N&J skriver:
Jeg har så stadig ikke forstået hvordan man kan snyde systemet, ja okey, det er såå naivt, I know, men syntes altså at de paragraffer man overtræder er sådan ret forebyggende, men måske er det bare fordi folk ikke læse hvilke konsekvenser det kan have at overtråde de love man burde overholde..
Jeg mener at kommunen/staten skal hjælpe de der trænger, men også forebyggende, her mener jeg at ægteskabsrådgivning, psykologhjælp til en ung på en pension, så han ikke går ud og slår en madamme ned når han bliver "smidt" på gaden fordi han er blevet 18, ja og så syntes jeg da det er strengt at man som enlig mor kan stå på gaden uden tag over hovedet og stadig ikke have mulighed for at få en bolig, jeg havde søgt hvad jeg kunne da jeg fandt ud af at jeg var gravid, men nej, det havde de ikke mulighed for.. jeg skal sku nok selv betale huslejen, men der er jo bare ingenting at få.. men ja jeg søger jo også hvad jeg kan som enlig, men ved da også at var det ikke muligt at få de tilskud som man kan få, såsom dobbelt su, så var jeg jo ikke begyndt at læse igen, men havde følt mig tvunget til at få et fuldtidsarbejde, som jeg så kunne begynde at hade mere og mere for hver dag.. så jeg er så glad for at vi har et samfund, hvor det er muligt at få en udd., få sundhedshjælp og hjælp står man pludselig i krise.. men hjælpen der er kunne være langt mere gennemtænkt end den er på nuværende tidspunkt..
Det kan man desvæære godt, desværre bliver der snydt voldsomt med førtidspensioner, er sværere at få nu end føhen da folk nemt kunne snyde sig til en pension, og gjort at nu kan dem som har brug for pensionen, ikke få den, ihvertfald ikke uden en masse lidelse, gennem flere hårde psykiske år i systemet og opslidende arbejdsprøvninger.
man kan bla snyde hvis man 1 gang har fået førtidspension, og så bliver rask, men ikke meddeler kommunen om det, hørt om en som er på FP og som sort ved siden af arbejde med at passe børn fuldtid, manden fik også ydelser, men arbejde sort ved siden af fuld tid, de havde 4 gange så mange penge som almindelige familier 
også en anden som har FP, jo hun er ganske vist syg, men passer ikke på sig selv, og knokler med hjemmearbejde, og tjener derfor ekstra 200.000 kr om året, synes at så kunne hun da lige så godt gå på arbejde, for så er meningen med pensionen jo ligesom væk 
ja eller dem som siger de bor hver for sig og så alligevel bor sammen.
dem som feks bliver skilt/flytter fra hinanden, får ydelser som feks lejlighed, eller andet fra kommunen, og kort tid efter flytter sammen igen
mange ydnytter det, desværre og synes det er noget svineri