"Det kan kommunen hjælpe med...."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.261 visninger
83 svar
0 synes godt om
21. april 2010

Honningblomst

Nu har jeg læst det mange gange herinde...og tænker lidt på hvad I mener kommunen skal hjælpe med. Nogle gange lyder det som om de skal hjælpe med hvad som helst og kan hjælpe med hvad som helst.

Men altså, hvad mener I er kommunens ansvar og hvad mener I IKKE er kommunens ansvar?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Mumto3

En kvinde der er i et voldligt forhold, og i særdelshed hvis hun ovenikøbet er gravid, så synes jeg kommunen bør træde til og hjælpe med en bolig, så hun kan komme væk fra den voldelige mand.

Hvis en enlig eller et par bare bruger løs af penge, optager masser af lån, ikke betaler dem tilbage, lever det fede liv, men uden at tjene pengene til det selv (men det bliver financieret via lån), nej, så synes jeg ikke det er kommunens pligt at bruge de penge jeg har betalt i skat, til at give til disse mennesker så de kan få sig en bedre bolig.  Jeg vil hellere have at mine skattepenge går til at hjælpe nogen som i mine øjne er virkelig nødstedet.  (Og lad mig lige slå fast at dette er en GENERELT HOLDNING, og har ikke noget med nogen personer herinde at gøre!!!!)

Anmeld

21. april 2010

Sabsy

Eva skriver:

Nu har jeg læst det mange gange herinde...og tænker lidt på hvad I mener kommunen skal hjælpe med. Nogle gange lyder det som om de skal hjælpe med hvad som helst og kan hjælpe med hvad som helst.

Men altså, hvad mener I er kommunens ansvar og hvad mener I IKKE er kommunens ansvar?

Knus Eva..

De skal hjælpe med det de siger til en de kan, og så senere hen ikke trække i land (glemme en, så bliver jeg lidt sur på dem).. Det er min mening..

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

SabrinaJuulOlsen skriver:

De skal hjælpe med det de siger til en de kan, og så senere hen ikke trække i land (glemme en, så bliver jeg lidt sur på dem).. Det er min mening..

Og hvad skal de så hjælpe med...det er jo en vurderings sag, er det ikke?

Anmeld

21. april 2010

Ni-ko-li-ne

det er et ømt emne.....

jeg mener kommunen bør hjælpe med de ting de kan i henhold til den givne lovgivning... ofte tænker jeg at folk måske skulle tænke mere over deres egne gerninger i stedet for at skylde skylden på den offentlige instans de mener de skal have hjælp fra

jeg må indrømme, at jeg har et meget anstrengt forhold til folk der på den ene eller anden måde bevidst snyder...

Anmeld

21. april 2010

Ni-ko-li-ne

ja det dur ikke.... det er skrækkeligt når sager trækker ud og bliver glemt...

Anmeld

21. april 2010

Sabsy

Eva skriver:

Og hvad skal de så hjælpe med...det er jo en vurderings sag, er det ikke?

Jeg kan godt forstå at MUMTO3 ikke gider at betale for en penthouse til en der slev har lavet lort i den..

- Men når man ringer til kommunen og siger sådan og sådan, og så siger kommunen at man skal syknde sig derned, så de hurtigtst muligt kan hjælpe en og virkelig sætter hjælpen ind, og gør en lidt mindre "bange" for det hele, at man de så 14 dage efter skriver, at det bliver ikke til noget af ligevel.. SÅ BLIVER JEG SKU SUR, OG UNDSKYLD MEN SÅ ER JEG KOLD I RØVEN MED SKATTEPENGE I BETALER, SÅ SIG DOG FRA STARTEN HVAD I KAN OG IKKE KAN!!!!!!!!

Er så indebrændt, og indlægget her bliver sikkere også kommenteret, men ved ikke hvordan jeg skal få min frustration ned på tekst!...

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

det er et ømt emne.....

jeg mener kommunen bør hjælpe med de ting de kan i henhold til den givne lovgivning... ofte tænker jeg at folk måske skulle tænke mere over deres gerninger i stedet for at skylde skylden på den offentlige instans de mener de skal have hjælp fra

jeg må indrømme, at jeg har et meget anstrengt forhold til folk der på den ene eller anden måde bevidst snyder...

Det har du ret i...men det er måske bare fordi jeg slet ikke tænker at det kunne være kommunens ansvar..jeg har feks været på kh i en periode og efterfølgende har jeg hørt om alt muligt som mennesker søger af hjælp til når de modtager ydelser fra kommunen...måske det bare er tankegangen der er ved at ændres...men altså, det handler vel også lidt om selv at tage ansvar...mon vi er blevet alt for forkælede....?

Anmeld

21. april 2010

Ni-ko-li-ne

Jeg kan godt forstå at MUMTO3 ikke gider at betale for en penthouse til en der slev har lavet lort i den..

- Men når man ringer til kommunen og siger sådan og sådan, og så siger kommunen at man skal syknde sig derned, så de hurtigtst muligt kan hjælpe en og virkelig sætter hjælpen ind, og gør en lidt mindre "bange" for det hele, at man de så 14 dage efter skriver, at det bliver ikke til noget af ligevel.. SÅ BLIVER JEG SKU SUR, OG UNDSKYLD MEN SÅ ER JEG KOLD I RØVEN MED SKATTEPENGE I BETALER, SÅ SIG DOG FRA STARTEN HVAD I KAN OG IKKE KAN!!!!!!!!

Er så indebrændt, og indlægget her bliver sikkere også kommenteret, men ved ikke hvordan jeg skal få min frustration ned på tekst!...

sagen er desværre den, at det ER et vurderingsspørgsmål... og man kan ikke regne med svaret før man har det sort på hvidt... desværre...

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Ok..lyder som om du har noget personligt omkring...det var generalt jeg ønskede en debat.

Håber I finder en løsning.

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.