"Det kan kommunen hjælpe med...."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Vidunderligeunger

jamen øh...

jeg fik ikke meldt mig i en a-kasse for 2 år siden (da jeg begyndte at arbejde på et plejehjem) for de manglede arbejdskraft og jeg regnede da ikke med det gik ud over mig.. det er ikke nogen undskyldning, det ved jeg, og jeg har skam lært af det. 

Det resulterede i at da jeg blev sygemeldt fra mit studie for gode 1½ måneds tid siden, stod jeg med røven i postkassen så jeg kom på KH, og det er jeg virkelig taknemmelig for..

Jeg er sådan en type som gerne arejder 40 timer i ugen, nat, dag og aften - elsker at arbejde, snyder ikke med sygedage og er en loyal medarbejder så er evigt taknemmelig for at kommunen kunne hjælpe og give mig lidt gysser hver måned, og jeg lover for jeg nok skal "betale" tilbage liiige når jeg har holdt 10 mdrs. barsel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Honningblomst

line melias mor skriver:

jeg har absolut ikke nogen i mod folk får hjælp ville selv kun søge hvis pengene ikke hang sammen og jeg havde muligheden som med hjælp til fri plads og boligsikring. hvad folk vil søge er deres egen sag ser ikke anderledes på dem. kan måske bare godt blive lidt trist over at nogle får meget og andre slet ingen hjælp får når de har mere brug for det. her tænker jeg meget på udlændinge familier med 3 4 5 eller 6 børn der får alt kastet i nakken,eller dem der snyder ved at sige de ikke bor sammen selv om de gør. har man pengene syntes jeg slet ikke man burde søge det.

Hvad er det udlændinge får som vi ikke får, ja og mennesker med mange børn...? gerne med et link? for det er bestemt ikke min opfattelse eller den viden jeg har, at disse mennesker bedre stillet end andre...

Anmeld

21. april 2010

N&J

Jeg har så stadig ikke forstået hvordan man kan snyde systemet, ja okey, det er såå naivt, I know, men syntes altså at de paragraffer man overtræder er sådan ret forebyggende, men måske er det bare fordi folk ikke læse hvilke konsekvenser det kan have at overtråde de love man burde overholde.. 

Jeg mener at kommunen/staten skal hjælpe de der trænger, men også forebyggende, her mener jeg at ægteskabsrådgivning, psykologhjælp til en ung på en pension, så han ikke går ud og slår en madamme ned når han bliver "smidt" på gaden fordi han er blevet 18, ja og så syntes jeg da det er strengt at man som enlig mor kan stå på gaden uden tag over hovedet og stadig ikke have mulighed for at få en bolig, jeg havde søgt hvad jeg kunne da jeg fandt ud af at jeg var gravid, men nej, det havde de ikke mulighed for.. jeg skal sku nok selv betale huslejen, men der er jo bare ingenting at få.. men ja jeg søger jo også hvad jeg kan som enlig, men ved da også at var det ikke muligt at få de tilskud som man kan få, såsom dobbelt su, så var jeg jo ikke begyndt at læse igen, men havde følt mig tvunget til at få et fuldtidsarbejde, som jeg så kunne begynde at hade mere og mere for hver dag.. så jeg er så glad for at vi har et samfund, hvor det er muligt at få en udd., få sundhedshjælp og hjælp står man pludselig i krise.. men hjælpen der er kunne være langt mere gennemtænkt end den er på nuværende tidspunkt.. 

Anmeld

21. april 2010

Becks

Jeg synes kommunen skal hjælpe med bolig, hvis det ikke er selvforskyldt man står og mangler, feks man har sløset sine penge væk..

Hvidovre kommune hjalp mig med en bolig, jeg blev skrevet på den akutte boligliste april 06, fordi jeg blev smidt ud af min mor, boede på må og få... Da jeg var under uddannelse skulle de hjælpe mig, da jeg ellers ville være røget på KH... Fik en hybel på 20 m2 2 dage efter. Jeg måtte bo i hyblen i 3 mdr efter endt uddannelse, og hvis jeg ikke havde fundet en bolig selv inden de 3 mdr var gået, skulle kommunen henvise mig til en anden bolig, da de ikke bare må sætte mig på gaden. Præcis 3 mdr efter endt uddannelse flyttede jeg ind i en 2 værelses på 50 m2, som jeg fik igennem kommunen. Nu bor jeg så i en 2 værelses på 70 m2, som jeg selv har søgt og fået..

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Tutter skriver:

Jeg synes kommunen skal hjælpe med bolig, hvis det ikke er selvforskyldt man står og mangler, feks man har sløset sine penge væk..

Hvidovre kommune hjalp mig med en bolig, jeg blev skrevet på den akutte boligliste april 06, fordi jeg blev smidt ud af min mor, boede på må og få... Da jeg var under uddannelse skulle de hjælpe mig, da jeg ellers ville være røget på KH... Fik en hybel på 20 m2 2 dage efter. Jeg måtte bo i hyblen i 3 mdr efter endt uddannelse, og hvis jeg ikke havde fundet en bolig selv inden de 3 mdr var gået, skulle kommunen henvise mig til en anden bolig, da de ikke bare må sætte mig på gaden. Præcis 3 mdr efter endt uddannelse flyttede jeg ind i en 2 værelses på 50 m2, som jeg fik igennem kommunen. Nu bor jeg så i en 2 værelses på 70 m2, som jeg selv har søgt og fået..

Her var hjælpe...: " Flyt på krisehjem" så jeg fandt heldigvis en bedre løsning. Så det er også at hjælpe bare at bede kvinder og børn om at flytte på sådan et hjem..

Anmeld

21. april 2010

ekzunz

I mit forrige job havde vi en flex-medarbejder ansat. Han var enlig far til en dreng på ca. 10 år og han havde en mindre hjerneskade. Han kunne ikke få ret meget hjælp på kommunen, og eftersom det påvirkede det job som kommunen havde skaffet ham hos os, kontaktede vi vores job-konsulent på kommunen. Deres løsning var så at gøre mig til mentor for manden. De betalte det meste af hans løn, som jo var højere end KH, de betalte firmaet for at jeg skulle bruge mentor-timer på ham (5 timer pr. uge) Så jeg hjalp ham med budgetter, bank, fagforening, indkøbssedler osv osv. Jeg talte ofte med dem på kommunen, for han skulle jo helt indlysende have haft en "hjemme-hos" som kunne have ordnet de ting for ham, og som samtidig kunne have kigget til drengen.....Det var sgu så synd for den mand og endnu mere for hans lille dreng. Det var nødløsning på nødløsning, for det var da bestemt ikke fordi de havde valgt den billigste løsning - kun den dårligste....

Jeg synes virkelig der burde være flere grundlæggende regler for hjælp, i stedet for at menneskers levevilkår afhænger af humøret hos en tilfældig offentlig ansat.

Anmeld

22. april 2010

Kløver

Mumto3 skriver:

En kvinde der er i et voldligt forhold, og i særdelshed hvis hun ovenikøbet er gravid, så synes jeg kommunen bør træde til og hjælpe med en bolig, så hun kan komme væk fra den voldelige mand.

Hvis en enlig eller et par bare bruger løs af penge, optager masser af lån, ikke betaler dem tilbage, lever det fede liv, men uden at tjene pengene til det selv (men det bliver financieret via lån), nej, så synes jeg ikke det er kommunens pligt at bruge de penge jeg har betalt i skat, til at give til disse mennesker så de kan få sig en bedre bolig.  Jeg vil hellere have at mine skattepenge går til at hjælpe nogen som i mine øjne er virkelig nødstedet.  (Og lad mig lige slå fast at dette er en GENERELT HOLDNING, og har ikke noget med nogen personer herinde at gøre!!!!)

jeg er meget enig, de skal jo også vurdere, for mig er det folk som har et behov for hjælp, som feks en kvinde som skal væk fra en voldelig mand, eller hvis man får varige mén, så man får behov for feks hjælpemidler.

Hvis en enlig eller et par bare bruger løs af penge, optager masser af lån, ikke betaler dem tilbage, lever det fede liv, men uden at tjene pengene til det selv (men det bliver financieret via lån), nej, så synes jeg ikke det er kommunens pligt at bruge de penge jeg har betalt i skat, til at give til disse mennesker så de kan få sig en bedre bolig.  Jeg vil hellere have at mine skattepenge går til at hjælpe nogen som i mine øjne er virkelig nødstedet.  (Og lad mig lige slå fast at dette er en GENERELT HOLDNING, og har ikke noget med nogen personer herinde at gøre!!!!) Enig

Synes også de har pligt til at hjælpe børn, som feks er i svære familier, eller belastede familier, de har ikke selv valgt deres situation, og børn fortjener at blive bedst muligt på vej.

synes også kommunen har pligt til at hjælpe ved sygdom, og sygdom under graviditet  (snakker om reel sygdom under graviditet)

men igen kan det være svært, da det også kræver vurderinger, og nogle udnytter jo systemet, som i sidste ende rammer nogle som virkelig har behov for hjælpen.

Generelle meninger, ikke for at ramme eller støde nogen

Anmeld

22. april 2010

Kløver

SabrinaJuulOlsen skriver:

Jeg kan godt forstå at MUMTO3 ikke gider at betale for en penthouse til en der slev har lavet lort i den..

- Men når man ringer til kommunen og siger sådan og sådan, og så siger kommunen at man skal syknde sig derned, så de hurtigtst muligt kan hjælpe en og virkelig sætter hjælpen ind, og gør en lidt mindre "bange" for det hele, at man de så 14 dage efter skriver, at det bliver ikke til noget af ligevel.. SÅ BLIVER JEG SKU SUR, OG UNDSKYLD MEN SÅ ER JEG KOLD I RØVEN MED SKATTEPENGE I BETALER, SÅ SIG DOG FRA STARTEN HVAD I KAN OG IKKE KAN!!!!!!!!

Er så indebrændt, og indlægget her bliver sikkere også kommenteret, men ved ikke hvordan jeg skal få min frustration ned på tekst!...

det er svært, for de er jo nød til at vurdere sagen før de kan tage stilling, man skal aldrig regne med noget før man har et endegyldigt svar sort på hvidt.

Anmeld

22. april 2010

Kløver

ka-ri-na skriver:

nej tak, forhåbentlig er jmin sygedagpengesag også afsluttet inden de 52 uger.... så jeg kan komme ud at arbejde igen!

jeg har det rigtigt skidt med mennesker som de veninde fortalte om... jeg har hørt det før "jamen ellers har vi ikke råd til..... bla. bla. bla. "

det er sgu da ikke samfundets opgave...  men det fortæller jeg så også hvis jeg støder på folk der synes det er okay...

ja må indrømme jeg kan også blive virkelig harm når folk feks har fået en føtids pension, og så arbejder sort ved siden af

bliver sgu så tosset da det har gjort min kamp for et værdigt liv på pension så meget sværere, og må trækkes ud i endeløse arbejdsprøvninger, selvom jeg allerhelst ville ønske, jeg kunne arbejde igen som alle andre, og få mit gamle job tilbage.

ja tror også nogle gange, mere vil have mere nogle udnytter virkelig hvor der kan udnyttes.

Anmeld

22. april 2010

Kløver

Eva skriver:

Ja, den forstår jeg heller ikke...den der med at man ikke økonomisk set er lige om man er gift eller bor sammen...for alle andre tilskud er jo om man bor sammen eller ej....eller næsten alle...tilskud til efterskole er det kun forælderens indkomst der bliver set på.

nej, synes også det med om man er gift eller ej er noget mrækeligt noget, mange par oplever jo, hvis man er gift at hvis den ene bliver syg og er på sygedagpenge går det ok, lige indtil man ikke ak forlænges og feks ryger på kontanthjælp, og så er man pludsleig tvunget til at sælge alt af værdi, eller blive skilt, det er jo frygteligt.

eller i vores tilfælde, kan vi ikke blive gift, da min kæreste så får forsørgerpligt, og jeg ikke kan få en pension(får ejg pensionen, kan vi blive gift bagefter uden betydning) og det ændrer jo inetet, om vi har papirer på hiananden elelr ej, pengemæssigt eller andet, udover vi så er sikret, hvis en af os dør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.