"Det kan kommunen hjælpe med...."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Diana...

Puu det ved jeg sgu ikke hi hi men jeg ved at kommunen betaler 5 krise psykolog timer til mig og det har jeg ikke bedt om men det har de tilbudt og det er jeg EVIG taknemlig for for jeg ville ikke selv havde råd til det og jeg har brug for dem nu.

Men jeg kunne aldrig finde på at spørge om pengehjælp af kommunen til lejlighed osv så vil jeg heller låne af min familie eller andre. Men det jo dejligt at muligheden er der for dem som ikke kan låne af andre. 

Knus Diana 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

MariaJ

Jeg er faktisk lidt overrasket over at kommunen ikke har været behjælpelig med at finde bolig i de tilfælde, hvor nogle af jer har stået som enlige mødre uden tag over hovedet. Øv og ikke godt nok synes jeg  .

Min eneste kontakt med det offentlige sociale system var en måned på kontanthjælp, da jeg blev færdig med min uddannelse før dagpengene fra A-kassen trådte i kraft. Sammenlignet med så mange andre var min situation jo ikke specielt dårlig, men pengene faldt bestemt på et tørt sted på det tidspunkt.

Jeg tror nok lidt naivt at det offentlige system faktisk hjælper folk, der har brug for det (og her vil jeg absolut regne en enlig mor uden tag over hovedet som en der har brug for hjælp). Vi har jo netop skabt et system, hvor man ikke har forsørgeransvar overfor voksne familiemedlemmer, så selvom det er flot hvis nogen kan flytte hjem til forældrene eller forældrene kan hjælpe dem økonomisk i en periode, så er det jo ikke givet at det er tilfældet.

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

SabrinaJuulOlsen skriver:

Jeg kan godt forstå at MUMTO3 ikke gider at betale for en penthouse til en der slev har lavet lort i den..

- Men når man ringer til kommunen og siger sådan og sådan, og så siger kommunen at man skal syknde sig derned, så de hurtigtst muligt kan hjælpe en og virkelig sætter hjælpen ind, og gør en lidt mindre "bange" for det hele, at man de så 14 dage efter skriver, at det bliver ikke til noget af ligevel.. SÅ BLIVER JEG SKU SUR, OG UNDSKYLD MEN SÅ ER JEG KOLD I RØVEN MED SKATTEPENGE I BETALER, SÅ SIG DOG FRA STARTEN HVAD I KAN OG IKKE KAN!!!!!!!!

Er så indebrændt, og indlægget her bliver sikkere også kommenteret, men ved ikke hvordan jeg skal få min frustration ned på tekst!...

Det er simpelthen også noget svineri! Hvad mener du med det, jeg har fremhævet med kursiv? Forstår bare ikke lige sætningen

K.h. Linda

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Det er netop sådan noget der pisser mig fuldstændigt af! Det får mig virkelig til at se RØDT

Min personlige holdning er, at man da skal søge de tilskud, man er berettiget til at få, og nogen vil synes det er mærkelige ting, man kan få tilskud til (tænker her på din tråd omkring din søns sygdom og de ting, du søgte tilskud til) MEN selvfølgelig skal man da forsøge at søge... Det er jo ikke vedkommende, der søger, der er forkert på den, men måske systemet der er lidt pudsigt indrettet på nogle områder.

Jeg er jo selv alene med Laura og har søgt de tilskud fra kommunen, jeg kunne få i form af forhøjet børnefamilieydelse og friplads, selvom jeg ikke mangler pengene...

Min veninde og jeg joker tit om, at jeg slet ikke har råd til at flytte sammen med en mand, hvis det skulle blive aktuelt, fordi flere af mine tilskud så ville bortfalde. Jeg ville dog ALDRIG snyde omkring det, for det synes jeg er svineri!

K.h. Linda

Eva skriver:

Ja, det er som nok det...det er lidt en selvfølge at der er nogen der hiver en op...og så tænker jeg det måske også handler om hvad man selv er vokset op med....

Men jeg er dybt taknemmelig over vi har det system vi har og det skulle vi gerne blive ved med.

min veninde sad grinende og fortalte om hendes veninde der snyder samfundet for en masse penge fordi hun jo ville miste penge hvis hun fortalte at hendes kæreste boede der og det var jo ikke hans problem at betale for venindens børn...men nej, det er så samfundets, så de kan leve fedt....fatter bare ikke at man er så skide ligeglad og bare skal have mest og mere...hmm..

Nå, men ja, vi er jo alle forskellige.. jeg håber bare aldrig aldrig aldrig at jeg igen skal igennem den ydmygelse at søge om kh...

Knus..

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Nu var mit spørgsmål ikke omkring hvad de hjalp med men holdningen...er det blevet sådan at man mener tror håber og regner med at kommunen kan og skal hjælpe med stort set hvad som helst.

Og nej, mine oplevelser er bestemt heller ikke at de bare hjælper...det jeg søgte om i forhold til min søns sygdom det valgte de at sige nej til..men jeg bor også i en fattig kommune...så der er jo ikke lige forhold desværre...

Det er mig en gåde, at reglerne ikke er harmoniseret bedre, så de er ens uanset, hvilken kommune man bor i. Det er jo lidt det samme mht. fjernelse af børn. Der er det også meget forskelligt, hvor lang line kommunen giver forældrene, som bare kan flytte, hvis de er i kommunen søge lys. Nå, men det var vist en anden diskussion. Sorry

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Baagøe skriver:

Det er mig en gåde, at reglerne ikke er harmoniseret bedre, så de er ens uanset, hvilken kommune man bor i. Det er jo lidt det samme mht. fjernelse af børn. Der er det også meget forskelligt, hvor lang line kommunen giver forældrene, som bare kan flytte, hvis de er i kommunen søge lys. Nå, men det var vist en anden diskussion. Sorry

Ja, det er sørgeligt...og inden for området omkring socialtbelastede familier, udsatte børn osv, der burdet det være fra nationalt plan pengene blev styret og ikke kommunalt...om man vokser op i nord sjælland eller på lolland så burde man have lige muligheder for at blive passet på og hjulpet...det er virkelig så sørgeligt og et område jeg dælme skal ud og kæmpe min sag for...

Knus..

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Baagøe skriver:

Det er netop sådan noget der pisser mig fuldstændigt af! Det får mig virkelig til at se RØDT

Min personlige holdning er, at man da skal søge de tilskud, man er berettiget til at få, og nogen vil synes det er mærkelige ting, man kan få tilskud til (tænker her på din tråd omkring din søns sygdom og de ting, du søgte tilskud til) MEN selvfølgelig skal man da forsøge at søge... Det er jo ikke vedkommende, der søger, der er forkert på den, men måske systemet der er lidt pudsigt indrettet på nogle områder.

Jeg er jo selv alene med Laura og har søgt de tilskud fra kommunen, jeg kunne få i form af forhøjet børnefamilieydelse og friplads, selvom jeg ikke mangler pengene...

Min veninde og jeg joker tit om, at jeg slet ikke har råd til at flytte sammen med en mand, hvis det skulle blive aktuelt, fordi flere af mine tilskud så ville bortfalde. Jeg ville dog ALDRIG snyde omkring det, for det synes jeg er svineri!

K.h. Linda

Helt enig... og lige meget hvad, så får man jo kun en husleje og udgifter omkring det hvis man flytter sammen med en, det tror jeg helt sikkert opvejer det andet...men jeg er helt enig. Jeg skal dog aldrig bo sammen med en mand igen...aldrig..

Knus..

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Eva skriver:

Ja, det er sørgeligt...og inden for området omkring socialtbelastede familier, udsatte børn osv, der burdet det være fra nationalt plan pengene blev styret og ikke kommunalt...om man vokser op i nord sjælland eller på lolland så burde man have lige muligheder for at blive passet på og hjulpet...det er virkelig så sørgeligt og et område jeg dælme skal ud og kæmpe min sag for...

Knus..

Lige præcis. Jeg gå så langt som at sige, jeg synes det er dybt uansvarligt af kommunerne, der ikke er ens regler på det område

Med hensyn til at have en mand boende igen, så vil jeg ikke sige, at jeg higer efter en mand, men jeg kan da godt af og til savne en at putte med, så jeg vil da langt fra afvise, jeg ikke vil bo med en igen They come in handy in several ways

Anmeld

21. april 2010

sarahb

Jeg har aldrig selv vræet omkring kommunen, fået hjælp eller kendt nogle på kontant hjælp.

Men hvad jeg har hørt og ser, synes jeg det er vildt de kan låne en til indskud og betale for møbler og inventar til et nyt hjem.
Men samtidig hører man at de absoult ikke gør deres job specielt på områderne med syge og folk der har akut brug for hjælp psykisk.

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Baagøe skriver:

Lige præcis. Jeg gå så langt som at sige, jeg synes det er dybt uansvarligt af kommunerne, der ikke er ens regler på det område

Med hensyn til at have en mand boende igen, så vil jeg ikke sige, at jeg higer efter en mand, men jeg kan da godt af og til savne en at putte med, så jeg vil da langt fra afvise, jeg ikke vil bo med en igen They come in handy in several ways

Tror som også de fleste gerne vil have en at dele livet med..jeg har bare slet ikke lyst eller overskud til det...savner det aldrig...men hvem ved om 20 år..

Knus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.