Mumto3 skriver:
En kvinde der er i et voldligt forhold, og i særdelshed hvis hun ovenikøbet er gravid, så synes jeg kommunen bør træde til og hjælpe med en bolig, så hun kan komme væk fra den voldelige mand.
Hvis en enlig eller et par bare bruger løs af penge, optager masser af lån, ikke betaler dem tilbage, lever det fede liv, men uden at tjene pengene til det selv (men det bliver financieret via lån), nej, så synes jeg ikke det er kommunens pligt at bruge de penge jeg har betalt i skat, til at give til disse mennesker så de kan få sig en bedre bolig. Jeg vil hellere have at mine skattepenge går til at hjælpe nogen som i mine øjne er virkelig nødstedet. (Og lad mig lige slå fast at dette er en GENERELT HOLDNING, og har ikke noget med nogen personer herinde at gøre!!!!)
jeg er meget enig, de skal jo også vurdere, for mig er det folk som har et behov for hjælp, som feks en kvinde som skal væk fra en voldelig mand, eller hvis man får varige mén, så man får behov for feks hjælpemidler.
Hvis en enlig eller et par bare bruger løs af penge, optager masser af lån, ikke betaler dem tilbage, lever det fede liv, men uden at tjene pengene til det selv (men det bliver financieret via lån), nej, så synes jeg ikke det er kommunens pligt at bruge de penge jeg har betalt i skat, til at give til disse mennesker så de kan få sig en bedre bolig. Jeg vil hellere have at mine skattepenge går til at hjælpe nogen som i mine øjne er virkelig nødstedet. (Og lad mig lige slå fast at dette er en GENERELT HOLDNING, og har ikke noget med nogen personer herinde at gøre!!!!) Enig
Synes også de har pligt til at hjælpe børn, som feks er i svære familier, eller belastede familier, de har ikke selv valgt deres situation, og børn fortjener at blive bedst muligt på vej.
synes også kommunen har pligt til at hjælpe ved sygdom, og sygdom under graviditet (snakker om reel sygdom under graviditet)
men igen kan det være svært, da det også kræver vurderinger, og nogle udnytter jo systemet, som i sidste ende rammer nogle som virkelig har behov for hjælpen.
Generelle meninger, ikke for at ramme eller støde nogen