"Det kan kommunen hjælpe med...."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Honningblomst

Anna-jonas skriver:

Øhhhhh.................jeg synes sgu' godt nok ikke at vores kommune hjælper særlig godt. Så det må være en anden kommune der refereres til...............

Nu var mit spørgsmål ikke omkring hvad de hjalp med men holdningen...er det blevet sådan at man mener tror håber og regner med at kommunen kan og skal hjælpe med stort set hvad som helst.

Og nej, mine oplevelser er bestemt heller ikke at de bare hjælper...det jeg søgte om i forhold til min søns sygdom det valgte de at sige nej til..men jeg bor også i en fattig kommune...så der er jo ikke lige forhold desværre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Honningblomst

Znuzke skriver:

Ja, reglerne er mærkelige. Søger man fripladstilskud så er det husstandens samlede indkomst uanset om det er bio-forældre og ægtefæller eller ej, men når det drejer sig om efterskoler så er det kun bio-forælderens indkomst der tæller, uanset om man er gift eller ej.... Det virker ikke heeeelt logisk...

Næ..og bliver man skilt, så skal faderen pludselig slet ikke være med til at betale noget andet end de sølle 1000kr, alt andet er moderen og tjener hun lidt, så er det pludselig samfundet der skal betale for pasning feks...den forstår jeg heller ikke...er man forældre er man det vel altid og lige meget hvor børnene bor eller?

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

SabrinaJuulOlsen skriver:

Tak!!! (Det var min mand og jeg)

- Vi havde fået det råd at blive skilt og snørre kommunen, så jeg fik kastet en bolig i nakken med det samme og fik yderligere omkring 10.000kr om mdr + hvad der ellers kommer..

Men vi vælger at være ærlige og bede hjælp, men det går heller ikke.. Hmmm så kan jeg godt følge nogle mennesker, i deres bedrageri, jeg kunne ikke selv, men det er løsning og jeg lyver ikke SOM KOMMUNEN HAR GIVET OS!... :s

Du får altså heller ikke bare en bolig fordi du står som alenemor...sådan er det ikke.. så det havde nok ikke hjulpet meget..

Anmeld

21. april 2010

anna-jonas

Eva skriver:

Nu var mit spørgsmål ikke omkring hvad de hjalp med men holdningen...er det blevet sådan at man mener tror håber og regner med at kommunen kan og skal hjælpe med stort set hvad som helst.

Og nej, mine oplevelser er bestemt heller ikke at de bare hjælper...det jeg søgte om i forhold til min søns sygdom det valgte de at sige nej til..men jeg bor også i en fattig kommune...så der er jo ikke lige forhold desværre...

Nej, kommunen skal ikke "bare" hjælpe. De skal hjælpe dem mennesker der har et seriøst behov for hjælp.................det er vel det velfærdslovene blev lavet for. At der så er nogle der aldrig tager ansvar for deres eget liv, og altid siger " Det er samfundets skyld". Det er brand ærgerligt, men burde ikke stille de virkelig trængende dårligere. Håber at du forstå mit volapyk............ Er vist ikke helt rigtig oveni hovedet i dag. Havde nemlig et skuffende møde med vores kommune i går.................men det er en anden snak.

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Anna-jonas skriver:

Nej, kommunen skal ikke "bare" hjælpe. De skal hjælpe dem mennesker der har et seriøst behov for hjælp.................det er vel det velfærdslovene blev lavet for. At der så er nogle der aldrig tager ansvar for deres eget liv, og altid siger " Det er samfundets skyld". Det er brand ærgerligt, men burde ikke stille de virkelig trængende dårligere. Håber at du forstå mit volapyk............ Er vist ikke helt rigtig oveni hovedet i dag. Havde nemlig et skuffende møde med vores kommune i går.................men det er en anden snak.

Jeg forstår helt klart hvad du skriver og er helt helt enig.

Ej, er ked af at I har haft et skidt møde...nogle gange er det som at banke i en dyne...synes sgu det er skræmmende at systemet er så trægt for dem der virkelig har brug for det...øv, altså...

STORT kram..

Anmeld

21. april 2010

anna-jonas

Eva skriver:

Jeg forstår helt klart hvad du skriver og er helt helt enig.

Ej, er ked af at I har haft et skidt møde...nogle gange er det som at banke i en dyne...synes sgu det er skræmmende at systemet er så trægt for dem der virkelig har brug for det...øv, altså...

STORT kram..

Tak, Eva....................hvis knus kunne hjælpe, så led vi ingen nød.

Anmeld

21. april 2010

Sabsy

Eva skriver:

Du får altså heller ikke bare en bolig fordi du står som alenemor...sådan er det ikke.. så det havde nok ikke hjulpet meget..

Det har jeg fået papir på.. - Så hvis min mand og jeg bliver skilt er der en bolig klar hurtigt.. Så.. Sådan er det i vores kommune ihvertfald..

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

SabrinaJuulOlsen skriver:

Det har jeg fået papir på.. - Så hvis min mand og jeg bliver skilt er der en bolig klar hurtigt.. Så.. Sådan er det i vores kommune ihvertfald..

Der er mange ting de ser på... du er ikke så gammel det tror jeg helt sikkert tæller med når kommunen vurderer om du skal have hjælp...for dit barns skyld.

Må indrømme at jeg var flyttet alene og fået en bolig og ro på til min søn kom...det er jo ikke at snyde at din mand flytter ind efter en måned feks...du kan jo bare lade være med at søge tilskud som enlig, så skal det ikke afmeldes igen.

Men kan du så få lån til indskud hvis du stod alene?

Anmeld

21. april 2010

Sabsy

Eva skriver:

Der er mange ting de ser på... du er ikke så gammel det tror jeg helt sikkert tæller med når kommunen vurderer om du skal have hjælp...for dit barns skyld.

Må indrømme at jeg var flyttet alene og fået en bolig og ro på til min søn kom...det er jo ikke at snyde at din mand flytter ind efter en måned feks...du kan jo bare lade være med at søge tilskud som enlig, så skal det ikke afmeldes igen.

Men kan du så få lån til indskud hvis du stod alene?

Jeps, ifl. det papir jeg har fået.. - Og jeg ønsker ikke og skal snyde..

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Jeps, ifl. det papir jeg har fået.. - Og jeg ønsker ikke og skal snyde..

Hvis du flytter ind selv og senere sammen med ham og ikke modtager tilskud...så har det ikke kostet kommunen penge...jo, de har hjulpet med en bolig....Men nu tænker jeg også bare ud fra mig og hvordan jeg er og jeg ville aldrig fungere som mor hvis jeg skulle bo på et lille værelse hos mine svigerforældre og så ville det bestemt ikke være til gavn for barnet...men det er flot du kan holde det ud...

Og så vil jeg lige sige at de tre gange jeg har stået som enligmor uden bolig, der har der ikke været muligt at få hjælp og jeg fandt da også ud af det..

Knus og held og lykke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.