"Det kan kommunen hjælpe med...."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Honningblomst

line melias mor skriver:

hvad sker der lige ??? at kalde mit indlæg racistisk er nok noget af det mærkeligste jeg længe har hørt. for det første er jeg overhoved ikke racist eller har noget som helst i mod udlændinge OVERHOVED. grunden til jeg kommer med den påstand er netop at jeg har rigtig mange venner og bekendte der er udlændinge som får alt fra kommunen. jeg siger ikke de snyder med det jeg siger at kommunen(i odense) hjælper dem med det samme der er noget for det har jeg oplevet gentagne gange.

det har ikke en fis at gøre med jeg tror at det ville være bedre at få flere børn. at i kan finde på at snakke sådan til mig syntes jeg simpelthen er for dårligt. nu har jeg tit læst om folk der har meldt sig ud af baby pga folks beskeder til dem. jeg syntes det ville være på plads at finde tonen igen og slappe lidt af.

jeg skrev jeg kunne blive lidt TRIST. trist i den forstand at jeg har set på nogle af mine veninder hvor lang tid der går og hvor mange undskyldninger kommunen kommer med. mener absolut ikke at det er udlændingenes skyld at kommunen går ind og hjælper som de gør. DET ER KOMMUNEN jeg snakker om her.

helt ærligt det ikke okay at skrive sådan

Jeg kunne rigtig godt tænke mig et link der kan understøtte dine påstande..jeg synes virkelig dit grundlag for at udtale dig er tyndt hvis det kun er udfra hvad du hører og ser..

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

line melias mor

Eva skriver:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig et link der kan understøtte dine påstande..jeg synes virkelig dit grundlag for at udtale dig er tyndt hvis det kun er udfra hvad du hører og ser..

Knus..

nu må i simpelthen holde. det jo en mening jeg har. jeg siger ikke det er sådan OVERALT bare at jeg har oplevet det

Anmeld

22. april 2010

line melias mor

ka-ri-na skriver:

altså jeg er ret sikker på at danskere med anden etnisk baggrund ikke snyder mere end danskere med dansk baggrund...

jo flere børn du har jo mere børnefamilieydelse får du, hvis du har en lav indkomst kan du søge boligsikring og økonomisk friplads... og det er ens for alle

jeg bliver irriteret når jeg hører om familier hvor de bor sammen men hvor den ene eller anden part har sin adresse registreret andetsteds... det er snyd og bedrag.... hvis man bor sammen i hverdagene

jeg skrev ikke at udlændinge snød jeg skrev og dem der snyder. dem der snyder generalt

Anmeld

22. april 2010

Ni-ko-li-ne

Ansemusen skriver:

<br /><br /><p> Hvad er det man kan søge hjælp til når man får Kontanthjælp? Er det ikke bare engangydelser som fx. til barnevogn eller tandlæge?<br/>Det ved jeg i hvert fald at man kan, men det er vist ikke nemt, fordi man skal aflevere kopier af alting og så tager tingene som regel meget lang tid hos kommunen. Så ens hul kunne da sikkert godt vokse sig til dobbelt størrelse inden tilskudet blev til noget.</p><p> Men synes bestemt det er helt fint, at folk som ikke snyder, og som vitterligt ikke har ret mange penge, kan få tilskud til fx. ting til deres kommende barn. Det er også noget som kommer barnet til gode! Men selvfølgelig skal man ikke have hjælp til noget man selv kan betale, det er klart!</p>

Hvis jeg skulle komme på KH ville vi kunne søge økonomisk friplads og boligsikring men jeg ville ikke få ret meget i KH da min kæreste jo har en indkomst også

Anmeld

22. april 2010

Mette+Mathias

line melias mor skriver:

hvad sker der lige ??? at kalde mit indlæg racistisk er nok noget af det mærkeligste jeg længe har hørt. for det første er jeg overhoved ikke racist eller har noget som helst i mod udlændinge OVERHOVED. grunden til jeg kommer med den påstand er netop at jeg har rigtig mange venner og bekendte der er udlændinge som får alt fra kommunen. jeg siger ikke de snyder med det jeg siger at kommunen(i odense) hjælper dem med det samme der er noget for det har jeg oplevet gentagne gange.

det har ikke en fis at gøre med jeg tror at det ville være bedre at få flere børn. at i kan finde på at snakke sådan til mig syntes jeg simpelthen er for dårligt. nu har jeg tit læst om folk der har meldt sig ud af baby pga folks beskeder til dem. jeg syntes det ville være på plads at finde tonen igen og slappe lidt af.

jeg skrev jeg kunne blive lidt TRIST. trist i den forstand at jeg har set på nogle af mine veninder hvor lang tid der går og hvor mange undskyldninger kommunen kommer med. mener absolut ikke at det er udlændingenes skyld at kommunen går ind og hjælper som de gør. DET ER KOMMUNEN jeg snakker om her.

helt ærligt det ikke okay at skrive sådan

Jeg mener stadig det er racistisk.

Lovgivningen er ens i hele landet, - man er berettiget til x beløb i friplads, hvis man tjener Y kroner. Man er berettiget til x kroner i boligsikring, hvis man tjener y kroner (ændres lidt ift. hvor mange børn man har), og derfor tror jeg simpelthen ikke på, at udlændinge bliver favoriseret og får noget "kastet i nakken", og når man så alligevel mener det, - og endda mener at det er udlændingene som får noget ekstra og ikke bare "nogle andre", ja så mener jeg at det er racistisk.

At du synes der er en dårlig tone, kan jeg desværre ikke gøre noget ved, Jeg har skimmet de andre indlæg, og så vidt jeg kan se, er der blevet svaret i et ordentligt sprog alle vegne? Der er så flere som ikke er enige med dig eller spørger ind til det du skriver, - men det har vel ikke noget med tonen at gøre?

Anmeld

22. april 2010

Mette+Mathias

ka-ri-na skriver:

Hvis jeg skulle komme på KH ville vi kunne søge økonomisk friplads og boligsikring men jeg ville ikke få ret meget i KH da min kæreste jo har en indkomst også

Hvis i "kun" er kærester, regnes din kærestes indkomst ikke med, - men hvis i var gift, ville du ikke få noget, hvis din kæreste/mand tjente mere end 2*KH.

Anmeld

22. april 2010

Muffinmus

Mumto3 skriver:

En kvinde der er i et voldligt forhold, og i særdelshed hvis hun ovenikøbet er gravid, så synes jeg kommunen bør træde til og hjælpe med en bolig, så hun kan komme væk fra den voldelige mand.

Hvis en enlig eller et par bare bruger løs af penge, optager masser af lån, ikke betaler dem tilbage, lever det fede liv, men uden at tjene pengene til det selv (men det bliver financieret via lån), nej, så synes jeg ikke det er kommunens pligt at bruge de penge jeg har betalt i skat, til at give til disse mennesker så de kan få sig en bedre bolig.  Jeg vil hellere have at mine skattepenge går til at hjælpe nogen som i mine øjne er virkelig nødstedet.  (Og lad mig lige slå fast at dette er en GENERELT HOLDNING, og har ikke noget med nogen personer herinde at gøre!!!!)

TJA, men nu er der en lovgivning der kan smide den voldelige ud af hjemmet så den uskyldige kan beholde sin bolig..og de får lang straf hvis de overskrider forbuddet og tyer til vold:-)

Og så går man til politiet, ikke kommunen.

Maria- der har arbejdet for et krisecenter for voldsramte kvinder:-)

Anmeld

22. april 2010

Mumto3

MariaE skriver:

TJA, men nu er der en lovgivning der kan smide den voldelige ud af hjemmet så den uskyldige kan beholde sin bolig..og de får lang straf hvis de overskrider forbuddet og tyer til vold:-)

Og så går man til politiet, ikke kommunen.

Maria- der har arbejdet for et krisecenter for voldsramte kvinder:-)

Tænk, det var da dejligt at høre. Jeg ved ikke om jeg personligt turde blive boende, men det er da godt at samfundet er på den voldsramte side!

Anmeld

22. april 2010

lion

SabrinaJuulOlsen skriver:

Tak!!! (Det var min mand og jeg)

- Vi havde fået det råd at blive skilt og snørre kommunen, så jeg fik kastet en bolig i nakken med det samme og fik yderligere omkring 10.000kr om mdr + hvad der ellers kommer..

Men vi vælger at være ærlige og bede hjælp, men det går heller ikke.. Hmmm så kan jeg godt følge nogle mennesker, i deres bedrageri, jeg kunne ikke selv, men det er løsning og jeg lyver ikke SOM KOMMUNEN HAR GIVET OS!... :s

Den holdning kender jeg.

Min EGEN familie sagde det til mifg, for at jeg kunne få en lejlighed hurtigere fordi jeg var gravid. Men hvorfor skal jeg snyde systemet, men jeg ville heller ikk byde faren til mine børn det.

Jeg synes også det er fræk at 2 på KH godt kan være gift og få KH men bare en arbejder kand en anden ikk får hjælp.

Jeg kender en i min familie, som ville har været enlig mor til 2 hvis det kunne ha betalt sig for hende, men det kunne det ikk, så kunne faderen godt flytte ind.

Jeg vil så sige jeg vil ikk selv snyde kommunen, men jeg kan godt se hvorfor nogen gør det. Jeg ville for flere penge hvis jeg var alene end sammen med mine børns far.....

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

lion skriver:

Den holdning kender jeg.

Min EGEN familie sagde det til mifg, for at jeg kunne få en lejlighed hurtigere fordi jeg var gravid. Men hvorfor skal jeg snyde systemet, men jeg ville heller ikk byde faren til mine børn det.

Jeg synes også det er fræk at 2 på KH godt kan være gift og få KH men bare en arbejder kand en anden ikk får hjælp.

Jeg kender en i min familie, som ville har været enlig mor til 2 hvis det kunne ha betalt sig for hende, men det kunne det ikk, så kunne faderen godt flytte ind.

Jeg vil så sige jeg vil ikk selv snyde kommunen, men jeg kan godt se hvorfor nogen gør det. Jeg ville for flere penge hvis jeg var alene end sammen med mine børns far.....

Men det ville dine børn far ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.