Nu I fik støtte...

K.h. Linda

Både og. For det kan have begge betydninger ifølge dansk sprognævn, det hele afhænger af om man er gammel eller ung.

Link her: http://www.biblioteksvagten.dk/svar.asp?qaid=22260

Anmeld

22. april 2010

CamiRon

Eva skriver:

Nu har jeg læst det mange gange herinde...og tænker lidt på hvad I mener kommunen skal hjælpe med. Nogle gange lyder det som om de skal hjælpe med hvad som helst og kan hjælpe med hvad som helst.

Men altså, hvad mener I er kommunens ansvar og hvad mener I IKKE er kommunens ansvar?

Knus Eva..

Min holdning er helt klar:

-Man skal SELV forsørge sig i form af arbejde, når man kan!

Dvs. man skal ikke bare sige sit job op og søge kh. bare fordi det er hyggeligere at gå hjemme. Men bliver man fyret, kan ikke finde andet og har været så dum ikke at være medlem af en a-kasse, så er det ok.

-Man skal SELV spare op til indskud, ferier, indretning, bil osv. 

Dvs. man skal ikke bare tage lån uden egentlig at kunne betale tilbage og så bagefter - når man sidder i saksen - tro at man kan få en masse hjælp af kommunen til indskud, lejlighed osv.

Man skal IKKE snyde i forhold til de ydelser man kan få!

Jeg gider IKKE betale mine skattepenge til dem der bevist snyder systemet!

Jeg mener det må være ALLERSIDSTE udvej at få hjælp af kommunen, uanser hvad. Jeg vil hellere betale for mine behov selv.

Camilla.  

Anmeld

22. april 2010

Ni-ko-li-ne

line melias mor skriver:

jeg har absolut ikke nogen i mod folk får hjælp ville selv kun søge hvis pengene ikke hang sammen og jeg havde muligheden som med hjælp til fri plads og boligsikring. hvad folk vil søge er deres egen sag ser ikke anderledes på dem. kan måske bare godt blive lidt trist over at nogle får meget og andre slet ingen hjælp får når de har mere brug for det. her tænker jeg meget på udlændinge familier med 3 4 5 eller 6 børn der får alt kastet i nakken,eller dem der snyder ved at sige de ikke bor sammen selv om de gør. har man pengene syntes jeg slet ikke man burde søge det.

altså jeg er ret sikker på at danskere med anden etnisk baggrund ikke snyder mere end danskere med dansk baggrund...

jo flere børn du har jo mere børnefamilieydelse får du, hvis du har en lav indkomst kan du søge boligsikring og økonomisk friplads... og det er ens for alle

jeg bliver irriteret når jeg hører om familier hvor de bor sammen men hvor den ene eller anden part har sin adresse registreret andetsteds... det er snyd og bedrag.... hvis man bor sammen i hverdagene

Anmeld

22. april 2010

Kløver

wamse skriver:

Jeg er godt klar over at det er muligt at snyde i systemet, det vil det altid være, for intet system vil være fejlfrit, når vi har med mennesker at gøre. men hvorfor vælge at fokusere på de der snyder? Der går så mange mennesker rundt, der IKKE snyder systemet, som virkelig har brug for hjælpen.

Der har stået så mange gange i denne debat noget om nogle der snyder, jamnen så mald dem, eller anerkend at dette aldrig ville kunne undgåes. Jeg er stolt af at vi har et system, der som oftes træder ind, når mennesker har brug for det. Der vil også være gange. hvor hjælpen ikke er der, når man har brug for det, men når der sidder mennesker bag, så vil fejl aldrig kunne undgåes.

Der er garanteret nogle steder i bistandsloven, hvor den kunne trænge til en re-vurdering. 

Må indrømme de eneste grunde til jeg ikke har meldt, er jeg ikke har haft beviser, og eller feks adresser osv på dem der snød, ellers var de dælme også blevet meldt.

Anmeld

22. april 2010

Ansemusen

ka-ri-na skriver:

altså nu er jeg jo forlovet med en socialrådgiver;0) så hvis jeg kom på KH ville jeg nok søge de ting jeg kunne... jeg er ikke super stolt af at tænke sådan, men jeg tror jeg retfærdiggør det overfor mig selv ved at jeg jo har arbejdet siden jeg var 16år og har til hensigt at fortsætte med det.... så jeg kan bidrage til samfundet...

egentlig har jeg ikke noget mod at skattekronerne bliver brugt til at hjælpe andre mennesker der af den ene eller anden grund står i en krise... det jeg har noget imod er den holdning folk har....

ja, et eller andet sted så tror jeg ofte, at mere vil have mere

Hvad er det man kan søge hjælp til når man får Kontanthjælp? Er det ikke bare engangydelser som fx. til barnevogn eller tandlæge?
Det ved jeg i hvert fald at man kan, men det er vist ikke nemt, fordi man skal aflevere kopier af alting og så tager tingene som regel meget lang tid hos kommunen. Så ens hul kunne da sikkert godt vokse sig til dobbelt størrelse inden tilskudet blev til noget.

Men synes bestemt det er helt fint, at folk som ikke snyder, og som vitterligt ikke har ret mange penge, kan få tilskud til fx. ting til deres kommende barn. Det er også noget som kommer barnet til gode! Men selvfølgelig skal man ikke have hjælp til noget man selv kan betale, det er klart!

Anmeld

22. april 2010

Ansemusen

line melias mor skriver:

Hvor har du lige fra at 'de' får kastet penge i nakken? Det er der jo INEGEN i vores samfund der gør! Man skal søge og det tager tid at søge og at få, og der er bestemte krav som skal være opfyldt osv. Sådanne fordomsfulde påstande gør mig simpelthen så ked af det!

Anmeld

22. april 2010

line melias mor

Mette+Mathias skriver:

Sådan et indlæg, det er bare så racistisk!

HVIS udlændinge med mange børn får "penge kastet i nakken" - så er det nok dels fordi de har en meget lav indkomst (Starthjælp er VÆSENTLIGT mindre end KH) og fordi de er berettiget til mere, med flere børn. Du kan jo også bare få flere børn, hvis du tror, du bliver rig af det.

Boligsikring og friplads gives efter indkomst, - så hvis din bror har fået mere end jer, - så har han nok haft en lavere indkomst end jer, - hvad han har af udgifter og hvordan han forvalter sine penge (købt eller lejet bolig) har intet med sagen at gøre!

Jeg er enig med dig i at jeg ikke bryder mig om, når folk snyder sig til penge, men der skal være penge til dem som har brug for det, - og det ER der også, hvis de andre ikke snød!

hvad sker der lige ??? at kalde mit indlæg racistisk er nok noget af det mærkeligste jeg længe har hørt. for det første er jeg overhoved ikke racist eller har noget som helst i mod udlændinge OVERHOVED. grunden til jeg kommer med den påstand er netop at jeg har rigtig mange venner og bekendte der er udlændinge som får alt fra kommunen. jeg siger ikke de snyder med det jeg siger at kommunen(i odense) hjælper dem med det samme der er noget for det har jeg oplevet gentagne gange.

det har ikke en fis at gøre med jeg tror at det ville være bedre at få flere børn. at i kan finde på at snakke sådan til mig syntes jeg simpelthen er for dårligt. nu har jeg tit læst om folk der har meldt sig ud af baby pga folks beskeder til dem. jeg syntes det ville være på plads at finde tonen igen og slappe lidt af.

jeg skrev jeg kunne blive lidt TRIST. trist i den forstand at jeg har set på nogle af mine veninder hvor lang tid der går og hvor mange undskyldninger kommunen kommer med. mener absolut ikke at det er udlændingenes skyld at kommunen går ind og hjælper som de gør. DET ER KOMMUNEN jeg snakker om her.

helt ærligt det ikke okay at skrive sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.