"Det kan kommunen hjælpe med...."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Det har du ret i...men det er måske bare fordi jeg slet ikke tænker at det kunne være kommunens ansvar..jeg har feks været på kh i en periode og efterfølgende har jeg hørt om alt muligt som mennesker søger af hjælp til når de modtager ydelser fra kommunen...måske det bare er tankegangen der er ved at ændres...men altså, det handler vel også lidt om selv at tage ansvar...mon vi er blevet alt for forkælede....?

altså nu er jeg jo forlovet med en socialrådgiver;0) så hvis jeg kom på KH ville jeg nok søge de ting jeg kunne... jeg er ikke super stolt af at tænke sådan, men jeg tror jeg retfærdiggør det overfor mig selv ved at jeg jo har arbejdet siden jeg var 16år og har til hensigt at fortsætte med det.... så jeg kan bidrage til samfundet...

egentlig har jeg ikke noget mod at skattekronerne bliver brugt til at hjælpe andre mennesker der af den ene eller anden grund står i en krise... det jeg har noget imod er den holdning folk har....

ja, et eller andet sted så tror jeg ofte, at mere vil have mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

altså nu er jeg jo forlovet med en socialrådgiver;0) så hvis jeg kom på KH ville jeg nok søge de ting jeg kunne... jeg er ikke super stolt af at tænke sådan, men jeg tror jeg retfærdiggør det overfor mig selv ved at jeg jo har arbejdet siden jeg var 16år og har til hensigt at fortsætte med det.... så jeg kan bidrage til samfundet...

egentlig har jeg ikke noget mod at skattekronerne bliver brugt til at hjælpe andre mennesker der af den ene eller anden grund står i en krise... det jeg har noget imod er den holdning folk har....

ja, et eller andet sted så tror jeg ofte, at mere vil have mere

Ja, det er som nok det...det er lidt en selvfølge at der er nogen der hiver en op...og så tænker jeg det måske også handler om hvad man selv er vokset op med....

Men jeg er dybt taknemmelig over vi har det system vi har og det skulle vi gerne blive ved med.

min veninde sad grinende og fortalte om hendes veninde der snyder samfundet for en masse penge fordi hun jo ville miste penge hvis hun fortalte at hendes kæreste boede der og det var jo ikke hans problem at betale for venindens børn...men nej, det er så samfundets, så de kan leve fedt....fatter bare ikke at man er så skide ligeglad og bare skal have mest og mere...hmm..

Nå, men ja, vi er jo alle forskellige.. jeg håber bare aldrig aldrig aldrig at jeg igen skal igennem den ydmygelse at søge om kh...

Knus..

Anmeld

21. april 2010

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Ja, det er som nok det...det er lidt en selvfølge at der er nogen der hiver en op...og så tænker jeg det måske også handler om hvad man selv er vokset op med....

Men jeg er dybt taknemmelig over vi har det system vi har og det skulle vi gerne blive ved med.

min veninde sad grinende og fortalte om hendes veninde der snyder samfundet for en masse penge fordi hun jo ville miste penge hvis hun fortalte at hendes kæreste boede der og det var jo ikke hans problem at betale for venindens børn...men nej, det er så samfundets, så de kan leve fedt....fatter bare ikke at man er så skide ligeglad og bare skal have mest og mere...hmm..

Nå, men ja, vi er jo alle forskellige.. jeg håber bare aldrig aldrig aldrig at jeg igen skal igennem den ydmygelse at søge om kh...

Knus..

nej tak, forhåbentlig er jmin sygedagpengesag også afsluttet inden de 52 uger.... så jeg kan komme ud at arbejde igen!

jeg har det rigtigt skidt med mennesker som de veninde fortalte om... jeg har hørt det før "jamen ellers har vi ikke råd til..... bla. bla. bla. "

det er sgu da ikke samfundets opgave...  men det fortæller jeg så også hvis jeg støder på folk der synes det er okay...

Anmeld

21. april 2010

ekzunz

Det synes jeg ikke der kan gives et generelt svar på. Det må og skal afhænge af den enkelte person eller families behov.

Vi har fået betalt parterapi. Generelt synes jeg ikke at det er kommunens problem at vi har kvaler i parforholdet, men her var det pga. 3 børn som var blevet tvangsflyttet. Så alle sager har nogle aspekter som skal tages i betragtning. Nogle mangler bolig, og  om kommunen skal hjælpe eller ej, bør afhænge af situationen. Og der vil sikkert altid være nogle der mener at de får for lidt og andre mener at alle de andre får for meget....

Mht. programmet igår, så undrer det mig virkelig at der stadig er noget der hedder forsørgerpligt overfor ægtefæller. Jeg synes der bør være ens regler for hvilke ydelser man kan få (altså KH og lign). Her kan man jo lade sig skille for at få flere penge - det virker helt åndsvagt på mig. Enten har man ret til KH eller også har man ikke. Men det kan da ikke være rigtigt at der er forskel på om man er samboende eller gift

Anmeld

21. april 2010

Ni-ko-li-ne

Znuzke skriver:

Det synes jeg ikke der kan gives et generelt svar på. Det må og skal afhænge af den enkelte person eller families behov.

Vi har fået betalt parterapi. Generelt synes jeg ikke at det er kommunens problem at vi har kvaler i parforholdet, men her var det pga. 3 børn som var blevet tvangsflyttet. Så alle sager har nogle aspekter som skal tages i betragtning. Nogle mangler bolig, og  om kommunen skal hjælpe eller ej, bør afhænge af situationen. Og der vil sikkert altid være nogle der mener at de får for lidt og andre mener at alle de andre får for meget....

Mht. programmet igår, så undrer det mig virkelig at der stadig er noget der hedder forsørgerpligt overfor ægtefæller. Jeg synes der bør være ens regler for hvilke ydelser man kan få (altså KH og lign). Her kan man jo lade sig skille for at få flere penge - det virker helt åndsvagt på mig. Enten har man ret til KH eller også har man ikke. Men det kan da ikke være rigtigt at der er forskel på om man er samboende eller gift

ja den regel forstår jeg heller ikke... det er dybt oldnordisk..

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Znuzke skriver:

Ja, den forstår jeg heller ikke...den der med at man ikke økonomisk set er lige om man er gift eller bor sammen...for alle andre tilskud er jo om man bor sammen eller ej....eller næsten alle...tilskud til efterskole er det kun forælderens indkomst der bliver set på.

Anmeld

21. april 2010

anna-jonas

Eva skriver:

Nu har jeg læst det mange gange herinde...og tænker lidt på hvad I mener kommunen skal hjælpe med. Nogle gange lyder det som om de skal hjælpe med hvad som helst og kan hjælpe med hvad som helst.

Men altså, hvad mener I er kommunens ansvar og hvad mener I IKKE er kommunens ansvar?

Knus Eva..

Øhhhhh.................jeg synes sgu' godt nok ikke at vores kommune hjælper særlig godt. Så det må være en anden kommune der refereres til...............

Anmeld

21. april 2010

Ni-ko-li-ne

Anna-jonas skriver:

Øhhhhh.................jeg synes sgu' godt nok ikke at vores kommune hjælper særlig godt. Så det må være en anden kommune der refereres til...............

nej de burde have et LOS i røven!

Anmeld

21. april 2010

Sabsy

Znuzke skriver:

Tak!!! (Det var min mand og jeg)

- Vi havde fået det råd at blive skilt og snørre kommunen, så jeg fik kastet en bolig i nakken med det samme og fik yderligere omkring 10.000kr om mdr + hvad der ellers kommer..

Men vi vælger at være ærlige og bede hjælp, men det går heller ikke.. Hmmm så kan jeg godt følge nogle mennesker, i deres bedrageri, jeg kunne ikke selv, men det er løsning og jeg lyver ikke SOM KOMMUNEN HAR GIVET OS!... :s

Anmeld

21. april 2010

ekzunz

Eva skriver:

Ja, den forstår jeg heller ikke...den der med at man ikke økonomisk set er lige om man er gift eller bor sammen...for alle andre tilskud er jo om man bor sammen eller ej....eller næsten alle...tilskud til efterskole er det kun forælderens indkomst der bliver set på.

Ja, reglerne er mærkelige. Søger man fripladstilskud så er det husstandens samlede indkomst uanset om det er bio-forældre og ægtefæller eller ej, men når det drejer sig om efterskoler så er det kun bio-forælderens indkomst der tæller, uanset om man er gift eller ej.... Det virker ikke heeeelt logisk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.